Toyota do leta 2005 v Evropi ni imela avtomobila za tipično mesto rabo, ki bi prepričal razred kupcev, ki prisegajo na avto, ki je okreten, majhen, vpadljiv. Toyota je bila pred dobrim desetletjem bolj kot po dinamičnih in oblikovno vpadljivih vozilih prepoznavna po zanesljivosti in nepokvarljivosti.
Niso imeli niti izkušenj s trgom vozil v Evropi, namenjenih mestni rabi. Zato so se takrat povezali s PSA in skupaj naredili trojček toyota aygo, citroën C1 in peugeot 108. S tem, da je Toyota zahtevala, da se ohrani njihov proizvodni proces, v zameno pa so dobili vse znanje koncerna PSA in njihove izkušnje pri distribuciji rezervnih delov in logistike.
Trg malih mestnih vozil sicer ni velik, v Sloveniji predstavlja sedem odstotkov celotnega trga vozil (v zadnjih šestih letih to pomeni letno prodajo med 2.400 in 2.900 vozili), a je dovolj velik, da v njem ne moreš manjkati. Pri Toyoti so se v teh letih učili in leta 2014, spet skupaj s francoskim partnerjem predstavili drugo generacijo ayga, ki pa je že izražal zelo emocionalen dizajn. Največji preskok pa je zaznamovala personalizacija vozila. S tem so ukazali, da želijo privabiti mlade kupce, ki jim jih z oblikovno zadržano prvo generacijo ni uspelo, so pa k znamki privabili veliko starejših parov, ki so želeli kupiti okretno mestno vozilo.
Personalizacija, vse je bilo v znamenju črke X, od maske motorja, ki ji je bilo celo možno menjavati barvo, do posameznih detajlov. Po štirih letih je prišel čas za prenovo, s katero želijo še bolj pritegniti mlado generacijo.
Inženirji in oblikovalci so postavili tri temeljne stebre s ciljem osvežitve modela. Nov videz, dinamična vožnja in naprednejša oprema.
Kot so nam pojasnili ob predstavitvi, se aygo in druge seli v tretjo dimenzijo. 3D videz izpostavljajo s črko X, ki jo najdemo na maski motorja in zadku, s čimer so optično razširili vozilo, čeprav dimenzijsko ostaja v gabaritih predhodnika. Oblikovalska posebnost so ornamenti ornamenti pod žarometi in dve novi vpadljivi barvi, roza in modra.
Znotraj so osveženi merilniki, nove so barve na armaturni plošči, obrobe okoli ventilatorjev, na vratih, prestavni ročici, so usklajene z barvo zunanjosti, dodali so dve novi oblazinjenji.
Drugi steber je vozna dinamika, s katero se želi japonska znamka pregovorni zanesljivosti vozil dodati še dinamično plat. V primerjavi s predhodnikom so izboljšali zatesnjenost, kar pomeni, da so vgradili dodatne materiale, s katerimi so zadušili zvok, ki prihaja izpod motornega pokrova ali motnje, ki jih povzročajo zunanji vplivi.
Tako so naredili dodatne vare na armaturni plošči, dodali izolacijo po kabini, v prednja vrata so vgradili žepe, da so zadušili zvok trivaljnega mlinčka so na novo vpeli motor, dodali novo gred za zmanjšanje vibracij …
Ker je namen ayga okretno in dinamično premikanje med semaforji, mestnimi robniki in ulicami, so odzivnost motorja nekoliko prilagodili in to odzivnejšemu delovanju v nizkih vrtljajih, medtem, ko moč motorja ostaja podobna kot do zdaj.
V korist agilnosti in stabilnosti na cesti so na novo nastavili vzmetenje, za odzivnejše krmiljenje so naredili posodobitve na programski opremi krmilnika.
Multimedija v kombinaciji z zaslonom na dotik omogoča povezovanje s pametnimi telefoni, vključno s preslikavo vsebine iz telefona na zaslon, ukazujete lahko tudi glasovno. Pri Toyoti so pojasnili, da so se povezali s specialistom za distribucijo zvoka Pioneerjem.
Vstopna oprema X za petvratnega ayga je namenjena zgolj flotni prodaji, saj je prilagojena strankam, ki iščejo čim cenejši avto.Vstopna cena za avto s klimo led dnevnimi in zadnjimi lučmi, sistemom, ki zadrži vozilo na klancu, je 10.240 evrov.
Za fizične kupce je kot vstopna oprema mišljena X-play, ki za 10.490 evrov dodano vključuje še bluetooth povezavo, usnjen volan, večfunkcijski volan, po višini nastavljiv voznikov sedež), 10.490 evrov. Pri Toyoti verjamejo, da bo ta paket, ki bi mu dodali še zaslon na dotik (400 evrov), lahka platišča (350 evrov) in paket za personalizacijo zunanjosti in notranjosti (360) evrov, tista, po kateri bo povpraševalo največ slovenskih kupcev.
S ceno 11.820 evrov sledi oprema X-cite (touch connect, oblazinjenje, glosi detajli v notranjosti, kamera, posebna kovinska barva, dodatno zatemnjena stekla).
Nova je oprema x-trend, ki za ceno 12.480 evrov prinaša samodejno klimatsko napravo, oblazinjenje v kombinaciji usnja in tkanine, senzor svetlobe ter stranske in strešno nalepko v modri barvi.
Na vrhu cenika je s ceno 13.870 evrov oprema X-clusiv, ki serijsk ovključuje paket asistnečnih sistemov (TSS), vstopanje in zagon vozila brez ključa, kovinsko barvo, streho in stebrička v kontrastni barvi, posebne detajle v notranjosti …
Kar zadeva motorizacijo 1,0-litrski DOHC VVT-i bencinski motor (na voljo je z ročnim menjalnikom ali robotiziranim ročnim menjalnikom) zdaj razvije 53 kilovatov moči (72 KM) in 93 Nm navora, kar aygu omogoča pospešek od 0 do 100 km/h v 13,3 sekunde, največja hitrost je 160 km/h.
Za letos ocenjujejo, da bodo pri nas prodali 140 vozil, prihodnje leto pa okli 200.