Avto
2419 ogledov

Ta tip zračnih blazin precej manj uporaben, kot so mislili doslej

Kolenska zračna blazina IIHS
Ima jo vgrajeno veliko avtov, mlajših od 15 let, a koristnost je pod vprašajem.

Ameriška organizacija IIHS je napravila študijo o učinkovitosti kolenske zračne blazine pri varovanju voznikovih nog. Ta tip blazine proizvajalci v avte množično vgrajujejo že zadnjih 15 let, a nova dognanja kažejo, da le neznatno prispevajo k večji varnosti v primeru nesreče. 

Kolenska blazina je nameščena pod volanom in se v primeru trka sproži, da bi zavarovala potnikove noge in zmanjšala nevarnost poškodb. Na podlagi študije več kot 400 resničnih čelnih trkov pa so pri IIHS prišli do spoznanja, da so zračne blazine zumanjšale skupno nevarnost poškodb za vsega pol odstotne točke, s 7,9 na 7,4, kar je v statitsiki zanemarljivo. 

Test z nogami in zračno blazino Auč! Avto Boste res dovolili vaši dragi, da ji raznese noge?

Veliko bolj kot montaža zračne blazine je po mnenju IIHS pomembna oblikovanost spodnjega dela potniške kabine, saj to precej bolj vpliva na možnost poškodb pri trku. "Ostale možnosti so vsaj toliko, če ne še bolj učinkovite," je dejala Becky Muller, soavtorica poročila. 

Zakaj potem proizvajalci sploh vgrajujejo kolenske blazine? Razlog bi lahko bil, da tak avto lažje opravi overitvene teste vožnje nepripasanih potnikov za neki nov model, menijo pri IIHS. Zračne blazine bi namreč lahko pozitivno vplivale v primerih blaženja sil trkov, če potnik ni pripet. Ni pa IIHS opravil v tej smeri nobenih posebnih testov, saj so preizkusne lutke med njihovimi testi vedno pripete. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.