Novi šef Renaulta Luca de Meo se ne želi več zanašati na dobro prodajo malih avtomobilov - med katere spada tudi clio, ki je že dva meseca zapored najbolje prodajan avtomobil v Evropi. Mali avtomobili prinašajo premalo marže in dobička, zato se bodo pri francoskem proizvajalcu vozil osredotočili na kompaktne modele, v katerem je megane.
Milijardne izgube v le pol leta
Luca de Meo je vodenje Renaulta prevzel v zahtevnih časih, morda celo najbolj zahtevnih za avtomobilsko industrijo. Že dolgo se govori, da bo moral francoski proizvajalec avtomobilov varčevati, poleg tega je marca in aprila, ki sta najboljša meseca za prodajo vozil, proizvodnjo ustavila pandemija koronavirusa, zaradi česar so bili poslovni rezultati še slabši. De Meo je moral kmalu po ustoličenju objaviti rekordno izgubo, ki je v prvi polovici leta dosegla 7,3 milijarde evrov. Kljub temu nekdanji šef Seat zaupa v znamko, s katero ima velike načrte.
Preveč prodanih malih modelov, premalo dražjih
De Meo je že nakazal smer, v katero bo zavil Renault. Automotive News Europe piše, da novi šef Renaulta, sicer Italijan, meni, da je nevarno ustvarjati 70 odstotkov prodaje v razredu B, v katerem je prav model clio. Opozarja, da so v tem razredu marže na vozila izredno majhne, zato kljub dobri prodaji clia in drugih kompaktnih modelov podjetje ne more zaslužiti toliko denarja kot bi ga z večjimi avtomobili.
Zato si želi, da se bo Renault čim prej preusmeril v trajnostne segmente in investiral denar v tiste, ki rastejo in obetajo višje marže.
Kaj točno to pomeni, za zdaj še ni jasno. Toda ob njegovih besedah, bi moral biti model megane tisti, na katerem bo Renault v prihodnje delal, v ozadju pa se govori o njegovi morebitni zamenjavi s križancem. Vendar pa kompaktne kombilimuzine in karavani v Evropi še vedno predstavljajo pomemben delež v prodaji novih vozil, zato opustitev megana ne bi imelo smisla.
Na enak način se zdi, da lahko pričakujemo še več od kadjarovega naslednika, saj 14. mesto v kompaktnem SUV/crossover razredu v prvi polovici leta v Evropi preprosto ni dovolj za enega največjih evropskih proizvajalcev avtomobilov. Še posebej, ko tekmuje z modeli nissan qashqai, volkswagen tiguan ali peugeot 3008, katerih prodajne številke so enkrat večje.
Dacia zgodba o uspehu
Zdi se, da se končuje tudi zgodba z večjimi modeli kot sta talisman in espace, o koncu katerih se že dolgo ugiba. Povpraševanje Evropejcev po limuzinah srednjega razreda in enoprostorci je povpraševanje Evropejcev slabo, zato je očitno, da tudi novi šef ne bo veliko računal nanje. Tudi twingo naj bi bil med ogroženimi modeli, saj se mini avtomobili danes na stari celini ne prodajajo več dobro kot v preteklosti, zato številni proizvajalci v celoti zapuščajo segment A.
Dobre novice so, da želi Luca de Meo še naprej razvijati znamko Dacia. Dacia je zgodba o uspehu, saj nihče drug v segmentu poceni avtomobilov ne zasluži toliko kot Renault.
Zaradi mene, če ukinejo celotno znamko Renault. Pofl od avtomobilov.
To je sistemska natega za butalce ,kot je Revoz ! Slovenija bo morala prispevati nekaj milijončkov ,kao za ohranitev delovnih mest . Pahor se bo slikal in podpisal darilo Renaultu.
Smeli načrti.Dvomim,da mu bo s tako vizionarsko strategijo uspelo.Razen če vidi v prihodnost.