Iz družbe Tesle Motors so po nesreči nemudoma uradno potrdili, da je bil njen avtomobil, tesla model S, v trenutku nesreče deloval v režimu „avtopilota“.
Spomnimo, nesreča se je zgodila 7. maja v ameriški zvezni državi Florida. 40-letni voznik je sedel v tesli model S in uporabal režim "avtopilot." V nekem križišču je avtomobil na sicer pregledni in suhi cesti silovito treščil v pred seboj vozeči vlačilec, ki je ravno zavijal levo. Avto je treščil v zadek prikolice tovornjaka. Ker je bila prikolica nenavadno visoka, je tesla S trčila ob njo z vetrobranskim steklom, nato pa dobesedno zapeljala pod prikolico. Poškodbe so bile za voznika usodne.
Preiskovalci pridobili podatke
Preiskovalci so skoraj tri mesece po trku zdaj sporočili, da je voznik vozil prehitro. Avtomobil je vozil s hitrostjo 120 km/h na cesti, kjer je najvišja dovoljena hitrost 105 km/h. Umrli voznik je uporabljal Teslin „avtopilot“, ki vključuje avtonomno vožnjo s spremljanjem horizontalne signalizacije in okolice.
Avtomobil se je v prikolico zaletel pod kotom 90 stopinj. Uničen je bil zgornji del električnega vozila, ki je po trku preletelo na drugo stran.
Preiskovalci zvezne agencije za prometno varnost NHTSA, ki tesno sodelujejo s Teslo Motors, so že po nesreči na podlagi prvih rezultatov preiskave potrdili, da je tako senzorje na avtu očitno zaslepilo močno sonce, tako da manevra tovornjaka niso zaznali. Avto pred trkom sploh ni zaviral. Prav tako nevarnosti na poti ni opazil voznik.
Pri Tesli Motors so večkrat opozorili, da mora biti voznik, tudi ko deluje vozilo v načinu „avtopilot“, vedno pripravljen prevzeti nadzor nad vozilom. Elon Musk, lastnik Tesle Motors, se ni odzval na poročilo preiskovalcev, so pa pri družbi, tako kot že večkrat po nesreči dejali, da bodo še naprej razvijali sistem „avtopilota“, saj je to bolj varen način vožnje, kot, če vozi človek.
dezurni@zurnal24.si