Avto
86 ogledov

Šesti ducato aerodinamičen kot srednje velike limuzine

Fiat ducato
1/19
Žurnal24 main
Fiat je v šesti generaciji svojega glavnega prodajnega aduta v programu lahkih dostavnih vozil, ducata, oklestil stroške lastništva in za desetino znižal škodljive emisije ter porabo goriva. Cene z DDV se v Sloveniji pričnejo pri 21.990 evrih.

Fiat je svoj prvi lahki dostavnik predstavil že pred 110 leti. Od takrat naprej je eden glavnih igralcev v ligi lahkih dostavnih vozil v Evropi. Kljub temu je preporod sledil šele leta 1981, ko je bila predstavljena prva generacija ducata, ki so ga v petih generacijah v 33 letih prodali v 2,6 milijona primerkih.

Ducato s Fiatovimi, PSA s Fordovimi agregati

Za kako pomemben produkt gre, ne le za Fiat, pač pa tudi slovenskega uvoznika Avto Triglav, pove podatek, da so v 12 letih izročili preko 70.000 ducatov, večino Adria Mobilu, na leto kar 4.000. Avto Triglav v Sloveniji in na Hrvaškem načrtuje letno prodajo 250 ducatov.

Pravzaprav je ducato skupen produkt Fiata in grupacije PSA (Peugeot-Citroën), s katerim si deli tehnologije, sisteme in obliko, ne pa tudi pogonskih agregatov, ki jih pri Avto Triglav izpostavljajo kot glavni adut v primerjavi z dvojčkom iz Citröena in Peugeota. Slednja uporabljata Fordove pogonske agregate, Fiat pa svoje, multijet motorje.

Limuzinska aerodinamika

Fiat ducato | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Šesta generacija ducata oblikovno ni revolucija, pač pa evolucija v primerjavi s predhodnikom. Zaščitni znak je maska vozila. Oblikovalci so navdih našli v maskah bojevnikov iz starega Rima. Nov slog zunanjosti je osredotočen okoli prednjih LED žarometov, ki povezujejo masko, prednji odbijač je sestavljen iz štirih delov, pokrov motorja je pomaknjen navzgor. Pomemben podatek je količnik zračnega uporab, ki je 0,31 in vpliva tako na vozno dinamiko, kot nižjo porabo, primerljiv pa je z aerodinamiko srednje velikih limuzin. Posledično je boljša tudi preglednost iz vozila.

Prepoznava prometne znake ob cesti

Novi ducato ponuja tri različice notranjosti - classic, techno in lounge. Znotraj je spremenjena osrednja konzola, novi so merilniki in odlagalni predali. Več je možnosti personalizacije. Osrednji ekran podpira tudi kamero za vzvratno vožnjo (doplačilo), z njim pa se upravlja na dotik ali s klasičnimi gumbi. Standardno za varnost skrbijo sistemi ESP, ASR, pomoč pri speljevanju v klanec, senzor za merjenje tlaka v pnevmatikah, sistem proti prevračanju, sistem za zaznavanje položaja tovora. Na seznamu doplačil so sistem proti zdrsu pogonskih koles v kombinaciji s sistemom pomoči nadzorovanega spuščanja po klančini, tempomat z omejevalnikom hitrosti, senzor za dež in mrak …

Fiat ducato | Avtor: Fiat Fiat


Novost je sistem Half, ki združuje tri asistenčne sisteme: sistem ohranjanja predvidene smeri vožnje, sistem nadzora dolgih luči in sistem za prepoznavanje prometnih znakov nove generacije, ki preverja širši vidni kot pred vozilom, tako, da zaznava prometne znake ob cestišču in ga ne zmotijo več nalepke z znaki nalepljenimi na tovornjake, ki vozijo pred vozilom.

Od 85 do 132 kilovatov moči

Motorna paleta je sestavljena iz štirih dizelskih multijet agregatov: 2.0 multijet s 85 kilovati moči (115 KM) in petstopenjskim ročnim menjalnikom, dve različici 2.3 multijet motorja z 96 kilovati moči (130 KM) in 110 kilovati moči (150 KM), oba s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in 3.0 multijet z 132 kilovati moči (180 KM). Tovarniška poraba je, odvisno od motorne različice, od 6,3 litra/100 km do 7,7 litra na 100 km. V primerjavi s starimi agregati so emisije in porabo goriva znižali za desetino.

Cene se na ceniku začnejo pri 21.990 evrih za ducato light (furgon) in končajo pri 35.490 evrih za ducato light (panorama).

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.