Avto
2954 ogledov

Samodejno zaviranje: Nov alarm za avto industrijo?

Samodejni sistem za zaviranje pred pešci Youtube
Številni napredni varnostni sistemi samodejnega zaviranja pred pešci v temi delujejo slabo, so po obširnih testiranjih zapisali pri priznani ameriški neprofitni skupini Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Znano je, kateri so se odrezali najbolje in kateri slabo.

Skupina, ki jo je podprla zavarovalniška industrija, je v nočnem času preizkusila sistem samodejnega zaviranja pred pešci v 23 modelih vozil, od limuzin, srednje velikih športnih terencev do poltovornjakov. Kar 12 od 23 preizkušenih modelov si je prislužilo zgolj osnovno oceno, ali pa je ostalo neocenjenih. Le štirje so si prislužili najvišjo možno oceno. Za vzporednico, v pogojih dobre vidljivosti je 19 od 23 istih avtomobilov dobilo najboljšo možno oceno.

Trening varne vožnje motoristov Na motorju! Avto Ta znamka bo prva uvedla samodejno zaviranje na motorjih

Od modelnega leta 2023 bodo pri IIHS na novem testu za pridobitev ocene "superiorno" ali "napredno" tudi zaznavanja pešcev v temi. Kot so poudarili pri neodvisni organizaciji, se v ZDA kar 75 odstotkov naletov vozil na pešce zgodi v temi, kar je bil povod za nove teste. Po uradnih podatkih je leta 2021 število smrtnih žrtev med pešci naraslo na 7342, kar je 13 % več kot leto prej in 80 % več od leta 2009, ko je bila varnost najboljša.

Prehod za pešce TEST Avto Ko gre avtomatsko preprečevanje trkov s pešci po zlu

Nekateri niso niti zmanjšali hitrosti

Najboljše so bili na testu v temi ocenjeni nissan pathfinder, toyota camry, toyota highlander in ford mustang mach-E. Najslabše so bili ocenjeni toyota tacoma, honda pilot, nissan altima in chevrolet malibu. Omenjeni avtomobili so na testu komaj zmanjšali hitrost pred prepreko ali pa so pot nadaljevali z nespremenjeno hitrostjo.

Mini countryman Alarm in silovito zaviranje Avto Samodejno zaviranje v sili je delovalo

Čeprav so testirali zgolj modele, ki so na prodaj na ameriškem trgu, lahko rezultate testa preslikamo tudi v Evropo, saj so tehnologije, ki jih vgrajujejo v ameriška vozila zelo podobne ali pa celo identične. Skrb vzbujajoče je dejstvo, da so relativno slabe rezultate dosegli na zelo enostavnem testu. Med vožnjo so morali imeti prižgana kratka ali dolga svetila, največja hitrost pa je bila omejena med 20 in 50 km/h.

Samodejni sistem za zaviranje pred pešci | Avtor: Youtube Youtube

Predsednik IIHS David Harkey je po testu opozoril na dejstvo, da trenutno v ZDA ni uradnega preizkusa samodejnega zaviranja in za zaznavanje pešcev v temi.

Aeb zaviranje v sili Dokaz Avto Ta študija postavlja na laž trditve zavarovalnic

"IIHS je odkril velike razlike v zmogljivosti sistemov med konkurenčnimi proizvajalci avtomobilov in med različnimi modeli, ki jih prodaja isti proizvajalec avtomobilov," je še poudaril.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.