Avto
1887 ogledov

Švedi bi na vozila namestili posebne roke

Eleketrična cesta eRoadArlanda eRoadArlanda
Švedi že leto dni testirajo poseben sistem, ki bi električna vozila naredil cenejša od vozil na fosilna goriva.

Si predstavljate, da imate električni avtomobil, oziroma tovornjak, ki se mu ni treba ustaviti na električni polnilnici, ampak se baterije polnijo kar med vožnjo. Na Švedskem je taka cesta odprta že leto dni.

Na Švedskem so v okviru pilotnega projekta postavili električno cesto. To je prva električna cesta na svetu, ki ima vgrajene elektrificirane tirnice v dolžini dveh kilometrov ceste in je namenjena polnjenju baterij električnih tovornjakov. Premična roka je pritrjena na tovornjak in zaznava lokacijo železnice na cesti, polnjenje pa se ustavi, ko vozilo prehiteva ali ustavi.

Sistem izračuna tudi porabo energije vozila, ki omogoča bremenitev stroškov električne energije na vozilo in uporabnika. Projekt eRoadArlanda je financiran s strani države in je Švedsko stal okoli šest milijonov evrov. Trenutno tehnologijo testirajo s pomočjo električnega tovornjaka, ki prevaža tovor z letališča v Stockholmu v najbližje logistično središče Postnorda.

Eleketrična cesta eRoadArlanda | Avtor: eRoadArlanda eRoadArlanda

Vodja podjetja, ki je postavilo sistem Gunnar Asplund meni, da sistem omogoča vgradnjo manjših baterij v vozila, kar bi pomenilo, da bi se električna vozila močno pocenila, saj baterije predstavljajo velik strošek električnega vozila. Velike baterije so potrebne za premagovanje večjih razdalj, kar je trenutno še rak rana električnih vozil. "S sprotnim polnjenjem bi rešili dve največji težavi e-vozil, doseg in ceno," pravi Asplund, ki je prepričan, da bi s to tehnologijo električna vozila tako pocenili, da bi bila cenejša kot tista, ki za pogon potrebujejo fosilna goriva. 

Asplund je dejal, da bi namestitev posebne roke za polnjenje na nova vozila bila cenejša od ponovnega opremljanja sedanjih modelov. Dodaja še, da bi s tem močno zmanjšali emisije, saj tovorni promet predstavlja približno 25 odstotkov vseh emisij cestnega prometa.

Eleketrična cesta eRoadArlanda | Avtor: eRoadArlanda eRoadArlanda

Renault namiguje na podobno rešitev

Pri Renaultu so lani organizirali dogodek, na katerem so pokazali podobno rešitev, t. i. dinamično brezžično induktivno polnjenje. V Versaillesu pri Parizu so postavili testno cesto s sistemom za induktivno polnjenje baterij med vožnjo, ki električnim avtomobilom omogoča polnjenje baterije kar med vožnjo. Da bo tehnologija prenesena v prakso bo trajalo še vrsto let. Največjo omejitev predstavljajo stroški. Pri Angleški nacionalni cestni agenciji (Highway England) so leta 2015 ocenili, da bi postavitev talne indukcijske polnilnice na kilometrskem odseku stala okoli pol milijona evrov.

Ocenjuje se, da bi za učinkovito brezžično polnjenje na avtocesti potrebovali 50-odstotna pokritost s ploščami za induktivno polnjenje, ki bi omogočalo vozilom najmanj ohranjanje enake stopnje napolnjenosti baterij. 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.