Na spletnem portalu Oštro so objavili obsežno zgodbo, kako je raziskovalec na inštitutu Jožefa Štefana Primož Cigoj odkril veliko pomanjkljivost pri svojem sodobnem mercedesu razreda C.
Ko je želel zamenjati pozdravni logotip, ki se pri zagonu avta pokaže na zaslonu, je Cigoj z lastnoročno napisanim programom uspel vzpostaviti računalniško povezavo med prenosnikom in avtom ter nehote odkril, da je dobil dostop do vseh podatkov v mercedesu, saj je pridobil tako imenovani "root access" do avtomobilskega računalnika. Prek brezžične povezave je lahko uravnaval glasnost radia, klimatizacijo, dostopal do zgodovine klicev in sledil lokaciji avta.
Odkril je tudi, da ima možnost spreminjanja nekaterih temeljnih nastavitev avta, kot je višina podvozja. Najbolj nevarna za nepooblaščene posege pa je možnost, da bi lahko nastavljal "faktor povečanja zavornega navora", torej pritiska, kako močno naj zavore zagrabijo.
O odkritju, do katerega se je dokopal že spomladi 2019, je jeseni lani obvestil Mercedes in njihovim strokovnjakom po videopovezavi tudi demonstriral, kaj vse mu je uspelo z avtom storiti. Kot poroča Oštro, so pri Mercedesu spisali programski popravek, in mu ga prek pooblaščenega servisa naložili na njegov avto.
Ta popravek bi napadalcu onemogočil vdor na način, kot ga je izvedel Cigoj, torej zagon zlonamernega programa s pomnilniške kartice ali USB-ključka. Vendar pa popravek ni prepisal nekaterih nastavitev, ki jih je Cigoj že prej izvedel. Če bi napadalec naložil svoj program še pred posodobitvijo, bi imel tudi še naprej možnost vpliva na avtomobilski računalnik, trdi strokovnjak. Prav tako ni znano, ali je Mercedes popravek ponudil tudi drugim lastnikom mercedesov po svetu, vsaj na evropskem portalu za vpoklice tega ni navedeno. Takšnih avtov, kot ga ima Cigoj, je samo v Sloveniji prek 2.000, obstaja pa velika verjetnost, da za hibo trpijo tudi drugi modeli nemške premijske znamke.
Po poročanju portala je operacijski sistem QNX, ki ga uporablja Mercedes, delo družbe Blackberry. Različice operacijskih sistemov te kanadske družbe sicer po njihovih navedbah poganjajo kar 175 milijonov avtov 13 različnih blagovnih znamk.
Joj, pa jim ja ni tega posredoval zastojn? :(
Nauk zgodbe? Raziskovalci morajo imeti dovolj nizke prihodke, da si ne morejo privoščiti mercedesa. Alternativna rešitev: proizvajalec mora avte dovolj podražiti :)