Avto
56052 ogledov

Razkrivamo - takšne pomembne novosti in kazni prinaša novi prometni zakon

policijska kontrola PU Novo mesto
Boleče kazni za uporabo mobilnika, znižanje najvišje dovoljene stopnje alkohola, precej strožje postopanje s pijanimi, redarji z modrimi lučmi in sireno, otroci pa sedaj prej iz otroških sedežev.

Razkrivamo bistvene spremembe Zakona o pravilih cestnega prometa, ki so ga pripravili na Ministrstvu za infrastrukturo. Kot trdijo, so ga usklajevali z različnimi ministrstvi, državnimi organi in službami, menda pa tudi nevladnimi organizacijami. Na ministrstvu poudarjajo, da bo predlog v naslednjih dneh še predmet medkoalicijskega usklajevanja, vendar prav velikih sprememb v besedilu ne gre pričakovati.

Da je treba zakonodajo na nekaterih področjih posodobiti, je bilo že dolgo jasno, vprašanje je le, ali gredo novosti dovolj daleč. Najbolj pereča področja za varnost na slovenskih cestah sta alkohol, ki je še vedno posredi pri vsaki tretji nesreči s smrtnim izidom, ob tem pa je delež močno pijanih voznikov strašljiv, in prevelika hitrost.

Glede hitrosti v trenutni slovenski zakonodaji zeva velika pravna luknja z možnostjo izogibanja kazni v primeru merilnikov hitrosti, ki zabeležijo hitrost brez ustavljanja voznika, posneta fotografija pa je premalo razločna za razpoznavo voznika. Čeprav je kazen poslana na lastnikov naslov, ta lahko z banalnim izgovorom, kot je račun za kavo, opere krivdo s sebe, pravega kršitelja pa mu ni potrebno prijaviti. Prav to je tudi glavna cokla, da v Sloveniji še vedno nismo uvedli sekcijskega merjenja hitrosti, saj niso zagotovljeni pogoji avtomatiziranega razpošiljanja kazni.

Tretji dejavnik, ki po mnenju stroke vpliva na številne novodobne nesreče, pa je jemanje pozornosti s strani mobilnih naprav med vožnjo. 

Katere so bistvene spremembe zakonodaje?

Lastnik po novem vedno odgovoren za prekršek, ki se stori z njegovim vozilom. 

"S spremembo člena, ki ureja odgovornost lastnika vozila, se uzakonja domnevna odgovornost lastnika oziroma imetnika uporabe vozila za storjeni prekršek, in sicer na način, da v primerih, ko ni mogoče ugotoviti, kdo je storilec prekrška zoper varnost cestnega prometa, ki je storjen z vozilom, se domneva, da je storilec:
· fizična oseba, ki je lastnik ali imetnik pravice uporabe vozila, pri čemer se za imetnika pravice uporabe vozila šteje oseba, ki je imela ali ima, v času storitve prekrška, vozilo v posesti,
· odgovorna oseba državnega organa ali samoupravne lokalne skupnosti, če je lastnik ali imetnik pravice uporabe vozila državni organ ali samoupravna lokalna skupnost."

Na ministrstvu za infrastrukturo, ki ga vodi Alenka Bratušek, menijo, da bo sprememba pripomogla k enostavnejši izvedbi prekrškovnih postopkov, še posebej kršitev, povezanih s prekoračitvami največje dovoljene hitrosti. "Kadar bo zoper fizično, odgovorno ali pravno osebo in samostojnega podjetnika posameznika uveljavljena domnevna oziroma nadomestna odgovornost, se jim bo za prekršek izrekla globa, predpisana za voznika. Kazenske točke se ne bodo izrekle."

Radar Policija nemočna Avto Tako se je mogoče izogniti kazenskim točkam

Uporaba mobilnika med vožnjo bo draga. Zelo draga.

"Zaradi vse večje razširjenosti uporabe mobilnih telefonov v Sloveniji in premajhnega zavedanja o posledicah v prometnih nesrečah, ki ga predstavlja uporaba mobilnega telefona med vožnjo, se predlaga sprememba 35. člena ZPrCP," pravijo na ministrstvu. Kršiteljem se po novem obeta kazen kar 250 evrov in 3 kazenske točke. Doslej je bila kazen 120 evrov. Na ministrstvu so torej sprejeli predlog, ki so ga že pred časom predstavili na Agenciji za varnost prometa (AVP).

Da boste uradno pijani, bo popolnoma dovolj že eno pivo

MZI bo očitno upošteval predlog AVP tudi glede znižanja najvišje dopustne koncentracije alkohola iz 0,50 g/kg (0,24 miligrama alkohola v litru izdihanega zraka) na le 0,20 g/kg (0,1 miligrama alkohola v litru izdihanega zraka). Za zdaj pa MZI ni potrdilo zahteve AVP, da bi policija vse, ki jim bodo namerili več kot 1,1 g/kg, pridržali in njihovo vožnjo obravnavali kot kaznivo dejanje. Takšno ureditev poznajo številne evropske države.

Posodobljeni zakon bo črtal kar nekaj izjem, ki so doslej pijanemu vozniku omogočale, da se ni znašel v pridržanju do streznitve. Doslej se je pridržanja lahko glede na policistovo odločitev izognil, če mu je policist odredil začasni zaseg vozila, če je postopek potekal neposredno v bližini kršiteljevega bivališča ali če je imel zagotovljen prevoz. Vse te okoliščine zdaj ne bodo več veljale, pijani voznik se bo znašel v pridržanju, četudi bo že na hišnem pragu!

Alkotest Razkrivamo Avto Kako je policija z indikatorji nategnila pravno državo

Jasna pravila, kdaj boste ostali brez avta

"S predlagano spremembo ZPrCP se jasno določa, da policist zaseže vozniku motorno vozilo, če voznik vozi brez veljavnega vozniškega dovoljenja za vožnjo tiste kategorije oziroma tistih kategorij, v katero spada vozilo ali skupina vozil, ki jo vozi, ali če voznik vozi z vozniškim dovoljenjem tiste kategorije oziroma tistih kategorij, v katero spada vozilo ali skupina vozil, ki jo vozi, katerega veljavnost je potekla, če je pogoj za podaljšanje njegove veljavnosti predložitev veljavnega zdravniškega spričevala, potrdila o dodatnem usposabljanju voznika začetnika ali potrdila o dodatnem usposabljanju voznika."

Policijski zapisnik alkohol | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Otroških sedežev ne bo več treba uporabljati že pri 140 cm

Doslej je veljalo, da mora biti otrok, manjši od 150 cm, med vožnjo v motornem vozilu zavarovan z zadrževalnim sistemom, ki je primeren otrokovi telesni masi.

"Pri pregledu statističnih podatkov otrok v Republiki Sloveniji, pridobljenih iz Športnovzgojnega kartona, je pri telesni višini 150 cm povprečna teža otrok 43 kg, pri telesni višini 140 cm pa je povprečna teža otrok med 35 in 36 kg. Na podlagi statističnih podatkov in ugotovljenih fizičnih lastnostih otrok se določa, da mora biti otrok, manjši od 140 cm, med vožnjo v motornem vozilu z vgrajenim zadrževalnim sistemom zavarovan z zadrževalnim sistemom, ki je primeren fizičnim lastnostim otroka. Otroci, ki so visoki vsaj 140 centimetrov, pa se lahko zavarujejo le z varnostnim pasom za odrasle."

Redarjem se lahko smeji - dobili bodo modre luči in sireno

Doslej so lahko občinski redarji na svojo prisotnost opozarjali le z rumeno svetilko, a brez sirene. Novost na MZI utemeljujejo s tem, da so "pooblastila občinskih redarstev na področju varnosti v cestnem prometu, varovanja premoženja ter vzdrževanja javnega reda in miru, v določenih primerih enaka policijskim pooblastilom." Zato se predlaga uporaba zvočnih znakov in posebne opozorilne svetilke, ki oddaja svetlobo modre barve.

Dobili bomo območje skupnega prometa, na ceste pa bodo lahko zapeljala avtonomna vozila

Poleg omenjenih novosti spremembe zakona o pravilih cestnega prometa uradno uvajajo območje skupnega prometa, kot ga v praksi poznamo na Slovenski cesti v Ljubljani. Na takšnem območju, ki si ga med seboj delijo pešci, kolesarji in vozniki motornih vozil, morajo udeleženci sobivati na način, da ne ovirajo drug drugega. Predpisana najvišja hitrost je 20 km/h, če bodo dopuščali pogoji in ureditev, lahko tudi 30 km/h.

Še ena novost zakona pa je vpeljava uporabe avtonomnih testnih vozil v prometu, s čimer se Slovenija pridružuje naprednim državam, ki takšno možnost vožnje brez posredovanja voznika že dopuščajo. Najvišja hitrost avtonomnega vozila bo 50 km/h, na hitrih cestah in avtocestah pa 100 km/h. Med avtonomno vožnjo bodo morala biti takšna vozila jasno označena.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 65
  • 4ba2a8e4cc2cfe1172eec499b48f077b0c78143c 19:18 23.april 2019.

    Bratuškova se kurči z fejk diplomo,a to je uredu?Z prevaro je prišla v vlado.Ta država je za bruhat,prevaranti in lopovi nagrajeni,pošten narod pa najebe.

  • anton412 18:12 23.april 2019.

    Alkohol in telefon res ne gresta skupaj po kakšnih cestah vozimo vse tiho in prav ,zdrapane bankine , luknje po voziščih , neurejene kolesarske poti brez pravih priklopov in odsekov na koncu vsega kriv voznik , takse in bencin pa ...prikaži več raste v nebo. Naši birokrati v parlamentu hodijo v urejenih državah samo plačane dopuste doma pa gulijo rajo.

  • Robert Šumandl 01:29 21.april 2019.

    Vse je protiustavno, nezakonito je brez dokaza o storitvi prekrška kr kaznovati lastnika vozila. Kje je načelo sodišča nedolžen dokler se ne dokaže krivda. Kdo bo dal to sraje v ustavno presojo? Redarji so kmeti z posebnimi pooblastili, kam to ...prikaži več pelje malo po študirate. Kaka demokracija je to, naša država spominja na hitlersko diktaturo. Razlika je samo v tem da na mest Hitlerja daš našo mafijsko vlado. In potem se bunijo če na cesti iz javiš da treba zrušit to govedo