Vozili smo prenovljeno BMW serijo 1 z oznako 120d xDrive z dvolitrskim turbodizelskim motorjem s 140 kilovatov moči (190 KM) in štirikolesnim pogonom xDrive, ki razvaja z močjo, veliko navora in razmeroma nizkimi emisijami (124 g/km).
Kljub temu, da ne gre za novo generacijo enice, so spremembe dobrodošle, predvsem v do zdaj nekoliko zastareli notranjosti.
Kako bi na kratko pisali BMW 120d xDrive?
"Kaj ti najprej pride na misel pri BMW seriji 1", sem vprašal avtomobilskega novinarskega kolega, ko sva se skupaj peljala v prenovljeni BMW seriji 1. "Je kot pica. Če si lačen in se boš ustavil v katerikoli gostilni v Sloveniji, veš, da ne boš razočaran," mi je odvrnil. Glede na to, da je bil pod motornim pokrovom "eksot" za enico, dvolitrski turbodizelski motor, bo tak avto redkost na naših cestah v enici. Zato bi njegovi izjavi sam dodal še, da je to tako, kot bi na ceniku pic obrnil list, kjer so tiste posebne pice, ki jo naročite izjemoma in ob kateri te tudi malo zaboli srce, ko ti natakar na koncu izstavi račun. Da, takšna polno opremljena enica stane krepko več kot 50 tisočakov na ceniku.
Zanesljiva izbira
Nikoli ni bilo dvoma, da BMW serije 1 vozniško gledano ni dober avto, je vrhunski avto. Vendar pa premium avtomobile težko sprejmemo kot res premium pod številko 3, v primeru BMW. A BMW1 je s ceno in tehnologijo vsekakor pravi BMW.
Njen videz pogost deli mnenja. Ob blagi prenovi so jo le toliko osvežili, da je modernejša in bolj podobna seriji 3. Opazili smo nova platišča iz lahke litine, tesni avtomobil je bil obarvan v novo, oranžno karoserijsko barvo, z novimi paketi pa je dobil še temne obrobe sprednjih žarometov, ki so zdaj bolj podobni tistim pri trojki, črne obrobe maske in zatemnjene zadnje luči, zaradi katerih je prijatelj na hitro pomislil, da sem se pripeljal z M-om.
Zaslona se lahko dotikamo
Nekoliko bolj so se oblikovalci in inženirji posvetili podobi in tehnološki opremljenosti potovalne kabine, ki je do zdaj delovala zastarelo. Nova instrumentalna plošča prinaša boljšo vidljivost na merilnike, ki so bolje osvetljeni, a ostajajo analogni. Sredinsko konzolo so obogatili z novimi okrasnimi elementi, zdaj ima tudi drsni pokrov držalo za pijačo. Pikolovci boste opazili prenovljene prezračevalne reže, enoličnost pa razbijajo kromani detajli. Še največjo spremembo je doživel osrednji lebdeči zaslon na vrhu armaturne plošče, ki se ga zdaj lahko dotikamo, a je zelo oddaljen od rok voznika, zato sem med testom pogosteje uporabljal vrtljivi vmesnik med sedežema, ki se mi tako ali tako zdi veliko boljša in uporabnejša rešitev kot dotikanje zaslona s prsti. Zaslon ni med največjimi, čeprav meri 8,8-palca, na izbiro pa je le skupaj z navigacijsko napravo Professional, kar kupca kar močno udari po žepu. Novost je še dostopna točka za brezžično povezavo s spletom, ki podpira do 10 naprav. Včasih se mi zdijo ta draga doplačila nesmiselna, glede na to, da nam pametni telefoni ponujajo vse to in še več.
Motor za prste oblizniti
Dvolitrski turbodizelski štirivaljnik ni ravno pogosta izbira za bavarsko enico. Je premium konkurent VW golfu GTD, a ponuja še več navora, kar 400 Nm. To dovolj pove o poslanstvu vozila, ki je odlična zmes dinamičnosti in ekonomičnosti. Avtomobil z motorjem s 190 konjskimi močmi (140 kilovatov moči) v zrak izpuha "le" 124 gramov CO2 na prevoženi kilometer, tisti bolj ekološko ozaveščeni pa lahko posežejo po motorju 118d, pri katerem emisije že zdrsnejo pod magično mejo 100 g/km.
Položaj voznika je zelo športen. Sedež se lahko spusti zelo nizko, volan je odlično prilagodljiv po višini in globini, za nameček pa ravno prav odebeljen. 190 KM in kar 400 Nm navora je zagotovilo, da se boste lahko z avtomobilom peljali zelo hitro, do 220 km/h pravijo pri BMW. Štirivaljnik ni med najbolj uglajenimi (je preglasen), je pa v kombinaciji z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom zelo zabaven, poraba plinskega olja pa je bila klub agilni vožnji krepko pod osmimi litri.
Korak pred tekmecema
Sistem xDrive zagotavlja veliko oprijema, tudi v zimskih pogojih. V normalnih pogojih vožnje je pretežno pogon na zadnji kolesi, pri čemer se moč prenaša na sprednja kolesa v trenutku, ko avtomobil zazna izgubo oprijema pod kolesi.
Enica z dinamičnimi občutki v vožnji ostaja korak pred audijem A3 in mercedesom razreda A. Razpored teže je idealen, podvozje in krmilni mehanizem omogoča veliko zabave med ovinki. Brez tresenja volana, brez nemirnih reakcij, je pa po drugi strani manj udoben kot nemška konkurenta.
Podatki o vozilu: (BMW 120d xDrive Edition M sport Shadow)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1995 ccm
Najvišja moč: 140 kW (190 KM) pri 4.000 vrtljajih
Navor: 400 Nm od 1.750 do 2.500 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.329 x 1.440 x 1.765, medosna razdalja 2.690
Največja hitrost: 220 km/h
Pospešek: 6,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 360 – 1200
Poraba na testu: 7,3 litra, 124 g CO2/km
Cena (v evrih): 24.600 € (osnovni)/ 36.150 (testni) / 52.533 € (testni z dodatno opremo)
Plusi: Vozne lastnosti, motor, menjalnik, kakovost materialov in izdelave;
Minusi: Cena, utesnjenost na zadnji klopi;
Notranjost je značilno BMW-jevsko pusta, analogni merilniki v armaturni plošči so nedotaknjeni še iz leta '65. Na kratko; notranjost se lahko skrije pred kakšnim 2,5x cenejšim korejcem. Sicer pa BMW kupi tisti, katerega kredit odplačujejo še trije rodovi za njim,… ...prikaži več samo zato, da ga drugi vidijo v BMW, čprav ga pripelje na cilj ravno tako kot katerikoli drugi avto. Značaju lastnika podobna oz. objestna je tudi vožnja lastnika BMW, kar dokazujejo statistike prometnih nesreč (posebej na Balkanu).