Renault je 26 let po predstavitvi prvega clia in po več kot 13 milijonih prodanih primerkov po vsem svetu prenovil četrto generacijo, ki je na trgu od leta 2012 naprej. Številke govorijo, da je to Renault številka 1, saj je to najbolje prodajan avtomobil B segmenta na svetu, še naprej pa želi ohraniti ta primat.
Kljub temu, da je na trgu štiri leta, njegova prodaja raste. Leta 2015 so prodali 410.000 cliov, 14 tisoč več kot leta 2014 in 79 tisoč več kot leta 2013. Eden glavnih adutov clia je dizajn. Leta 2012 je prav clio napovedal nove oblikovalske poteze znamke, ki so jih nadeli capturju in drugim, večjim modelom. Tudi captur, ki je narejen na cliovi platformi, bo po zgledu na clia prenovljen - maja 2017.
Je sploh kaj novega?
Ob prenovi so za clia uporabili materiale, ki so znani iz Renaultovih avtomobilov višjih segmentov. Tako je prenovljena celotna ponudba prevlek, posebno pozornost so posvetili vidni in na otip zaznavni kakovosti zrnatih plastičnih površin. Kromasti dodatki so bolj zadržani, matirane površine in barve pa bolj prefinjene. Na slovenski predstavitvi so posebej izpostavili sedeže, ki so za večje udobje narejeni iz dvojne pene različne gostote. Novi so tudi volan, ročica menjalnika, nasloni za roke.
Na voljo so tri različne povezljive multimedijske naprave; media nav evolution, renault R-link evolution in nov sistem R&Go, ki je na voljo v vseh različicah. Za doplačilo bo na voljo z zvočnim sistemom visokega razreda Bose. Poleg sistema za pomoč pri parkiranju s senzorji zadaj ima lahko (glede na različico) vgrajene tudi senzorje spredaj in kamero za vzvratno vožnjo. Bolje opremljene različice imajo lahko tudi napravo easy park assist, ki vozniku omogoča, da izvedbo parkiranja prepusti napravi.
Novosti pri pogonskih sklopih
Ponudbo pogonskih sklopov, ta šteje deset motorjev, so obogatili s kombinacijo 1,5-litrskega dizel motorja energy dCi 110, pri katerem izpostavljajo predvsem navor (260 Nm pri 1750 vrtljajih) in šeststopenjskega ročnega menjalnika. Novost v ponudbi je tudi kombinacija bencinskega motorja TCe 120 in šeststopenjskega ročnega menjalnika (do zdaj je bilo možno motor kombinirati le z dražjim EDC avtomatskim menjalnikom).
R.S. trophy s serijskim Akrapovičem
R.S. model je na voljo v dveh različicah, R. S. 200 EDC z 147 kilovatov moči (200 KM), ter R.S. trophy 220 EDC s 162 kW (220 KM) moči, kar je največ med konkurenco "žepnih raket". Menjalnik je vedno avtomatski dvosklopčni EDC. Da je RS trophy res nekaj posebnega, skrbi unikatno nastavljeno podvozje (18-palčna platišča, znižano za 20 mm spredaj in 10 mm zadaj) in Akrapovičev izpušni sistem.
Clio RS je tudi eden redkih svoje sorte, ki nudijo launch control, s pomočjo katerega do stotice v različici trophy odšprinta v 6,6 sekunde. Najvišja hitrost je 235 km/h. Voznik ima sicer na voljo tri režime vožnje - normalnega, športnega ali dirkaškega.
Pri prenovi seveda ne gre mimo nekaterih novih potez. Najbolj padejo v oči drugačna prednja svetila, ki jih pri Renaultu imenujejo RS vision. Spodnji del, kjer smo običajno navajeni meglenk, so luči oblikovane v obliki kariraste zastave. Za vsem skupaj pa se skriva tehnologija polnega LED osvetljevanja ceste.
dezurni@zurnal24.si