Avto
2802 ogledov

Novi volvo XC60 brezskrbno stopa v velike čevlje

Volvo XC60
1/16
Saša Despot
Usedli smo se za volan čisto novega volva XC60. Šved bi moral nemcem (spet) zašibiti kolena.

Kako kot naslednik stopiti v čevlje avta, ki je bil zadnjih par let najbolj prodajan premium suv v svojem razredu v Evropi? Novi volvo XC60 ima recept, ki bi moral biti uspešen tudi v Sloveniji: več dizajna, več udobja in več tehnologije ob le malenkostnih popravkih cene.

Prvi volvo XC60 gre v zgodovino kot eden najboljših avtov znamke v njeni 90-letni zgodovini. Takoj na začetku se je o XC60 veliko govorilo, ker je daljnega leta 2008 kot prvi avto na svetu (!) uvedel serijsko tehnologijo samodejnega zaviranja v sili. A da je po prodajnih številkah lahko zasenčil takšne kalibre, kot so audi Q5, BMW X3, mercedes-benz GLK/GLC, je moral imeti še precej več dobrih lastnosti, med njimi je bila tudi razmerje med ceno in kvaliteto. Bolj kot je bil star, bolje se je prodajal, na koncu pa dosegel skorajda številko milijon.

Vso to dediščino je prevzel nase sedaj povsem novi avto, druga generacija XC60, ki smo ga pol leta po premieri na salonu v Ženevi dočakali tudi na slovenskih cestah. 

Avto za kakovostno preživet čas

Novinec je plod povsem novih strategij in pristopov Volva, ki so se tako posrečeno izkazali že pri večjem bratu XC90. Med drugim je naredil še korak naprej v strategiji izredno varnih avtov. V marsičem sledi že tudi zanimivi paradigmi, da naj bi avtomobili znamke Volvo do leta 2025 vozniku vsako leto omogočili za najmanj teden dni kakovostono preživetega časa. Z udobjem in razvajanjem za volanom, seveda, kar bo še posebej aktualno v dneh avtonomnih vozil.

Volvo XC40 XC40 Avto Madžari zamočili in pomotoma razkrili volva XC40!

"Šestdesetica" nosi marsikateri oblikovni element večjega XC90, zadnje luči pa povzemajo karavanskega V90, po drugi strani pa prinaša tudi marsikaj originalnega. Poudarek je na videzu kvalitete, kar že na zunaj poudarja s številnimi detajli, med katerimi so tudi široka krila vrat, ki povsem prekrivajo spodnji rob karoserije. Ko bodo potniki v deževju in plundri lezli v avto in iz njega, ter se ob tem ne bodo umazali, bo že jasno, zakaj.

Volvo XC60 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Notranjost je sorodna generaciji "90", le da je seveda nekoliko tesnejša, saj avto le za malo presega 4,6 metra dolžine. A prostor za štiri potnike je še vedno med največjimi v razredu, tudi po zaslugi izdatno daljše medosne razdalje. To pa gre očitno na račun prtljažnika, ki je s 505 litri osnove razmeroma majhen, zato pa zelo pravilnih oblik in brez nakladalnega roba. 

Kjer XC60 nedvomno upraviči svoj premium karakter, je kakovost sedenja, visoka stopnja digitaliziranega okolja, zelo dolg seznam (dodatne) opreme ter možnosti številnih prilagoditev pri videzu. Med drugim ga je mogoče nasaditi na kar 22-palčna kolesa, standardna so 18-palčna. Med posebnostmi, ki jih gre izpostaviti, so opcija naprednega Bowers Wilkins koncertnega ozvočenja s 16 zvočniki, ali nadzor avtomobila na daljavo vključno z zagonom motorja in klimatizacijo. Šele prihodnje leto, oziroma ko bo to obvezno za vse avte, pa bo XC60 dobil serijski e-klic v sili. Polni LED je serijski, pri boljši različici svetil pa se luči izdatno prilagajajo prometu, okolici ...

Kot prvi v razredu sam zavira v križiščih

Tako kot smo zapisali pri prvem XC60 devet let nazaj, tudi sedaj ni nikakršnih dilem, da je XC60 eden najbolj varnih avtov na svetu, za kar skrbi tako na pasivnem kot aktivnem področju. Pri slednjem gre omeniti številne asistenčne sisteme, ki so sposobni razbremeniti voznika, popravljati njegove napake oziroma ga opozarjati pred nevarnostmi. XC60 je eden prvih avtov z asistenco pred trki v križiščih ali asistentom, ki pomaga pri naglih izogibalnih manevrih. Ko je vklopljen tempomat, samodejno prilagaja hitrost veljavnim omejitvam. Večina teh sistemov je serijskih.

Volvo XC60 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Za lego skrbi spredaj dvojno vpetje, zadaj pa integrirana prema, medtem ko je štirikolesni pogon pri vseh aktualnih motorjih serijski, po uvedbi manj zmogljivih (cenejših) motorjev pa bo tudi možnost zgolj zadnjega pogona. Kot opcija je tudi zračno vzmetenje. 

Vrhunec je twin engine s prek 400 "konji"

Trenutno je motorjev v ponudbi pet z znanimi oznakami. Bencinski so T5 (187 kW/254 KM), T6 (235 kW/320 KM) in T8. Pri zadnjem človek zastriže z ušesi, saj ima dvolitrski motor ob podpori elektrike kar 300 kW (407 KM) moči. 

Velika večina prodaje pa bo pri nas bržkone slonela na D4 (140 kW/190 KM) in D5 (173 kW/235 KM) dizelskih motorjih. Kasneje prideta še D3 in T4. Vsi motorji so štirivaljniki. 

Volvo S60 polestar Volvo Avto To skrivnost so pri Volvu skrivali kar eno leto

Opremski nivoji so trije. Vstopni momentum ima standardni 8-palčni zaslon pred voznikom in 9-palčnega na sredini armature, internetne zemljevide, audio sistem z 10 zvočniki, internetni radio, osemstopenjski avtomatski menjalnik ...

Naslednja stopnja opreme inscription daje poudarek poslovnemu udobju in videzu, alternativa pa je R-design oprema z bolj športno noto. 

Cene se prično pri 50.665 evrih osnove za D4 motor z opremo momentum in sežejo do 70.643 za T8 R-design. To je razmeroma visok prag, ki pa je posledica dejstva, da šibkejši motorji z opcijo ročnega menjalnika in zadnjega pogona pridejo šele prihodnje leto. Cena med starim in novim XC60 z isto opremo naj tako ne bi presegala razlike treh odstotkov. 

So pa pri uvozniku izposlovali zelo dobro ceno za nekaj deset vozil prve serije, ki prihaja k nam. Ime ji je momentum+, in bo imela za 46.990 evrov (D4) poleg klasične opreme momentum že vključen 12,4-palčni voznikov zaslon, navigacijo, integracijo za pametni telefon Carplay in Android Auto ter paket luči.

Cene za Slovenijo

Volvo XC60 cene | Avtor: Volvo Volvo

Letos nameravajo zaradi omejene kvote v Sloveniji najti 50 kupcev, že prihodnje leto pa gredo v polni napad, s čimer želijo XC60 tudi pri nas poriniti med prvo trojico po prodaji v svojem razredu.

Prvi vtis: zelo dobro!

Volvo XC60 je atraktiven, nekonfekcijsko svež avto, zato si zasluži visoko dvignjene palce za obliko. Znotraj deluje kakovostno ina na visokem nivoju, po digitalni plati v ospredju vsega, kar danes ponujajo različne znamke. Me je pa v avtu, ki sem ga vozil (T8, R-design) zmotila obilica plastike ne ravno kakovosti, ki se pritiče izzivalcu Q5, X3 in GLC. 

Polestar Nad Teslo Avto Volvo z novo znamko zapretil Tesli

Zadaj je prostora za dva odrasla potnika, tretji bo moral biti bolj suh. Avto je tudi pri visokih hitrostih zelo stabilen in tih. Z motorjem T8 je voznik vse drugo, le počasen ne.

Volvo XC60 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Volvo XC60 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Volvo XC60 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.