Avto
12 ogledov

Sportage se bolje znajde na asfaltu

Kia sportage
1/14
Gregor Prebil
Kiin adut med športnimi terenci sportage smo preizkusili v kombinaciji s štirikolesnim pogonom in avtomatskim menjalnikom, ki v svojem razredu ostaja med cenovno najbolj ugodnimi, a na strmem terenu še zaostaja za konkurenco.

Sportage v kombinaciji z dvolitrskim štirivaljnim dizlom nove generacije, ki je na voljo še pri dvolitrski bencinski različici in šeststopenjskim samodejnim menjalnikom avtomobil podraži za 3,400 evrov, temu pa je treba dodati tudi znatno večjo porabo, ki smo jo na testu zaznali v primerjavi z 1,7-litrsko različico z dvokolesnim pogonom. Razlika na papirju je v povprečju 1,8 litra, v praksi pa je k temu potrebno dodati še liter več. Za tiste, ki stanujejo v višje ležečih krajih in jim štirikolesni pogon pogosto olajša delo, pa sportage ostaja med cenovno najbolj ugodnimi avtomobili na trgu.

Navora dovolj že zgodaj
Dvolitrski štirivaljni dizelski agregat razvije 135 kilovatov moči (185 KM) in 392 Nm navora, ki ga ponuja že pri 2.000 vrtljajih. Pogonski agregat je solidno odziven in je primeren za večino voznikov, da bi pokal od moči pa ne drži. Nekoliko ga "utesnjuje“ sicer dober samodejni menjalnik, saj je z ročnim bolj poskočen, mu bo pa pri speljevanju v klanec hvaležna sklopka, zato je v kombinaciji s štirikolesnim pogonom samodejni menjalnik dobra izbira in 1.700 evrov dodatka ne bo vrženih stran.

Kia sportage | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Avtomobil se na odprti cesti pelje dobro, nekoliko glasen je le pri višjih hitrostih. Tam mu zmanjka sape, zaradi vožnje v višjih vrtljajih pa lahko poraba poskoči tudi čez devet litrov. Zaradi nižje oddaljenosti od tal, podvozje je znižano za 172 milimetrov, je sicer bolj primeren za vožnjo čez luknje in ovire na asfaltirani podlagi, zaradi trdega podvozja pa bodo nekoliko bolj to občutili občutili potniki na zadnji klopi.

Ni največji "gams"
Pri terencu smo pogrešali rezervno kolo, na terenu pa tudi zaradi manjše oddaljenosti od tal nismo preizkušali skrajnih mej. Štirikolesni pogon lahko pogonsko moč prenaša na prednji kolesi, ob nujnem zdrsu pa prenese elektronsko krmiljena večlamelna hidravlična sklopka do 50 odstotkov moči na zadnji kolesni par.

V sili na pomoč priskoči še sredinska zapora s konstantno polovično delitvijo moči v hitrostnem razponu od 0 do 40 km/h. Serijsko je vozniku na voljo še sistem DBC za lažje speljevanje v klanec in sistem za samodejno zaviranje in nadzor nad spuščanjem po strminah (HDC). Slednji hitrost spuščanja omeji na največ 8 km/h.

Kia sportage | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Cena med aduti

Sportage bi izbrali zaradi modernega videza, ki še vedno narekuje smernice, pohvalimo ga tudi za vožnjo po urejenih cestah, za težavne terenske podvige pa konkurenci še gleda v hrbet. Po drugi strani prepriča s ceno. Za najbolj bogato založenega, kot je bil testnik, je treba po ceniku odšteti 32.490 evrov, kupec pa dobi še sedemletno garancijo, zato bo verjetno pogosta izbira družin.

Podatki o vozilu: Kia sportage 2,0 CRDi AWD
Motor: dizelski, štirivaljni
Prostornina: 1.995 ccm
Najvišja moč: 135 kW (185) KM) pri 4.000 vrt./min
Najvišji navor: 392 Nm pri 2.000 - 2.500 vrt./min
Poraba na testu: 8,7 litra/100 km (mešani cikel), izpust 189 g CO2/km
Zmogljivosti: 195 km/h, pospešek 9,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (V x Š x D) (v mm): 4.440 x 1.855 x 1.645, medosna razd. 2.640
Prtljažnik: 564-1353 litrov
Cena: 19.890 (osnovni – 1,6 active)/ 32.490 evrov (testni)

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.