Na vrhu zasedanja s kanclerko Angelo Merkel je avtomobilska industrija zagovarjala večjo podporo strukturnim spremembam. V nemški avtomobilski industriji se bojijo, bodo prestroge mejne vrednosti CO2 pomenile dejansko prepoved motorja z notranjim zgorevanjem.
Kot so zapisali pri nemškem Automobilwoche gre na eni strani za vprašanje večje zaščite okolja in na drugi prihodnost ključne nemške industrijske panoge, to je razvoj in proizvodnja vozil. V središču razprave je bil motor z notranjim zgorevanjem.
Številni proizvajalci vozil, pa tudi države, so napovedale datum (večino leta 2030), ko bodo prepovedale prodajo vozil s kakršnokoli obliko motorja na notranje zgorevanje. V Nemčiji so bolj zadržani, predvsem pri Volkswagnu so namigovali, da bodo z motorji na notranje zgorevanje vztrajali vsaj še do leta 2035.
Želijo datum
Nemški Zeleni in okoljska združenja si želijo, da bi vlada določila datum, po katerem bi bila prepovedana prodaja motorjev z notranjim zgorevanjem. To je pomembno tudi za Slovenijo, ki je s svojo dobaviteljsko verigo tesno povezana z nemškimi proizvajalci vozil.
Registracije električnih vozil se ob izdatnih subvencijah v Nemčiji povečujejo, a počasi, na drugi strani pa je, še posebej pri majhnih in srednje velikih dobaviteljih v Nemčiji veliko delovnih mest še vedno odvisnih od motorja z notranjim zgorevanjem. Industrija se sicer zanaša na alternativna goriva, a z nekaj zaskrbljenostjo gleda na visoke podnebne cilje EU.
To je postalo jasno na "avtomobilskem vrhu" s kanclerko Angelo Merkel (CDU). Razprava ni prinesla pomembnejših premikov, kaj šele to, da bi Nemci sporočili, kdaj bodo prečrtali motor z notranjim zgorevanjem. Poleg Merklove so na vrhu sodelovali zvezni ministri, šefi vlad "avtomobilskih zveznih držav", kot je Spodnja Saška, in predstavniki avtomobilske industrije.
ADAC še vidi potencial
Razprava o večji zaščiti podnebja v prometu se je pred kratkim spet okrepila, saj se jeseni bližajo zvezne volitve. "Zeleni želimo, da bi od 2030 naprej prodajali le še »zelene« avtomobile," je dejal Cem Özdemir iz Zelenih in dodal »Zdaj je treba poskrbeti, da bo električna mobilnost uspešna tako za gospodarstvo, zaposlene in podnebje.« Tobias Austrup, ki v Greenpeaceu pokriva segment prometa pravi, da so motorji na notranje zgorevanje odpisani. Karsten Schulze iz največjega nemškega avtokluba ADAC pa je po navedbah Automobilwoche dejal, da bodo prepovedi zadušile novosti pri bencinskih in dizelskih motorjih, čeprav v njih še vedno vidijo potencial.
Največja prepobrazba v zgodovini avtomobilske industrije
Predsednica Združenja avtomobilske industrije Hildegard Müller je po "avtomobilskem vrhu" z namenom načrtovanih višjih podnebnih ciljev EU izjavila, da je treba cilje podnebne zaščite in industrijsko politiko razvijati istočasno in tesno skupaj. "Podjetja potrebujejo zanesljive in izvedljive okvirne pogoje. Podjetja se soočajo z največjo preobrazbo v zgodovini avtomobilske industrije in želimo si, da bo uspela," je povedala za nemški avtomobilski portal.
Uskladiti je treba številne različne ukrepe, da bo gospodarstvo lahko izvedlo preobrazbo, je še dejala Müllerjeva in dodala: "Če želi Evropska komisija predlagati zaostritev mejnih vrednosti CO2 za avtomobile in lahka gospodarska vozila, mora predstaviti tudi podroben načrt širitve polnilne infrastrukture po vsej Evropi."
Širitev polnilnega omrežja je tudi v Nemčiji pomembna tema. Vprašanje je, ali lahko infrastruktura sledi rasti novih registracij električnih avtomobilov, ki jih spodbujajo mamljive državne subvencije. Z višjimi podnebnimi cilji bi se izredno povečal pritisk na proizvajalce vozil, da bi prodali več električnih vozil.
Druga vroča tema je bil možen novi standard emisij Euro 7. Junija naj bi Evropska komisija predstavila nove mejne vrednosti, ki bodo začele veljati leta 2025.
"Mejne vrednosti bi morale ostati tehnično izvedljive. Če se govorice potrdijo, bi to pomenilo prezgodnji konec motorja z notranjim zgorevanjem, ne da bi bile na voljo druge možnosti," je dejal predsednik sindikata IG Metall Jörg Hofmann.
Lani novembra je predsednica VDA opozorila, da se utegne od leta 2025 zgoditi konec avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem. "Evropska komisija želi odločiti, da bo moralo biti vozilo v prihodnosti skoraj brez emisij v vseh voznih razmerah - naj bo to s prikolico pri vožnji v klanec ali v počasnem mestnem prometu. To je tehnično nemogoče in to vsi vedo," je bila kritična.
Načrtovano zaostrovanje s strani EU bi lahko s sprejetjem novega emisijskega standarda Euro 7 pomenilo prepoved avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem. "Namesto prepovedi potrebujemo novosti in naložbe v e-goriva in gorivne celice. Težava ni motor z notranjim zgorevanjem, ampak gorivo," je še poudarila.
Povečana uporaba tako imenovanih sintetičnih goriv, je za številne sporna sporna. Poslanec Zelenih Oliver Krischer je dejal: "Namesto da bi govorili o sintetičnih gorivih, ki bodo predraga in na voljo le v zelo omejenih količinah, bi moral avtomobilski vrh poslati jasen signal, da je prihodnost v elektromobilnosti."
Navdušencem: 1. elektrika za polnjenje e-vozičkov bo za vas čedalje dražja (in prav je tako); 2. zaradi nevarnosti razpada e-omrežij se bodo polnilne postaje izklapljale (torej bo lahko pot na morje za vas trajala in trajala in trajala); 3. v… ...prikaži več primeru nesreče bodo gasilci najprej brali navodila.
Mogoče za cestna os. vozila do 3,5t. Pa še to bo večkrat odloženo, dokler se ne uveljavi povsem nov princip hranjenja e. e.. Nikoli pa za vojaška in civilna tovorna, potniška zračna in vodna plovila, vojaška vozila. delovne stroje, reševalna… ...prikaži več in gasilska vozila, agregate itd