Tekmi se je pridružil tudi Hyundai, ki bo na področju robotov taksijev skušal ujeti korak z Googlom in General Motorsom, ki že nekaj časa preizkušata samovozeča vozila.
Pri Hyundaiu so se prihodnosti transporta lotili smelo. Chi Young Cho, nekdanji strokovnjak za strategijo pri Samsungu ima za seboj ekipo 200 raziskovalcev. Njegova naloga je Hyundaia izstreliti med nosilce proizvajalcev vozil, ki bodo narekovali prihodnost transporta.
Čeprav je Hyundai v tekmo stopil pozno, pa zdaj razvijajo vozila in programsko opremo namenjeno samodejno vozečim taksi vozilom, s čimer se bodo postavili po robu tradicionalnim tekmecem, kot sta Nissan Motor ali General Motors in tudi tehnološkim podjetjem, kot je Waymo, znano kot Googlova enota, ki naj bi že kmalu ponudilo samovozeče avtomobile.
Malo časa, veliki izzivi
58-letni šef razvoja Chi meni, da so prioriteta mobilne storitve. Strinja se, da so v tekmo vstopili pozno, a dodaja, da lahko zaostanek še vedno nadoknadijo. V ta namen so lani odprli podatkovni center na Kitajskem in tehnološko razvojni center v Silicijevi dolini v ZDA, zdaj pa bodo vlagali v zagonska podjetja v Izraelu in v Berlinu v Nemčiji.
Chijeva enota ima nalogo koordinirati delo, hkrati pa bodo odgovorni za razvoj umetne inteligence in shranjevalnike energije. Pri Hyundaiu, kjer so znani, da razvojno ne sodelujejo z zunanjimi partnerji, so se zdaj za področje pametne mobilnosti le povezali z nekaterimi tehnološkimi specialisti, kot so Cisco Systems, Baidu, SK Telecom in Hanwha Asset Management.
Zavedajo se namreč, da bo mobilnost prihodnost precej drugačna, kot jo poznamo danes z vozniki za volanom vozil, ki jih poganjajo tradicionalni energenti in motorji na notranje zgorevanje. Še več, spremenilo se bo lastništvo avtomobilov, saj se bodo v prihodnosti prodajale storitve med vožnjo, avtomobili pa se bodo delili. Pri analitskem podjetju McKinsey & Co. ocenjujejo, da bo mobilna industrija in storitve povezane s podatki v transportu do leta 2030 skočili na vrednost skoraj 1,5 trilijona evrov.
Minilo bo še nekaj let
Medtem, ko Chi ni želel povedati, kdaj bodo Hyundaijevi samovozeči taksiji na cestah, pa je višji analitik pri Hi Investment & Securities Koh Tae-bong prepričan, da jih pred letom 2021 ne bomo videli v komercialni obliki.
"Za začetek posla z roboti taksiji bo ključno strateško partnerstvo s telekomunikacijskimi podjetji, pomembni bomo natančni zemljevidi in treba bo imeti dostop do velike baze podatkov. Seveda bodo potrebna preštevilna testiranja," meni Koh.
Da bi pohitrili postopke, nameravajo pri Hyundaiju pokupiti podjetja s strokovnjaki za ta področja v vrednosti do 100 milijonov evrov. Vseeno bodo zaostanek nadoknadili le stežka.
General Motors namerava floto samovozečih avtomobilov za mobilne storitve predstaviti že leta 2019, Nissan pa bo s prvimi testiranji samovozečih taksijev začel že v začetku marca letos na Japonskem. Pri Waymu, kjer so naredili največ testnih kilometrov na cestah, pravijo, da se že pripravljajo na to, da bodo v vozila pospremili prve stranke.
Renault, Nissan, Mitsubishi iščejo posle na področju robo-taksijev
Renault, Nissan in Mitsubishi Motors, ki so del velikega zavezništva, imajo prav tako velike načrte na področju samovozečih vozil in storitev mobilnosti. Tudi oni se zavedajo, da morajo pri poslu sodelovati tehnološka podjetja. "Tehnološka podjetja ne bodo izdelovala avtomobilov in jih prodaja našim tradicionalnim strankam," pravi visok predstavnik koncerna Ogi Redzic, ki je bil pred tem zaposlen pri Nokii. Renault, ki je dolgoletni partner Nissana, pred kratkim pa se jima je pridružil še Mitsubishi, namerava do leta 2022 predstaviliti 22 avtomobilov z avtonomnimi sistemi od tega eno popolnoma avtonomno vozilo.