Novomeško podjetje TPV je razvilo samonastavljiv vzglavnik, ki ponuja optimalno zaščito vratu in glave potnika, kar je ključno pri trkih od zadaj.
Problematicna višina
“Do 85 odstotkov voznikov višine vzglavnika ne nastavi pravilno ali pa je, ko se prvič usedejo v avtomobil, sploh ne nastavijo. Še tako napreden vzglavnik zato ne more opraviti svoje naloge pri zaščiti uporabnika,” pravi Primož Mihelič, clan uprave novomeškega TPV.
Nastavitev s sedežem
Ker pa si na drugi strani ob vstopu v vozilo sedež vzdolžno prilagodi skorajda vsakdo, so dolenjski razvojniki izdelali avtomobilski sedež, pri katerem se hkrati z vzdolžnim pomikom, ki odraža potnikovo telesno višino in s tem položaj glave, prek mehanske povezave po višini ustrezno prilagodi tudi vzglavnik.
Pri razvoju so se še posebej posvetili enostavnosti rešitve, zato v končni izdelek tudi niso vključili mehatronskih elementov. Cena je tako ostala znotraj zastavljenega petodstotnega povišanja v zameno za precej višjo varnost, zato je inovacija že požela prva konkretna zanimanja med proizvajalci avtomobilov, tudi tistih nižjega in srednjega razreda.
Po Miheličevih besedah je pri avtomobilskih sedežih sicer še precej prostora na področju varnosti, udobja pa tudi ekološke prijaznosti, pri čemer morajo proizvajalci iskati najboljšo kombinacijo nizke mase in cene.
TPV je že samostojno razvil avtosedeže za ruski Avto Vaz, v svoji proizvodnji delov za sedeže pa ima vključenih kar nekaj lastnih inovacij, po zaslugi katerih pridobiva posle in ohranja globalno konkurencnost, in tako sodeluje praktično z vsemi največjimi avtomobilskimi koncerni.
Novomeščani se s številnimi avtomobilskimi znamkami že pogovarjajo o možnostih sodelovanja, zato bi lahko že kmalu stekla serijska proizvodnja vzglavnikov.