Subaru je dizelsko srce podaril še svojemu najbolj športnemu modelu po duši, imprezi. S tem je sklenjen dizelski krogotok. Bili smo na slovenski predstavitvi na poligonu na Vranskem.
Sprememb na zunanjosti skoraj ni, vseeno pa boste dizelsko gnano imprezo zlahka prepoznali po sedaj že tipični, veliki odprtini za zrak na motornem pokrovu, ki deluje zelo športno, kar pa impreza tako ali tako je. Glede zasnove ostaja tipična kombilimuzina, čeprav je v zadku nad 300 litrskim osnovnim prtljažnikom razpet rolo. Vse dizelske impreze so serijsko opremljene z filtrom trdih delcev, menjalnik pa je šeststopenjski, spremenili pa so tudi prestavna razmerja v prid eksplozivnosti in obenem varčnosti. Motor zaradi zasnove prinaša tišje delovanje in manjše vibracije kot konkurenčni (beri klasični) izdelki, zaradi nižjega težišča pa že pregovorno odlično lego na cesti. Impreza je postavljena na novo platformo in ne na tisto od predhodnice, gre pa za enako platformo kot pri legacyju in foresterju, le da je ta malenkost skrajšana. Vse izvedenke z dizel motorjem so opremljene z šestimi varnostnimi blazinami oziroma zavesami ter sistemoma TCS in ESP. Serijski je tudi štirikolesni pogon, in sicer gre za enako vrsto pogona, ki so ga leta 1972 kot prvi predstavili, torej simetrični stalni štirikolesni, le da so ga skozi leta občutno in vztrajno izboljševali. Impreza je pridobila tudi nekaj na opremskih dodatkih in sicer je sedaj na voljo tudi v sport izvedbi, ki poleg popoprane zunanjosti z difuzorjem na zadku prinaša še ksenoska svetila, gumb za zagon vozila in druge dodatke.
Motor v nosu je enak kot pri treh večjih bratih in sicer gre za dvolitrskega bokser dizla, ki razvije 110 kW (150 KM) in 350 Nm navora, večina katerega je na voljo že od 1.800 vrtljajev. V praksi se motor res izkaže kot zelo miren in tih, pri konkretnem pritisku na plin pa hitro pokaže svoj subarujev pedigre. Če motor zelo pristoji večjemu legacyju, potem je imprezi dobesedno pisan na kožo. Zaradi manjše teže deluje še močnejši kot je, vse to pa pod črto pomeni končnih 205 km/h, pospešek od 0-100 km/h pa ima dva podatka, in sicer 9 sekund oziroma 8,6, odvisno od obutve. Ta je lahko 16-palčna, pri različici sport pa tudi 17-palčna. Menjalniku so poleg tega, da so mu dodali prestavno razmerje, tudi izboljšali pretikanje, pri prvih kilometrih tega ni bilo toliko opaziti. Pogon vseskozi nudi optimalen oprijem, tako da razne elektronike niti ne potrebujete. Za premagovanje težje prevoznih terenov pa impreza vseeno ni, največkrat jo ustavi nizek trebuh, saj je od tal oddaljena nič kaj terenskih 15 centimetrov. Kljub temu pa z njo pripeljete marsikam. Pri porabi sta ponovno dva podatka glede na obutev, in sicer naj bi impreza na 100 kilometrov poti porabila 6,8 ali 7 litrov goriva. Če gre verjeti potovalnemu računalniku, potem je bila poraba na preizkusu slabega pol litra višja, kar pa je vseeno dober dosežek.
Cene za to dizelsko športnico se začnejo pri 24.990 evrih, kolikor stane osnovno, a nič kaj asketsko opremljena impreza ditel, stopnico višje pa je različica sport, za katero boste morali odšteti 27.990 evrov. O prodajnih načrtih uvoznik ni želel govoriti, saj bodo nanjo vplivali tako gospodarska kriza, tečaj jena, kot tudi dobavni roki, so pa optimistični, in kako ne bi bili, saj so izničili edino večjo pomanjkljivost, ki so jo dvomljivci očitali subaruju, in to je dober dizel v nosu. Nas je prepričala.