Pri ZPS so vzeli v precep garancijske in servisne pogoje, ki jih ponujajo slovenski prodajalci avtomobilov, hkrati pa so primerjali še ponudbo pri nepooblaščenih serviserjih.
Kot ugotavljajo pri nevladni organizaciji, je podaljšana garancija oziroma jamstvo postalo eno glavnih orožij prodajalcev vozil pri oglaševanju njihovih izdelkov, saj je na trgu le malo takšnih, ki nudijo zgolj obvezno dvoletno tovarniško garancijo. Tako je pri nekaterih znamkah tovarniška garancija lahko 3-, 5- ali celo 7-letna, vendar je pogosto vezana na število prevoženih kilometrov.
"Veliko drobnega tiska in zvezdic smo na ZPS našli tudi med pogoji za tako imenovano podaljšano jamstvo, ki ga trgovci radi ponujajo, a ker ne sodi v obvezno ponudbo trgovcev, posameznih jamstev ni mogoče uvrstiti pod skupni imenovalec, saj se razlikujejo že po tem, ali je treba zanje doplačati ali ne," ugotavlja Boštjan Okorn iz ZPS.
"Če je treba jamstvo doplačati, potrošnikom polagamo na srce, da dobro preberejo pogoje, saj zelo verjetno takšno jamstvo ne velja za vse sklope, ki so sicer del splošne garancije. Prav tako se lahko zgodi, da je v pogojih zapisana kakšna dodatna zahteva – recimo, da morajo avtomobil servisirati na povsem določenem servisu."
Nepooblaščeni s certifikatom lahko brkljajo po avtu z garancijo
Pri ZPS spominjajo lastnike vozil, da lahko tudi v času garancije avto na popravilo ali redni servis peljejo tudi k nepooblaščenemu serviserju, saj to zagotavlja Evropska uredba o skupinskih izjemah, kamor spadajo tudi avtomobilski servisi. Garancija ostaja nedotaknjena, če avto servisira delavnica z ustreznim certifikatom in ob tem opravi redni servis ali popravilo po prometni nesreči v skladu z navodili proizvajalca, torej tudi z uporabo nadomestnih delov certificirane kakovosti.
"Torej ne vsaka garažna delavnica, prava izbira je omejena na tiste ponudnike, ki imajo ustrezno potrdilo, da se na posel spoznajo. Pred izbiro alternative je zato nujno preveriti, ali takšen certifikat vaš serviser dejansko ima."
Zelo pomemben dokument je tudi ustrezno in podrobno razčlenjen račun, ki ga izda servisna delavnica po opravljenem posegu. Na njem mora biti poleg cene natančno opisan material, navedeni pa morajo biti tudi normativi, saj je le tako mogoče dokazovati, da je bil avtomobil servisiran v skladu z navodili in standardi avtomobilske tovarne, še dodaja Okorn.
Raziskava ZPS je sicer pokazala, da so prihranki pri rednih servisih lahko tudi več kot 50-odstotni, pri tem pa pri organizaciji niso upoštevali morebitnih akcijskih ponudb uradnih serviserjev.
Na pooblaščenem servisu ven pobere tisto kar na nepooblaščenem vgradi nazaj.