Proizvajalci morajo pri razvoju novih avtomobilov trenutno zadostiti strogim emisijskim standardom euro 6, vendar se hkrati pripravljajo na veliko bolj strožji standard euro 7, ko s sedanjimi katalizatorji ne bodo več mogli dovolj očistiti izpušnih plinov. Pri tem so jim v pomoč dobavitelji, specializirani proizvajalci katalizatorjev. Med njimi je tudi Vitesco, ki razvija novo generacijo aktivnega katalizatorja, ki naj bi ga začeli v serijske avtomobile vgrajevati čez dve leti.
Kemična tovarna z napako
Izpušni sistemi sodobnih avtomobilov so podobni kemičnim tovarnam, v katerih so različni katalizatorji in filtri, ki čistijo škodljive pline in izločajo trdne delce. Težava pa je, da so učinkoviti šele tedaj, ko izpušni plini dosežejo potrebno delovno temperaturo, ko so hladni, pa čiščenje izpušnih plinov ni dovolj učinkovito. V hladnem načinu pa delujejo zelo pogosto, predvsem med kratkimi vožnjami v mestnem okolju, ko se katalitski pretvornik ne more dovolj segreti. Ta težava se še bolj kaže pri dizelskih motorjih, ki imajo visok energetski izkoristek, kar pomeni tudi, da se zaradi manjših toplotnih izgub segrejejo bolj počasi, posledično pa se pozneje segrejejo tudi katalizatorji.
Pri Vitescu so na to težavo odgovorili z e-katalizatorjem emicat, ki bo za razliko od sedanjih katalitskih pretvornikov s pomočjo 4-kilovatnega električnega ogrevalnega sistema delovno temperaturo dosegel še preden se bodo izpušni sistemi dovolj segreli.
Učinkovit tudi v centrih mest
Prvi preskusi katalizatorja, ki so ga zasnovali za avtomobile z 48-voltnimi blagimi hibridnimi sistemi , so pokazali, da v skladu s protokolom WLTP lahko emisije dušikovih dioksidov zmanjša za 48, izpuste ogljikovega dioksida pa za tri odstotke.
Katalizator je učinkovit tudi v tako imenovanem počasnem urbanem ciklusu, ki ga v središčih zahtevajo oblasti nekaterih velikih mest. V tem primeru so se izpusti dušikovih dioksidov zmanjšali kar za 62 odstotkov, skupna učinkovitost čiščenja izpušnih plinov pa je narasla na 97 odstotkov.
Ob tem poudarjajo, da električni ogrevalni sistem ne bo velik porabnik energije, saj bo poraba energije manjša ali enaka tisti, ki bi jo za gretje porabil motor na notranje zgorevanje, ki bi ob tem porabil več goriva in povzročil večje izpuste. Predvsem pri hibridnih sistemih bo zadostovala energija, ki jo bo avtomobil proizvedel z rekuperacijo. Poleg tega bo ogrevalni sistem katalizatorja mogoče izključiti, ko se bo motor dovolj segrel.
Viteco računa, da bodo katalizator začeli izdelovati leta 2022, ko bo prvo uporabo našel v dveh furgonih z 48-voltnim blagim hibridom, ki ga bo na trg tedaj lansiral eden izmed velikih avtomobilskih proizvajalcev. Kateri? Tega niso razkrili.
Jaz sem ga odstranil, motor bolj vleče
Stop-start sistem bo moral stati ob strani, dokler motor ni vroč. Do neke mere to dela že zdaj, samo vsaj po mojem mnenju niti približno ne čaka dovolj dolgo. Jasno da bo moralo čiščenje izpuha imeti prednost pred varčevanjem z… ...prikaži več davkom na avto - pardon - Stop-start sistemom, ki seveda ni zraven zaradi voznikov, ampak zaradi tovarne.
Pa kdo torej koga =be v glavo? Po eni strani je katalizator učinkovit šele, ko je vroč (in plini tudi), po drugi strani pa je start-stop sistem, s katerim katalizator kot tudi motor ohlajaš obvezen ? Torej je prva stvar,… ...prikaži več, ki jo je treba ukiniti ravno start-stop sistem, ker bo s tem, ko motor stano deluje tudi katalizator postal in ostal vroč, kajne?