Avto
24 ogledov

Slovenski avti (pre)hitro klestijo izpuste

(Foto: Saša Despot) Žurnal24 main
Slovenija je ena od najboljših članic EU pri zmanjševanju povprečnega izpusta CO2 iz avtomobilov, kažejo najnovejši podatki. Še vedno pa smo v sredini lestvice po povprečnem izpustu.

Evropska zveza za transport in okolje (T&E) je te dni objavila študijo, ki podrobno analizira napredek avtomobilskih proizvajalcev, pa tudi držav pri zmanjševanju povprečnega izpusta ogljikovega dioksida (CO2) med vožnjo. Povprečna kombinirana vrednost vseh novih avtomobilov na evropskih trgih bi tako morala biti leta 2015 le še 130 gramov CO2/km, pri organizaciji pa so na podlagi najnovejših podatkov zelo optimistični, saj je bil lani povprečni izpust 132,4 , leto prej pa še 135 g/km.

Vsak proizvajalec ima sicer glede na svojo paleto vozil različno vrednost, ki jo mora doseči, saj je jasno, da proizvajalci pretežno manjših avtomobilov zlahka padejo pod mejo 130 g, proizvajalci večinoma večjih in po navadi prestižnejših modelov pa precej težje. Poročilo tako posebej izpostavlja uspeha Renaulta in Volva, ki sta predpisane izpuste dosegla že tri leta pred rokom in se tako pridružila koncernu PSA in Toyoti, ki sta svojo obvezo izpolnila že leta 2011. Verjetno letos naj bi tudi Fiat in BMW padla pod njima predpisane izpuste, medtem ko trenutno najbolj zaostajajo pri Nissanu, Suzukiju in Hondi; ti se morajo popraviti za več kot pet odstotkov v manj kot štirih letih.

Sloveniji gre zelo dobro, vsaj po statistiki

Poročilo je zanimivo tudi glede analize uspešnosti posameznih držav, pri čemer se je Slovenija lani s povprečnim izpustom novih avtomobilov 133 g uvrstila na 12. mesto med članicami EU. Na vrhu so Danska, Portugalska in Nizozemska. Je pa Slovenija ena izmed držav, ki je v enem letu najbolj popravila svojo statistiko, saj je izpust zmanjšala za 4,5 odstotka; to je četrti najboljši rezultat za Grčijo (–9,0 %), Dansko (–6,2 %) in Nizozemsko (–5,9 %). Žal pa statistika ne upošteva, da je bilo izmed okoli 50 tisoč novimi registriranimi vozili pri nas lani vsaj četrtina takšnih, ki spadajo pod tako imenovane enodnevne registracije, to pa lahko precej skazi sliko.

Največje izpuste imajo sicer na Madžarskem, v Bolgariji, Latviji in Estoniji, kjer se vrednosti gibljejo okoli 150 g. Na Madžarskem se je lani povprečni izpust novih celo povečal za štiri odstotke.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.