Avto
81 ogledov

Novi X-trail bolj družinski kot pustolovski

Nissan X-trail
1/14
Žurnal24 main
13 let sta bila zaščitni znak Nissanovega terenca, ki je z lahkoto zavili tudi v strmejše klance, robustnost in škatlasta oblika. Tretja generacija je bolj prefinjena in oblikovno ter tehnično sorodna qashqaiju. Cene od 26 tisoč do 40 tisoč evrov.

Nissan je v 13 letih prodal 1,7 milijona X-trailov, ki je nagovarjal kupce, ki terensko vozilo ne uporabljajo zgolj in samo za vožnjo po asfaltu. S tretjo generacijo, ki bo doma na asfaltu, so cilji bistveno bolj ambiciozni, saj je naprodaj v 190 državah po vsem svetu, na leto pa načrtujejo prodajo pol milijona primerkov.

Združil je dva svetova

Vzrok za optimizem je nova vloga, ki so mu jo podelili – povezati svet mestnih križancev, oziroma crossoverjev in športnih terenskih vozil (SUV). Na dušo kupcev bi moral pihati nov dizajn, ki je bolj prefinjen in podoben nekoliko manjšemu qashqaiju, ki je Nissanova zgodba o uspehu.

Novi X-trail bo nagovarjal tudi kupce prejšnjega qashqaija + 2, saj je na voljo s petimi in za doplačilo 820 evrov tudi sedmimi sedeži. Narejen je na povsem novi platformi in je kljub temu, da je v dolžino zrasel za osem milimetrov, 90 kilogramov lažji od predhodnika. Maso so med drugim znižali na račun kompozitnih materialov ter manjšega in lažjega turbomotorja.

Devet nastavitev prtljažnika, sedeži iz Nase

V primerjavi s predhodnikom je konkretno daljša medosna razdalja (+ 76 milimetrov), kar prinaša več centimetrskega udobja. Samo v drugi sedežni vrsti je za kolena 10 centimetrov prostora več. Sedeži v notranjosti so postavljeni po vzoru na gledališče, vsaka od treh vrt je zaradi boljšega pogleda naprej nekoliko dvignjena, prednja sedeža je razvila Ameriška vesoljska agencija Nasa in pripomoreta k bolj udobni in manj utrujajoči vožnji. Zadnja sedeža se pospravita v ravno dno prtljažnika, ki omogoča devet različnih konfiguracij prevoza tovora, ki ga s pomočjo pregradne vodoodporne police lahko nalagamo v treh nivojih. Druga vrsta sedežev je vzdolžno pomična v razmerju 1/3 in 2/3. Zadnja bočna vrata se odpirajo pod kotom 80 stopinj. V primeru, da zložimo sedeže v drugi in tretji vrsti, ter sopotnikov sedeži spredaj, lahko v X-trailu prevažamo predmete do dolžine 2,6 metra.

Veliko tehničnih bonbončkov

Nissan X-trail | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Znotraj se oblikovno in tehnično zgleduje po qashqaiju. Na velikem ekranu na dotik voznik s pomočjo 360 stopinjskega pogleda, ki ga zagotavljajo kamere, spremlja dogajanje okoli vozila, ali pa razbira podatke iz navigacije, ki so mu na voljo tudi na 5-palčnem ekranu med merilniki. Slednji vozniku omogoča še nadzor nad tlakom v pnevmatikah, nadzorom podvozja, trdoto volana, pregled nad varnostnim ščitom …

Novost v X-trailu v primerjavi s predhodnikom je električno strešno okno, povezljivost zagotavlja druga generacija sistema nissan connect, v novinca so vgradili že znani varnosti ščit s kopico asistenčnih sistemov, ki vožnjo naredijo udobnejšo in varnejšo.

En motor, dva menjalnika

Kupci lahko izbirajo med tremi paketi opreme, v začetku pa je na prodaj le en pogonski agregat, ki zamenjuje dvolitrski dizelski agregat v prejšnji generaciji X-traila, izpuste in porabo pa izboljšuje za skoraj petino. Gre za 1,6-litrski turbodizel, ki je plod sodelovanja Renaulta in Nissana ter razvije 96 kilovatov moči (130 KM). Odlikuje ga visok navor (320 Nm), ki je na voljo že v nizkih vrtljajih. Moč na cesto se prenaša z ročnim šeststopenjskim menjalnikom ali novim X-tronic samodejnim menjalnikom. Na izbiro je pogon na dve kolesi (2WD), ali štiri kolesa (4WD). Drugo leto prihaja 1,6-litrski turbobencinski agregat z ročnim menjalnikom in 163 konjskimi močmi.

Nissan X-trail | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main


Slovenski uvoznik načrtuje, da bo prihodnje leto novi X-trail dobil 250 slovenskih lastnikov. Za primerjavo, X-trail v prvih dveh generacijah je prepričal 771 slovenskih kupcev. Večino prodaje naj bi predstavljal srednji nivo opreme (Acenta) v kombinaciji s sistemom nissan connect. Sedemsedežna različica naj bi predstavljala desetino prodaje.

V kombinaciji z dvokolesnim pogonom in ročnim menjalnikom stane najmanj 26 tisoč evrov, samodejni menjalnik je na voljo od drugega paketa opreme dalje in z 2WD pogonom stane vsaj 29.270 evrov, najcenejša različica s štirikolesnim pogonom stane 30.080 evrov.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.