1. Vožnja v prostem teku
Če se spuščamo po klancu navzdol in imamo menjalnik v prestavi, klanec obrača motor, pri tem pa je poraba 0. Če je menjalnik v nevtralni prestavi, pa mora računalnik vbrizgati gorivo v valje, pri čemer porabi od 0,3 do 0,6 litra.
2. "Saj skočim le do trgovine"
Največja poraba je pri vožnji na kratkih razdaljah, pogosto do trgovine in nazaj. Največ goriva porabimo pri speljevanju, ko z mesta premikamo veliko maso. Če gremo kilometer stran v trgovino enkrat na mesec, tega ne bomo občutili, vsakodnevne kratke razdalje pa se poznajo pri proračunu.
3. Polni pol praznega
Ne drži. Sama obtežitev vozila, tudi polnost posode za gorivo, vpliva na porabo. Zgolj 20 dodatnih kilogramov tovora v avtomobilu lahko porabo goriva poveča za en odstotek. Priporočljivo pa je, da rezervoarja ne polnimo, šele ko je ta povsem prazen, saj to slabo vpliva na motor.
4. Oktani in poraba
Če boste namesto 95-oktanskega izbrali 98-oktanski bencin, malenkostno nižja poraba v primerjavi z višjo ceno ni smotrna. Več oktanov namreč več stane. Pomembneje je, da se držite predpisov proizvajalca, katero gorivo točiti.
5. Redni servisi
Če vestno skrbite za avtomobil, težav s povečano porabo ne bi smeli imeti. Porabo povečajo umazani in zamašeni zračni filtri ter zamaščene vžigalne svečke. Odvisna je tudi od motornega olja. Izberite sintetično olje, ki bolje vpliva na hladen motor.
6. Nizki vrtljaji
Pravilno prestavljanje zagotovo vpliva na porabo goriva. Ko vozimo po ravnini, je treba prestavljati že pri 2.000 vrtljajih, kadar vozimo v hrib, pa moramo število vrtljajev povečati. Pravilo je, da vozimo v čim višji prestavi pri čim manj vrtljajih.
7. Odprta okna in klima
Klimatska naprava je poleg grelcev sedežev eden od najpotratnejših porabnikov energije v avtomobilih. Na višjo porabo vpliva tudi vožnja na "prepihu". Zaradi odprtih oken med vožnjo je poraba višja za vsaj pet odstotkov.
8. Vožnja v zavetrju
Če upoštevamo priporočeno varnostno razdaljo (pravilo dveh sekund), tudi če vozimo za tovornjakom ali avtobusom, ne bomo privarčevali pri gorivu. Vožnja v zavetrju tik za spredaj vozečimi vozili pa je nevarna in jo odsvetujemo.
9. Izbira prave ceste
Pravilna izbira poti v službo vpliva na manjše izdatke za gorivo. Če je na poti več križišč, je pri zmerni vožnji (110 kilometrov na uro) bolje izbrati avtocesto, če je pot ravninska in brez zamaškov, pa navadno cesto.
10. Goljufije črpalkarjev
Nekateri so prepričani, da je marsikatera točilna naprava na črpalkah prirejena, saj da gre v rezervoar več goriva kot v deklaraciji. Na uradu za meroslovje kršitev ne odkrivajo; za večino odstopanj so krive lastnosti avtomobilov samih.
11. Parkiranje vzvratno
Predvsem v hladnem delu leta parkiranje zelo vpliva na porabo. Vzvratna vožnja je že tako potratna, hladen motor pa porabi od 20- do 25-krat več goriva kot ogret. Zato na cilju vedno parkirajte vzvratno, da ob zagonu le še speljete.
103
ogledov
Parkirajte vzvratno za nižjo porabo
S strokovnjakom AMZS za varčno vožnjo Danijelom Grando smo preverili resničnost 11 tez v zvezi s porabo.
6Tisti z DPF ga že morajo od časa do časa žgati na polno, sicer 2000+ € za nov DPF.
Z večino napisanega se strinjam, čeprav se spreminja od avtomobila do avtomobila, vendar vožnja v prostem teku lahko zelo veliko privarčuje na gorivu, saj predvsem na avtocesti motor preveč zavira po klancu navzdol, zato dodajamo plin, kar porablja gorivo, če… ...prikaži več pa vozimo v prostem teku ni upora motorja in avto porablja samo pol litra na 100 km, namesto najmanj 3-4 litre če bi imeli v prestavi.Če pa je klanec prestrm in avto preveč pridobiva na hitrosti pa je seveda bolj smotrno imeti v prestavi.