Skupina, ki jo je podprla zavarovalniška industrija, je v nočnem času preizkusila sistem samodejnega zaviranja pred pešci v 23 modelih vozil, od limuzin, srednje velikih športnih terencev do poltovornjakov. Kar 12 od 23 preizkušenih modelov si je prislužilo zgolj osnovno oceno, ali pa je ostalo neocenjenih. Le štirje so si prislužili najvišjo možno oceno. Za vzporednico, v pogojih dobre vidljivosti je 19 od 23 istih avtomobilov dobilo najboljšo možno oceno.
Od modelnega leta 2023 bodo pri IIHS na novem testu za pridobitev ocene "superiorno" ali "napredno" tudi zaznavanja pešcev v temi. Kot so poudarili pri neodvisni organizaciji, se v ZDA kar 75 odstotkov naletov vozil na pešce zgodi v temi, kar je bil povod za nove teste. Po uradnih podatkih je leta 2021 število smrtnih žrtev med pešci naraslo na 7342, kar je 13 % več kot leto prej in 80 % več od leta 2009, ko je bila varnost najboljša.
Nekateri niso niti zmanjšali hitrosti
Najboljše so bili na testu v temi ocenjeni nissan pathfinder, toyota camry, toyota highlander in ford mustang mach-E. Najslabše so bili ocenjeni toyota tacoma, honda pilot, nissan altima in chevrolet malibu. Omenjeni avtomobili so na testu komaj zmanjšali hitrost pred prepreko ali pa so pot nadaljevali z nespremenjeno hitrostjo.
Čeprav so testirali zgolj modele, ki so na prodaj na ameriškem trgu, lahko rezultate testa preslikamo tudi v Evropo, saj so tehnologije, ki jih vgrajujejo v ameriška vozila zelo podobne ali pa celo identične. Skrb vzbujajoče je dejstvo, da so relativno slabe rezultate dosegli na zelo enostavnem testu. Med vožnjo so morali imeti prižgana kratka ali dolga svetila, največja hitrost pa je bila omejena med 20 in 50 km/h.
Predsednik IIHS David Harkey je po testu opozoril na dejstvo, da trenutno v ZDA ni uradnega preizkusa samodejnega zaviranja in za zaznavanje pešcev v temi.
"IIHS je odkril velike razlike v zmogljivosti sistemov med konkurenčnimi proizvajalci avtomobilov in med različnimi modeli, ki jih prodaja isti proizvajalec avtomobilov," je še poudaril.