Obdobje samovozečih vozil sicer obljublja velikanske koristi, a prinaša s seboj tudi ogromno izzivov, še posebej v času, ko je tehnologija še v povojih. Le vprašanje časa je bilo, kdaj bo po začetnem navdušenju nad tehnologijo Tesle, ki je v svoje avte pričel vgrajevati opremo za samodejno vožnjo, sledil hladen tuš. In se je ulilo.
Tesla dobesedno zapeljala skozi prikolico
Nesreča se je zgodila 7. maja v ameriški zvezni državi Florida. 40-letni voznik je sedel v tesli model S in uporabal režim "avtopilot." V nekem križišču pa je avtomobil na sicer pregledni in suhi cesti silovito treščil v pred seboj vozeči vlačilec, ki je ravno zavijal levo. Avto je treščil v zadek prikolice tovornjaka, nato pa je po poročanju Reutersa, ki se sklicuje na policijsko poročilo, avto še vedno nadaljeval vožnjo.
Ker je bila prikolica nenavadno visoka, je tesla S trčila ob njo z vetrobranskim steklom, nato pa dobesedno zapeljala pod prikolico, nato treščila v obcestno ograjo, prečila neko polje in podrla še drugo ograjo ter se ustavila šele potem, ko je trčila v drog, 30 metrov stran od ceste. Poškodbe so bile za voznika usodne.
Preiskovalci zvezne agencije za prometno varnost NHTSA na podlagi prvih rezultatov preiskave pravijo, da je tako senzorje na avtu kot tudi voznika očitno zaslepilo močno sonce, tako da manevra tovornjaka niso zaznali. Avto pred trkom sploh ni zaviral.
NHTSA je že pričela preiskavo 25 tisoč modelov S, ki so opremljeni s sistemom avtopilota. Želijo ugotoviti, ali tehnologija polsamodejne vožnje deluje ustrezno.
V tesli S umrl nekdanji elitni specialec, ki ga je "tessy" enkrat že rešila
40-letni voznik je bil identificiran kot Joshua Brown. Reuters navaja, da gre za nekdanjega pripadnika tjulnjev, elitne vojaške enote Navy Seal. Prav Brown naj bi 5. aprila, torej mesec pred nesrečo, na Youtube naložil posnetek, kako je njegova tesla S preprečila nesrečo, ker je pravi čas opazila tovornjak, ki je nameraval izsiliti Browna na avtocesti. Avto je sam od sebe in še pravi čas izvedel rešilni manever v desno.
Brown je pri opisu posnetka navedel, kako ga je njegova "tessy" v režimu avtopilota rešila pred nepazljivim voznikom, hkrati pa je sistem nemudoma opozoril Browna, naj prevzame nadzor nad avtom. Brown je priznal, da v tistem trenutku ni spremljal ostalega prometa.
Tesla kljub tehnologiji opozarja: roke na volanu!
Dogodek je hud udarec za Teslo, enega pionirjev tehnologije samodejne vožnje. Delnice družbe so tako po objavi vesti padle za tri odstotke, čeprav pri proizvajalcu opozarjajo, da gre za prvo nesrečo s takšnimi posledicam po več kot 200 milijonov prevoženih kilometrov z avtopilotom. Poleg tega pri Tesli poudarjajo, da je avtopilot zgolj pomočnik in da je voznik v tem trenutku zmogljivosti tehnologije še vedno zavezan, da ima ves čas roke na krmilu in da je sposoben v vsakem trenutku prevzeti nadzor nad avtom. Glede konkretne nesreče pri Tesli pravijo, da je nanjo očitno vplivala tudi nenavadno visoka prikolica, ki je senzorji niso mogli prepoznati kot oviro.
Elon Musk je oktobra lani, ko so lansirali avtopilota, opozoril, da je funkcija še vedno v beta različici in da nikakor ne priporoča vožnje brez rok na volanu. Po uvedbi tehnologije so se sicer že pojavili posnetki uporabnikov, ki so se za las ušli čelnim trkom, ker avtopilot ni zaznal nasproti vozečega vozila.
Musk je pozno sinoči na Twitterju izrazil sožalje svojcem.
Our condolences for the tragic loss https://t.co/zI2100zEGL
— Elon Musk (@elonmusk) June 30, 2016
Tesla je januarja posodobil avtopilota in mu dodal omejitve, saj ga od takrat ni mogoče uporabljati na lokalnih cestah in na cestah brez sredinske ločilne ograje, prav tako se avtopilot striktno drži omejitev hitrosti. Te omejitve so mnogi uporabniki označili za pretirane.
Tesla je eden redkih proizvajalcev avtomobilov, ki programsko opremo posodablja kar "po zraku", torej podobno kot operacijske sisteme na računalnikih ali pametnih telefonih.
dezurni@zurnal24.si
Kdor bi se rad vozil s takim avtom naj najame taksi ali grez avtobusom. Jaz bi imel raje avtopilota, ki bi namesto mene delal.
V zgodbi me še najbolj zmoti to, da predvidevajo, da je avtomatiko zmotilo nizko sonce. Ravno v robnih pogojih vidljivosti v spektru, ki ga zmore človeško oko, bi pričakoval, da je tehnologija kar superiorna, ker ne rabi delovati na istih valovnih dolžinah.
Tehnologija je bila ponujena v smislu dopolnitve ne pa primarnega načina vožnje. Torej če je karkoli je še vedno po privzetem kriv človek ker ni takoj posegel za krmilo ko je videl da se dogaja nekaj kar se ne bi smelo.