Povprečen avtomobil, prodan v Evropski uniji, v zrak na prevoženi kilometer izpusti 127 gramov ogljikovega dioksida, kar je kazalnik, da bodo avtomobilski proizvajalci zlahka dosegli zgornjo zakonsko predpisano mejo, ki določa, da morajo biti emisije CO2 do leta 2015 v povprečju omejene na 130 gramov.
Zavajajoča testiranja
Proizvajalci vozil so se zmanjševanja standardov lotili z zvijačami, saj jim zakonodaja omogoča, da meritve emisij in porabe opravijo v laboratoriju, zato v realni vožnji tovarniški podatki za voznike niso dosegljivi.
Organizacija The International Council on Clean Transportation (ICCT) je ugotovila, da proizvajalci v prid nižjim izpustom prilagodijo elektroniko avtomobila, uporabljajo posebna in draga maziva za učinkovitejše delovanje motorja, nastavljajo krmiljenje mehanizma, ki zmanjšuje upor med vrtenjem koles, na avtomobil nameščajo posebne pnevmatike z nizkim kotalnim uporom, pnevmatike so tudi prekomerno napolnjene z zrakom ...
Zaradi omenjenih trikov naj bi se deklarirana poraba goriva in emisije CO2 pri evropskih avtomobilih med letoma 2002 in 2008 znižale za tretjino.
Prav zato bodo zahteve po izpustih v prihodnje še strožje, tovarne pa bodo morale porabo vozil meriti v realnih pogojih na cesti. Evropska unija se je morala dolgo pogajati z nemškimi proizvajalci, končni dogovor pa je, da bodo morali proizvajalci vozil leta 2021 zagotoviti, da izpusti CO2 v povprečju ne bodo presegali dovoljenih vrednosti.
Kljub temu da so avtomobili vse čistejši, pa se je skupni izpust škodljivih emisij, ki jih povzroča promet, med letoma 1990 in 2012 povečal za 17,2 odstotka. "Moramo razmisliti o drugačnem načinu transporta," je prepričan direktor Evropske organizacije za okolje Hans Bruyninckx.