Goodyearovi raziskovalci v inovacijskem centru podjetja so s testiranjem ugotovili, da bi z uporabo sojinega olja v pnevmatikah lahko za 10 odstotkov podaljšali življenjsko dobo tekalne plasti in v proizvodnji pnevmatik zmanjšali uporabo olj na osnovi nafte za do 26,5 milijona litrov letno.
Manj emisij toplogrednih plinov
Poleg tega so testi v Goodyearovem proizvodnem obratu v Lawtonu v Oklahomi pokazali večjo sposobnost mešanja v proizvodnem procesu. V podjetju so ugotovili, da se gumene zmesi, izdelane s sojinim oljem, bolje mešajo s siliko, ki se uporablja za izdelavo pnevmatik. S tem se poveča učinkovitost proizvodnega obrata ter zmanjšajo poraba energije in emisije toplogrednih plinov.
"Potrošniki bodo pridobili z daljšo življenjsko dobo pnevmatik, Goodyear z večjo učinkovitostjo in manjšo porabo energije, vsem nam pa prinaša koristi vse, kar ima pozitiven vpliv na okolje," je dejal Jean-Claude Kihn, glavni tehnični direktor v Goodyearu. Prototipne pnevmatike, ki so jih izdelali v Lawtonu, bodo v naslednjih mesecih preizkusili na Goodyearovi testni progi v San Angelu v Teksasu. Če bodo pokazatelji še vedno pozitivni, bodo po Goodyearovih pričakovanjih potrošniki že leta 2015 lahko kupovali pnevmatike, izdelane z uporabo sojinega olja.
Večja uporaba obnovljivih surovin
Uporaba sojinega olja je samo ena od Goodyearovih trenutnih iniciativ za povečanje uporabe obnovljivih surovin. Goodyear in DuPont Industrial Biosciences že nekaj časa sodelujeta pri razvoju bioizoprena, revolucionarne biološke alternative za naftni izopren. Bioizopren se lahko uporablja za proizvodnjo sintetičnega kavčuka, ki je alternativa za naravni kavčuk, in drugih elastomerov. Razvoj bioizoprena bo pripomogel k nadaljnjemu zmanjšanju odvisnosti gumarske industrije od naftnih derivatov.
K trenutnim Goodyearovim prizadevanjem za zmanjšanje porabe fosilnih goriv sodi tudi njegova tako imenovana Air Maintenance Technology (AMT). Tehnologija AMT bo omogočila, da bodo pnevmatike ohranjale optimalen polnilni tlak, ne da bi bila za to potrebna kakršna koli zunanja tlačilka ali elektronska naprava. Vsi sestavni deli sistema AMT bodo v celoti vgrajeni v pnevmatiko. Med potencialne prednosti takšnega sistema lahko prištevamo boljši izkoristek goriva, manj emisij, daljšo življenjsko dobo pnevmatik ter višjo raven varnosti in zmogljivosti.