Avto
3181 ogledov

Volvo XC40: Sedeli smo v malem švedskem suvu velikih načrtov

Volvo XC40
1/11
Saša Despot
Volvo XC40 je avto, ki ga boste na cesti gotovo opazili.

Volvo XC40 je pred vstopom v zimo na kratko že pokazal nekaj skandinavske čarovnije, s katero namerava omrežiti tudi zahtevnejše slovenske stranke med manjšimi križanci.

Za slaba dva dneva se je pri nas ustavil novi XC40, ki so ga pri Volvu svetovni javnosti sploh prvič pokazali pred komaj dobrim mesecem. Za stalno se namerava postavni švedek pri nas naseliti februarja prihodnje leto, ko bodo ključ že dobili v roke tudi najbolj neučakani kupci. Teh utegne biti veliko več, kot bo sploh na voljo avtomobilov.

Zakaj? XC40 se ne namerava sončiti pod okriljem uspeha zadnjih modelov, še posebej bratov XC90 in XC60, temveč želi dokazati, da premore lastni karakter s povsem svojstvenimi rešitvami in udobjem, kar naj bi odločilno vplivalo k prihodu številnih povsem novih kupcev in ukoreninjenju znamke v segmentu, kjer doslej še niso imeli pravega avtomobila. Čakajo ga tekmeci, kot so BMW X1/X2, audi Q2/Q3, mercedes-benz GLA, range rover evoque in drugi.

Volvo XC40 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Morda kar nekoliko presenetljivo, gotovo pa več kot smo navajeni pri suvih, Švedi pri opisovanju tega 4,4 metra dolgega avta ogromno časa namenjajo njegovi notranji praktičnosti, da se zazdi, kot da je na povsem novo prilagodljivo platformo CMA postavljeni avto bolj družinski enoprostorec kot križanec. Iz raznih predstavitvenih materialov je očitno, da so imele ženske pri snovanju v skladu s severnjaško emancipacijo vsaj tako vplivno besedo kot moški.

Oblikovno bi sicer moral ugajati obema spoloma, saj hkrati izžareva robustnost in modernost, predvsem pa vsestranskost, najsi bo namenjen mestnemu ali podeželskemu vozniku ali voznici. Zunanje značilnosti so visok nos, konkavna maska, velika kolesa (vse do 21 palcev!), naostreni boki in zadek, ki se zdi kot iz enega kosa. Za prtljažnimi vrati se skriva zelo prilagodljiv prtljažnik (najmanj 460 litrov) z velikim dvojnim dnom in številnimi rešitvami za prevoz in fiksiranje vsakdanje in manj vsakdanje prtljage.

V kot varnost

Kljub petim sedežem je realno dovolj prostora za štiri potnike. Ureditev notranjosti deluje kot pomanjšana verzija XC60 vključno s serijskimi digitalnimi merilniki in vmesnikom infozabavnega sistema Sensus z velikim tabličnim zaslonom. Ima pa XC40 po vsej dolžini in širini ogromno odlagalnih mest - posebej velja omeniti velikanski prostor v vratih, kamor lahko odložimo celo manjši prenosnik ali torbico, pa kljukico za damsko torbico ali nakupovalno vrečko na sopotnikovi strani armaturke, in odstranljivi koš za smeti med sedežema.

Udobnemu sedenju in premijskemu zvoku audio naprave (Harman-Kardon) so v skladu s tradicijo namenili posebno pozornost, ambientalna barva poudarja različne notranje detajle, zdelo bi se čudno, če ne bi imel QI mesta za mobilnik. Prtljažnik se lahko odpira na migljaj noge, pod njim je lahko skrita električno gnana vlečna kljuka.

Volvo XC40 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Na polju varnosti in povezljivosti je XC40 še posebej močan. Vanj so vgradili praktično vse aktivne asistenčne sisteme, ki jih poznamo iz drugih švedov, vključno z asistentom za zastoje, zmogljivim samodejnim zaviranjem, ki prepoznava tudi pešce in večje živali, naprednimi LED žarometi, 360-stopinjskim pogledom kamer … Veliko te varnosti in asistence je serijske.

Namenjen izposoji med prijatelji

Za zdaj doplačljiva storitev Volvo on call omogoča različne načine komunikacije na daljavo med lastnikom in avtom ali voznikom in informacijskimi centri. V sedmih državah EU pa so zagnali pilotski projekt digitalnega ključa, ko bo lastnik lahko svojega XC40 delil s svojo širšo družino, prijatelji in znanci, ga izkoriščal kot naslov za paketno dostavo in še marsikaj drugega…

Opremskih paketov je skupaj štiri, na vrhu je športni R-design s kontrastno obarvano streho. Za začetek bodo vgrajevali D4 (140 kW/190 KM) in T5 motorja (182 kW/247 KM) s serijskim 4x4 pogonom in avtomatskim menjalnikom. V prihodnjem modelnem letu pa bodo na voljo tudi šibkejši in za marsikoga bolj smiselni dizli in bencinarji. Tudi elektrika bo imela pri XC40 še pomembno vlogo.

Naročila bodo pričeli sprejemati v kratkem, D4 z že bogato opremo momentum pa bo stal 39.900 evrov. 110-kilovatni D3 (150 KM) z opremo kinetic, ki ga bodo pričeli dobavljati sredi prihodnjega leta, bo v opremi kinetic stal 32.990 evrov. V letu 2018 bodo v Sloveniji lahko razdelili le okoli sto ključev, upajo, da bo v prihodnjih letih tovarnina kvota za naš trg že bistveno višja. Na globalnem trgu pa naj bi bil XC40 naslednjih nekaj let eden izmed osrednjih, če ne kar osrednji prodajni model Volva.

andrej.leban@zurnal24.si

Volvo XC40 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Volvo XC40 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Volvo XC40 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.