Koliko časa izvajate tečaje varčne vožnje na AMZS?
Od leta 2009.
Kdo se odloča za te tečaje?
Največkrat podjetja. Fizične osebe tudi, a manj, glavnino tečajev opravimo za podjetja.
Kakšne rezerve glede varčne vožnje opažate pri voznikih. S čim imajo največ težav?
Največ težav imajo s speljevanjem, to je najbolj kritična točka. Slabo prestavljajo, predvsem v višje prestave. Nihče vnaprej ne predvideva, kdaj gre cesta v ovinek, ravnino, navzgor, navzdol.
Kdaj pridejo fizične osebe na tečaj? Ko kupijo nov avtomobil?
Po navadi takrat, ko jih neka stvar zanima. Jih je pa relativno malo glede na visoke cene goriv.
Koliko goriva lahko nekdo po opravljenem tečaju varčne vožnje privarčuje v vsakodnevni vožnji?
Odvisno od njegovega načina vožnje pred tečajem, ali je agresiven oziroma bolj umirjen voznik. V praksi se je izkazalo, da je je razlika po opravljenemu tečaju med petimi in 15 odstotki. To pa je na letni ravni lahko kar velik prihranek.
V kolikšnem času se investicija v tečaj povrne?
Kot sem rekel, odvisno od posameznika. Večjo težavo vidim v tem, da jih veliko po določenem času spet začne voziti "po starem". Pri podjetjih smo poskušali to upoštevati. Pri skupinah smo ugotovili ,da se jih 50 odstotkov po treh mesecih vrne na stari način vožnje, okoli 30 odstotkov pa jih priučeno dosledno uporablja pri svoji vožnji.
Kaj pa obnovitveni tečaji, obstajajo?
Za zdaj ne. Spremljamo določene projekte, imamo podatke, a tukaj velja, da tisto, kar se Janezek nauči, Janezek zna.
Ali tečaji potekajo z vašimi vozili?
Tako je. Naša vozila so povezana s posebnimi napravi, s katerimi merimo način vožnje. To pa zato, ker prek potovalnega računalnika dobimo le številke o porabi, prek naših naprav pa lahko naredimo detajlno analizo vožnje.
Imate različna vozila?
Imamo vse od klasičnih vozil do vozil s samodejnim menjalnikom. Neke osnove so vedno iste, tako da ni potrebe, da bi tečajniki uporabljali svoja vozila.
Kako poteka tečaj varčne vožnje?
Najprej imamo kratek uvodni del s teorijo. Sledi prva vožnja, pri kateri s pomočjo naprave analiziramo vožnjo tečajnika. S pridobljenimi podatki naredimo analizo in tečajnika opozorimo na napake, ki jih je počel na testni trasi. Nato sledi drugi del testne vožnje, kjer tečajnik upošteva naša priporočila. Sledi še končna analiza obeh voženj.
Koliko časa traja tečaj?
Če gre za skupino z osmimi tečajniki, traja tudi do osem ur.
Kaj vse beležijo naprave?
Naprave beležijo 21 podatkov, za nas pa je pomembnih osem podatkov. Recimo v kolikšnih odstotkih nekdo pritiska na zavoro v določenem času, koliko časa vozi v določeni prestavi … S pomočjo zbranih podatkov lahko na hitro izvemo, kje so največje rezerve tečajnikov.
Koliko stane tečaj?
Pri nas 180 evrov, za podjetja pa je cena glede na število udeležencev tečaja individualna.
Po kakšni trasi poteka izobraževanje o varčni vožnji?
Testna trasa zajema vse vrste cest, od navadnih regionalnih do avtocest in še en del vožnje po naseljih. Del testne trase mora nujno vsebovati vzpon in spust.
Danes je vse več turbinskih motorjev. Ali tisti, ki so prej vozili avtomobile z atmosferskim motorjem, znajo preklopiti na način vožnje z motorji s turbopuhali?
To je težava. Turbomotorji omogočajo vožnjo pri nizkih vrtljajih, ljudje pa so še vedno navajeni prestavljati pri 2.500 vrtljajih in več. Način vožnje se mora prilagajati novim tehnologijam. Samodejni menjalniki so že sedem- in osemstopenjski. To pomeni, da lahko pri 50 km/h uporabljamo tudi sedmo prestavo. Pri zahtevnejših programih tovornih vozil opažamo, da prodajne hiše ne dajo dovolj poudarka na nove tehnologije. Ljudje, ki kupijo novo vozilo, so premalo seznanjeni z vsem, kar jim s stališča tehnologije vozilo ponuja, in tako ne morejo izkoristiti prednosti novih motorjev, menjalnikov ...
47
ogledov
Slovenci porabljajo preveč goriva pri speljevanju
Inštruktor varne in varčne vožnje vožnje na AMZS centru varne vožnje Vransko pravi, da se da samo s tehniko vožnje privarčevati do 15 odstotkov goriva.