Avto
1840 ogledov

S športnim focusom ST po jadranski magistrali

Ford focus ST
1/33
Ford
Že focus z enolitrskim trivaljnikom zna biti živahen avtomobil. Kaj šele, ko v roke dobiš ST različico, ki so ji še bistveno povečali moč v primerjavi s predhodnikom. S ford focusom ST smo se zapodili po jadranski magistrali.

Focusa ST smo v kombilimuzinski in karavanski različici preizkušali po cestah jadranske magistrale v okolici Zadra in tudi na avtocesti do Ljubljane. Dober preizkus za natančnost krmilnega mehanizma, odzivnost motorja in zmogljivost podvozja je bila tudi vožnja po ovinkastih cestah od Vinice do Muljave.

Ford focus ST | Avtor: Ford Ford

Vsekakor lahko že v startu zapišemo, da ford focus ST z izgledom in tehničnimi posebnostmi vnaša hud nemir v GTI razred vročih kombilimuzin. Še posebej, ko govorimo o bencinski različici. Kaj šele bo, ko bo na voljo še novi focus RS, ki bo postavljen še stopnico višje. Starega so že prenehali izdelovati, zato je ST največ kar trenutno ponuja Ford v focusovi paleti motorjev.
Focus ST  je na voljo kot kombilimuzina in karavan, v bencinski in dizelski različici, z ročnim ali avtomatskim sedemstopenjskim menjalnikom. Veliko tehnologij pa je pobral kar iz mustanga in superšportnika GT.

Ford focus ST | Avtor: Ford Ford

Cestna luknja Proti luknjam Avto Udarne jame focusu ne bodo mogle priti do živega

Velik poudarek na predstavitvi je bil na zmogljivejši bencinski različici, ki ima vgrajen 2,3-litrski ecoboost motor, ki je najmočnejši v focusu doslej. Zmore 205 kW (280 KM), od 0 do 100 km/h pospeši v 5,7 sekunde, oziroma okoli pol sekunde hitreje od ST zadnje generacije. Dizelski focus pa ima 140 kW (190 KM). Dvolitrski dizel ecoblue je radodaren z navorom, saj premore kar 400 Nm, zato ni le za 10 odstotkov močnejši, temveč tudi precej prožnejši od prejšnjega dizla. Kot tak se bo za kar največji kos pogače na trgu potegoval z VW golf GTI, hyundai i30 N ali renault RS. 

Ford focus ST | Avtor: Ford Ford

Ford Focus Avto Ford focus ST line je vsakdanje uporaben avtomobil v športni podobi

Da gre za nekaj več kot navaden bencinsko ali dizelsko gnan avtomobil, izdaja že zunanji videz. Focus ST prinaša športno obdelana unikatna platišča, bolj agresivno masko in odbijače z velikimi hladilnimi odprtinami, zadaj ST zaznamuje opazen spojler in dvojna izpušna cev. Performance nadgradnjo je mogoče prepoznati po rdečih zavornih čeljustih.  Znotraj sta recaro športna sprednja sedeža, športen volan ter še številni detajli, ki pihajo na dušo ljubiteljem športnih avtomobilov. 

Ford focus ST | Avtor: Ford Ford

Ford focus Avto Zakaj novi ford focus trdi, da je boljši od slovenske konkurence?

Focus ST je tudi prvi ford s prednjim pogonom, ki uporablja delno elektronsko zaporo diferenciala eLSD za boljšo stabilnost v ovinkih. Ta tehnologija je sicer omejena na bencinske motorje, dizli pa imajo dobro znani vektorski nadzor navora motorja.

Ford focus ST | Avtor: Ford Ford

Model z ročnim menjalnikom ima dirkaško tehnologijo za ujemanje visokih vrtljajev motorja z vrtljaji menjalnika, ki jo vgrajujejo v mustanga. Pri elektronsko gnanem volanu poudarjajo, da gre za najhitrejši mehanizem doslej, ki je hkrati za 15 odstotkov hitrejši od tistega v standardnem focusu in med določenimi prestavami je prestavljanje še hitrejše kot pri čislanemu focus RS. Kako natančno se ga da voziti, smo izkusili, ko smo spoznali, ko smo le dvakrat zasukali volan, da smo čim hitreje premagovali vse zavoje.
Na razpolago je tudi poseben "performance" paket, ki h klasičnim programom "normal", "wet" in "sport" dodaja program nastavitev avtomobila za pisto. V obeh športnih programih focus spremeni bobnenje iz izpušne cevi, zaradi česar smo bili zelo opazni na zadarskih ulicah. 

Ford focus ST | Avtor: Ford Ford

Prvi vtisi

Razlika med dizelskim in bencinski focusom ST je bistvena. Veliko več užitka omogoča 2,3-litrski bencinar, ki ponuja celo reli užitke, saj ročni menjalnik moč na sprednja kolesa prenaša s pomočjo elektronsko nadzorovanega diferenciala z omejenim zdrsom, podvozje je prvič spojeno s prilagodljivimi blažilniki, poleg tega pa ponuja še veliko drugih tehničnih trikov, ki dodajajo še več zabave. Tudi dizel se vozi precej hitro, hkrati lahko računate na precej ugodno porabo. Dobrih sedem litrov je bila od Zadra do Ljubljane, a je moči opazno manj kot pri bencinskem modelu. Pohvalimo lahko okretnost na razgibani cesti. Natančen krmilni mehanizem ponuja suverene občutke, pa čeprav od voznika zahteva nekaj malega časa, da najde svoj ritem. Nastavitev vzmetenja je prav tako čvrsta, toda v najbolj udobni nastavitvi "stalno nadzorovani blažilniki" ponujajo skladnost in neverjetno udobno razpršijo večino udarcev, tudi take, pri katerih pohodite zavoro, ker mislite, da bo "tresknilo skozi kabino". Najbolj všeč mi je bil na zaviti cesti, ko dovoljuje dodajanje plina, da lovite idealno linijo, prefinjena zasnova zadnjega vzmetenja z več členi pa poskrbi za stalni voznikov nadzor nad vozilom.

Ford focus ST | Avtor: Ford Ford

Pri bencinskih karavanskih ST-jih je serijski sistem prilagodljivih blažilnikov. Še ena posebnost je tehnologija proti motorni "luknji" (s turbopolnilnikom z dvojno spiralo), ki so jo povzeli iz modela GT. Ta pri programu "sport" in "track" drži avto na nekoliko višjih vrtljajih, četudi smo pred ovinkom dali nogo s plina. Ko smo zopet pohodili plin, je bil pritisk v turbini že pripravljen, avto pa je hipno poskrbel za sunek pospeševanja.

Ford focus ST | Avtor: Ford Ford

Ford focus active Avto Focus v preobleki križanca zapeljal na slovenske ceste

Focus ST z 2,3-litrskim bencinskim motorjem kot kombilimuzina stane 34.610 evrov, oziroma 31.910 ob upoštevanem popustu v višini 2.700 evrov, dizelsko gnani focus ST pa 33.610 evrov oziroma 30.910 z upoštevanim popustom. Karavan je dražji za 600 evrov.

 | Avtor: Ford Ford

Komentarjev 1
  • Toma 10:02 13.september 2019.

    Spet "reklama"!? Kupce pa ignorirajo...