Resnici na ljubo na zunaj avtomobil, ki so ga od leta 1971 proizvedli že v neverjetnih 1,5 milijona primerkih, ostaja skoraj popolnoma identičen modelom iz konca 80. let, ko je bila stoenka zelo priljubljena tudi v takratni socialistični republiki Sloveniji.
Zgodovina |
Skala 55 je skozi čas le malo spremenjena potomka zastave 101 in 128, ki so ju v Kragujevcu izdelovali po Fiatovi licenci. Originalni fiat 128 je bil eden od najbolj markantnih avtomobilov na začetku sedemdesetih let, leta 1970 je bila izglasovan za evropski avto leta. 38 let pozneje njegov duh še vedno živi v Srbiji. |
Spremenjena so le vzvratna ogledala in kljuke vrat, ki si jih je skala
isposodila od zastave 10 (Fiatov model punto prejšnje generacije, ki ga tudi izdelujejo v
Kragujevcu). Znotraj je sprememb nekoliko več, tovarna izpostavlja spremenjeno armaturno ploščo z
modrimi in rdečimi dodatki, običajnim merilnikom se je pridružil še tisti za vrtljaje motorja. Tudi
notranje ogledalo in troblja sta od "desetke", novi in "nadvse udobni" so sedeži.
Odslej bo en ključ zadostoval
V promocijskem letaku je še posebej izpostavljeno dejstvo, da imajo nove skale
odslej samo en ključ za odpiranje vrat, prtljažnika in zagon motorja. Nekaj sprememb je tudi pod
motornim pokrovom, kjer sicer tudi v novi generaciji brni preizkušeni 1,1-litrski bencinar (46
kW/63 KM). Največja pridobitev je aluminijasti hladilnik motorne tekočine, tudi podvozje je bilo
izboljšano s Fiatovimi deli. Da je skala tehnološko napredna, priča možnost vgradnje 40-litrskega
rezervoarja za plinski pogon.
O kakšni varnostni opremi poleg varnostnih pasov ni govora, znanstvena
fantastika za prihodnje desetletje ostajata tudi centralno zaklepanje ali klimatska naprava. Zaradi
tehnične zaostalosti nove skale 55 tako ne bo mogoče kupiti v Sloveniji, saj ne ustreza evropskim
standardom.
Cena je njen glavni adut
In zakaj je bila skala tako oblegana v Beogradu? Še vedno je eden od najbolj priljubljenih
modelov v Srbiji in še vedno je zelo poceni. Preračunano bi bila lahko ta petvratna limuzina vaša
že za 4401 evro. Da ne govorimo o tem, kako dober dirkalnik lahko naredimo iz nje z nekaj brkljanja
in vgradnjo originalnih Fiatovih delov, ki jih najdemo na italijanskih odpadih.