Avto
324 ogledov

Nič več fantastika: Prihajajo roboti taksiji

Taksi Profimedia
Če smo še pred kratkim v filmih gledali taksije, ki vozijo sami, ti postajajo resničnost. Roboti taksiji naj bi bila ena prvih samodejnih vozil. Razvijajo jih številni proizvajalci.

Tekmi se je pridružil tudi Hyundai, ki bo na področju robotov taksijev skušal ujeti korak z Googlom in General Motorsom, ki že nekaj časa preizkušata samovozeča vozila. 

Pri Hyundaiu so se prihodnosti transporta lotili smelo. Chi Young Cho, nekdanji strokovnjak za strategijo pri Samsungu ima za seboj ekipo 200 raziskovalcev. Njegova naloga je Hyundaia izstreliti med nosilce proizvajalcev vozil, ki bodo narekovali prihodnost transporta. 

logotip OI Tokio 2020 100x hitrejši prenos Šport Taksiji brez voznikov in format 8K

Čeprav je Hyundai v tekmo stopil pozno, pa zdaj razvijajo vozila in programsko opremo namenjeno samodejno vozečim taksi vozilom, s čimer se bodo postavili po robu tradicionalnim tekmecem, kot sta Nissan Motor ali General Motors in tudi tehnološkim podjetjem, kot je Waymo, znano kot Googlova enota, ki naj bi že kmalu ponudilo samovozeče avtomobile.

Samodejna vožnja | Avtor: Volvo Volvo

Malo časa, veliki izzivi

58-letni šef razvoja Chi meni, da so prioriteta mobilne storitve. Strinja se, da so v tekmo vstopili pozno, a dodaja, da lahko zaostanek še vedno nadoknadijo. V ta namen so lani odprli podatkovni center na Kitajskem in tehnološko razvojni center v Silicijevi dolini v ZDA, zdaj pa bodo vlagali v zagonska podjetja v Izraelu in v Berlinu v Nemčiji.

Chijeva enota ima nalogo koordinirati delo, hkrati pa bodo odgovorni za razvoj umetne inteligence in shranjevalnike energije. Pri Hyundaiu, kjer so znani, da razvojno ne sodelujejo z zunanjimi partnerji, so se zdaj za področje pametne mobilnosti le povezali z nekaterimi tehnološkimi specialisti, kot so Cisco Systems, Baidu, SK Telecom in Hanwha Asset Management.

Taksi brez voznika SINGAPUR Avto Po ulicah Singapurja že vozi prvi taksi brez voznika

Zavedajo se namreč, da bo mobilnost prihodnost precej drugačna, kot jo poznamo danes z vozniki za volanom vozil, ki jih poganjajo tradicionalni energenti in motorji na notranje zgorevanje. Še več, spremenilo se bo lastništvo avtomobilov, saj se bodo v prihodnosti prodajale storitve med vožnjo, avtomobili pa se bodo delili. Pri analitskem podjetju McKinsey & Co. ocenjujejo, da bo mobilna industrija in storitve povezane s podatki v transportu do leta 2030 skočili na vrednost skoraj 1,5 trilijona evrov.

Avtonomni crysler pacifica hybrid | Avtor: FCA/Google FCA/Google

Minilo bo še nekaj let

Medtem, ko Chi ni želel povedati, kdaj bodo Hyundaijevi samovozeči taksiji na cestah, pa je višji analitik pri Hi Investment & Securities Koh Tae-bong prepričan, da jih pred letom 2021 ne bomo videli v komercialni obliki. 

"Za začetek posla z roboti taksiji bo ključno strateško partnerstvo s telekomunikacijskimi podjetji, pomembni bomo natančni zemljevidi in treba bo imeti dostop do velike baze podatkov. Seveda bodo potrebna preštevilna testiranja," meni Koh.

Volkswagen e-golf Uradni taksi MOL Avto e-golf: uradni taksi MOL se bo lahko odpeljal do Kopra in nazaj

Da bi pohitrili postopke, nameravajo pri Hyundaiju pokupiti podjetja s strokovnjaki za ta področja v vrednosti do 100 milijonov evrov. Vseeno bodo zaostanek nadoknadili le stežka.

General Motors namerava floto samovozečih avtomobilov za mobilne storitve predstaviti že leta 2019, Nissan pa bo s prvimi testiranji samovozečih taksijev začel že v začetku marca letos na Japonskem. Pri Waymu, kjer so naredili največ testnih kilometrov na cestah, pravijo, da se že pripravljajo na to, da bodo v vozila pospremili prve stranke.

Mercedes-Benz leta 2020 MB TAKSI LETA 2020 Avto Leta 2020 Mercedes in Bosch z avtonomnim taksijem

Avtonomna vožnja | Avtor: Volvo Volvo

Renault, Nissan, Mitsubishi iščejo posle na področju robo-taksijev

Renault, Nissan in Mitsubishi Motors, ki so del velikega zavezništva, imajo prav tako velike načrte na področju samovozečih vozil in storitev mobilnosti. Tudi oni se zavedajo, da morajo pri poslu sodelovati tehnološka podjetja. "Tehnološka podjetja ne bodo izdelovala avtomobilov in jih prodaja našim tradicionalnim strankam," pravi visok predstavnik koncerna Ogi Redzic, ki je bil pred tem zaposlen pri Nokii. Renault, ki je dolgoletni partner Nissana, pred kratkim pa se jima je pridružil še Mitsubishi, namerava do leta 2022 predstaviliti 22 avtomobilov z avtonomnimi sistemi od tega eno popolnoma avtonomno vozilo. 

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.