Slovenec, ki se je zaradi dela pred letom in pol preselil v Avstrijo, pripoveduje o izkušnji z že zelo razvejanim sistemom sektorskih meritev v naši severni sosedi: "Osebno se mi zdi sektorsko merjenje hitrosti pravi način zmanjševanja hitrosti na cestah in predvsem bolj pošten od stacionarnega. Lahko se ti včasih zgodi, da nehote prekoračiš hitrost za nekaj kilometrov, kar pa se pri sekcijski meritvi lahko izniči."
"Tudi sam sem bil v Sloveniji med hitrejšimi vozniki, a moram priznati, da mi umirjen način vožnje tu precej bolj odgovarja. Vsakokrat, ko se vrnem v Slovenijo, vedno znova ugotavljam, kako živčna je vožnja po naših cestah: divjanje, izsiljevanje, hupanje, blendanje,.."
Na Trojanah zaradi gneče manjka najpomembnejši kos opreme
Če ste zadnje tedne drveli prek Trojan in se naknadno spomnili, da so pri Darsu in policiji že junija napovedovali nov način merjenja hitrosti, brez skrbi. Vklop sistema sektorskega merjenja hitrosti se je pošteno zavlekel, kazni še ne pišejo.
Načrti o "skorajšnjem" začetku sektorskega merjenja na odseku Trojan, so se zamaknili v jesen. Navkljub prvotnim napovedim, da bodo že "v nekaj dneh vzpostavili sistem ter zagnali nekajtedenski preizkus pred dejanskim merjenjem hitrosti, bo celoten sistem za sektorsko merjenje hitrosti pričel delovati šele v drugi polovici septembra.
"Mrežna komunikacija deluje, nameščen je strežnik in vse ostale potrebne aplikacije," so za Žurnal24 pojasnili na Darsu. Težava pa je v dveh kamerah, ki še kar čakata na namestitev nad vozne pasove.
"Za namestitev kamer je potrebna zapora prometnega pasu. Zaradi velike frekvence prometa na tem odseku bomo montažo kamer opravili ob prvi popolni zapori predora Trojane, ki je potrebna zaradi sanacije napak v garancijski dobi," pravijo pri upravitelju avtocestnega omrežja. Zapora in s tem montaža kamer naj bi se zgodila 19. in 20. septembra, na ta način pa bodo avtocesto zaprli le enkrat in ne dvakrat.
Kot so junija pojasnjevali pri policiji in Darsu, gre za Slovenijo nov pristop pri umirjanju hitrosti na nevarnem trojanskem odseku, kjer so med nadzorom ugotavljali, da kar 57 odstotkov vseh voznikov prekorači dovoljeno hitrost 100 km/h.
Kako bo delovalo merjenje?
Prva kamera na portalu pred predorom Trojane bo zabeležila registrsko številko vozila (fotografija se bo zakodirana shranila v sami kameri) in nato še druga, nameščena na portalu po izvozu iz predora Podmilj. Kameri bosta nato poslali registrsko številko (in ne fotografije vozila) v pristojni nadzorni center.
Ko bo prek ustreznega merilnega sistema ugotovljena hitrost vožnje vozila na nekaj več kot petkilometrski razdalji med kamerama, bo zgolj pri kršiteljih, pri katerih bo povprečna hitrost nad 100 km/h, kamera posredovala v center tudi fotografijo vozila.
Testiranje novega tipa opreme, ki jo je posodil eden od potencialnih dobaviteljev, naj bi po prvotnih napovedih trajala do konca leta, nato pa bodo opremo demontirali. Odločitev o tem, kje bi sistem uvedli kasneje, bo dala analiza.
andrej.leban@zurnal24.si
Ti nisi zdrav ! A si u Bosni izpit delal ?
Zakon pravi , da hitrosti ne smeš prekoračiti niti med prehitevanjem. Zakon tudi pravi , da mora biti za prehitevanje najmanj za 10km večja hitrost od prehitevanca. Če je omejitev 90 prehitevano vozilo vozi 80 , ga ne smeš… ...prikaži več prehiteti in si tvojih 120 zatakni za uho !
Sistem vsaj novejši , lahko nadzira 34 vozil naenkrat ! Sistem ne meri hitrosti , ampak čas in bi bilo možno mogoče samo skrivanje za kamionom in še to zelo na tesno za kamionom.