Volkswagen arteon je prava osvežitev na polju limuzin D segmenta. Z obliko in uporabnostjo, s tehnologijami, nenazadnje tudi s ceno, saj morajo prestižn(ejš)i tekmeci napeti vse sile, da sploh še upravičijo svoj status.
Kot da bi arteon nastal na podlagi pozitivne katarze, skozi katero zaradi znane afere brodi Volkswagen že dve leti. Kot da so vodilni finančniki končno pustili razvojnim inženirjem veliko bolj proste roke, da lahko ustvarijo avto po svojih željah in izkoristijo sinergijo najboljših izkušenj in tehnologij, kar jih premorejo pri gigantu
In mejdun, da so z arteonom v Volkswagnovih studijih dokazali, da še vedno znajo narediti lep in odličen avto. Kako bodo zadovoljni v sosednjih finančnih pisarnah, me pa kot voznika prav nič ne zanima.
Več fotografij v spodnji galeriji!
S čim me je arteon prepričal?
Z obliko: dvomim, da je “črtasti” nos, zaščitni znak vseh novih volkswagnov, všeč prav vsem, a arteonu zunanjo lepoto še veliko bolj določa njegova kupejevska postava. Ta ni kompromintirana zaradi dveh dodatnih stranskih vrat, nasprotno. Vrata sploh nimajo zgornjega robu, različne linije in svetleči dodatki pa skrbijo, da je pogled na avto z vseh strani nekaj posebnega, sveže domačega. Pika na i je igriva LED tehnologija vseh svetil. Elegantna oblika skriva tudi eno največjih presenečenj arteona - peta vrata! Po njihovi zaslugi fantastično velik in dostopen prtljažni prostor nima para med limuzinami in celo med premijskimi karavani tega dolžinskega razreda.
S tehnologijo: avto je tehnološka demonstracija vsega preverljivo delujočega, kar trenutno nudijo pri Volkswagnu. Asistenčnih sistemov je ogromno, za Slovenijo celo preveč, saj predvidljivi radarski tempomat na naših cestah za zdaj še ne prilagaja hitrosti avta trenutnim omejitvam. A navzlic temu je voznik obdan z veliko koristne tehnologije, ki skrbi za predvidljivo in varno pot od parkirišča naprej. Ena večjih črnih pik avta nasploh je le projekcijski zaslon pred voznikom. Dvižno stekelce in posledično grafika delujeta prav neugledno, ko pa svet že dolgo pozna bolj elegantno rešitev projekcije neposredno na vetrobransko steklo.
K sreči je HUD na seznamu (ne)doplačil. V testnika vgrajeni infozabavni sistem Discover Pro je zakladnica digitalne povezljivosti in znanja, a me preseneča, da so v zanosu pozabili na nekatere preverjene zakonitosti uporabnosti. Volkswagnov paradni infozabavni sistem namreč nima fizične (okrogle) tipke za uravnavanje glasnosti, kar je prav nadležno in pretirano mainstreamovsko. Grem stavit, da jo bodo inženirji prav kmalu “prilepili” nazaj.
Z vožnjo: poznate kakšnega volkswagna, ki bi med ovinki razočaral? Tudi arteon je zelo dober, z natančnim progresivnim volanom in s predvidljivim gibanjem karoserije, katere 18-palčna kolesa so potisnjena daleč proti robovom. Zgolj prednji pogon je morda za popolnejši izraz športnosti malenkost premalo, a še vedno na visokem nivoju. Na avtocesti pride do izraza udobje dolgega medosja. Testni avto ni imel vgrajenega elektronskega prilagajanja blažilnikov, a resnici na ljubo ga sploh nisem pogrešal - že osnovno podvozje zelo dobro deluje v vseh razmerah.
110 kilovatni dizel je pri arteonu na najnižji stopnički, hkrati pa je to tudi najbolj racionalna izbira za tiste, ki ne potrebujejo sunkov v hrbet ob pospeševanju, temveč jim je bližje ekonomičnost. Za vse ostale je na seznamu nekaj še precej bolj zmogljivih pogonskih enot.
Z napredkom raznih sistemov za upravljanje avtomobila pa je tehnologija lahko že prav nadležna. Govorim o sistemu stop&start, ki v arteonu zelo rada ugaša motor že ob najkrajšem postanku, recimo v gneči. Speljevanje je zato vedno zakasnjeno. Sistem je na začetku vsake vožnje aktiviran, zato ga je potrebno po redno izklapljati.
Arteon pušča močan pečat ne le v paleti Volkswagna, temveč v razredu nasploh. Je avto s karakterjem, ki zunanjo lepoto izvrstno spaja z nemško tehnologijo, dobro vožnjo in nadpovprečno uporabnostjo. Vseh teh lastnosti pri dosedanjih volkswagnih zlepa nismo srečali v istem stavku. Je pa arteon hkrati tudi znatno dražji od passata. VIP vstopnica v napredni svet Volkswagna namreč terja vsaj šest tisočakov doplačila v pirmerjavi s passatom, v realnosti pa arteon z različno doplačljivo opremo lahko zelo hitro švigne proti meji 50 tisočakov. Arteon torej ni alternativa premijcem, je pravi premijec.
Podatki o vozilu: volkswagen arteon elegance 2,0 TDI DSG
Motor: 1.968 cm3, štirivaljni, turbodizel
Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 3.500 vrt/min.
Navor: 340 Nm od 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.862 × 1.871 × 1.450, medosna razdalja 2.837.
Prtljažnik (v litrih): 563
Poraba na testu: 6,4 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust 116 g CO2/km.
Zmogljivosti: 220 km/h, 9,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 39.305 € (osnovni), 49.126 € (z dodatki)
Plusi: videz, kvaliteta izdelave, večina tehnologije, vožnja.
Minusi: cena je hitro visoka, pa smo šele pri vstopnem dizlu.
Še en vw isti kot vsi do sedaj ...... nemška jajca pač