Avto
6277 ogledov

Rafale je Renaultov nov prestižni veter med križanci

Renault rafale
1/18
Renault
Renault je na svetovni premieri na mednarodni razstavi aeronavtike in vesolja na letališču Le Bourget pri Parizu razkril svoj novi model rafale - kupejevski športni terenec višjega razreda.

Rafale zaokroža ponudbo modelov znamke s hibridnim pogonskim sklopom E-Tech in zasnovanih na konstrukcijski osnovi CMF-CD. Po modelu austral in espace bo novi rafale naslednji paradni konj Renaulta in bo okrepil ofenzivo znamke v segmentu D.

Rafale je francoska beseda, ki spominja na veter, je pa tudi povezana z letalstvom, ki je v zgodovini Renaulta zapisano z zlatimi črkami. Najvidnejši primer so rekordi letala Caudron-Renault Rafale, ki je leta 1934 doseglo hitrost 445 kilometrov na uro.

Novi renault rafale je prvi serijski avtomobil, ki je v celoti oblikovan v skladu z novim oblikovnim jezikom, ki so ga uvedli od prihoda Gillesa Vidala na položaj direktorja oblikovanja znamke Renault. Zgleduje se po študiji Scenic Vision iz leta 2022.

Zaradi rahlo privzdignjene karoserije s položno spuščajočim se zadnjim delom (fastback) in zaščitnih elementov črne barve se rafale uvršča v razred kupejevskih športnih terencev, ki hkrati izžarevajo športnost in dinamičnost. Avto v dolžino mer 4,71 metra, v višino pa 1,61. Medosna razdalja je ista kot pri espacu 2,74 metra, a je avto širši.

Renault rafale | Avtor: Renault Renault
Renault rafale | Avtor: Renault Renault

Avto odlikujejo zmogljiva povezljivostjo, močan in učinkovit hibridni pogonski sklop E-Tech full hybrid 200 in uporaba recikliranih
materialov pri izdelavi. Kljub padajoči strehi obljubljajo prostorno drugo klop, zaradi zelo poševnega aerodinamičnega zadnjega stekla pa pravijo, da ne potrebuje brisalca. 

Rafale bo drugi model znamke s povsem novim svetlobnim podpisom, ki je uvedel prekinjeno povezavo med glavnimi in dnevnimi lučmi ter nov slog zadnjih svetil. Tako kot še drugi elementi na avtu svetlobni podpis navdih črpa iz oblike romba.

Poseben poudarek so dali na vodljivosti avta, med drugim ima rafale zadnjo generacijo 4CONTROL krmiljenja tudi zadnjih koles, obljubljajo pa tudi zelo angažirano vožnjo skozi ovinke.

Renault rafale | Avtor: Renault Renault
Renault rafale | Avtor: Renault Renault

Zmogljivo-varčen pogon in napredni menjalnik

Pogon je kombinacija hibridnega motorja s skupno močjo 147 kW (200 KM), ki obljublja zelo nizko porabo, saj naj bi še posebej v mestih avto do 80 odstotkov vožnje opravil le na elektriko. Srce pogonskega sklopa je 1,2-litrski bencinski motor s 95 kW (130 KM), ki deluje po Millerjevem ciklu in ima zelo visok 41-odstotni izkoristek. Glavni elektromotor ima moč 50 kW (70 KM), še en elektromotor pa opravlja tudi vlogo starter-generatorja in ima moč 25 kW. Ta skrbi tudi za pretikanje inovativnega sekvenčnega menjalnika s pomožnimi sklopnimi zobmi in brez sklopke. Menjalnik po zasnovi 'dogbox' izvira iz formule 1, ima dve prestavni razmerji za glavni elektromotor in štiri prestavna razmerja za bencinskega. Skupaj pozna 15 kombinacij sodelovanja med enim in drugim, kar omogoča optimalno prilagajanje vožnji in porabi. 

V pripravi pa je tudi visokozmogljivi pogonski sklop E-tech 4x4 300, ki že z oznako nakazuje, kaj bo zmogel. Šlo bo za priključni hibrid.

Renault rafale | Avtor: Renault Renault
Renault rafale | Avtor: Renault Renault

Napredna notranjost

Notranjost rafala prav tako odraža najnovejši francoski pristop k elegantni zasnovi in udobju, z veliko različnimi barvami in materiali ter dvojnim zaslonom OpenR s prenovljenimi vmesniki in grafiko, ki jih poganja Googlova tehnologija z možnostjo stalnih nadgradenj. Med drugim novi Android Automotive 12 zdaj omogoča tudi FOTA (firmware) strojne posodobitve po zraku, za kar je bilo treba doslej zavijati še na servise. 

Med drugim ima rafale lahko veliko stekleno streho, ki pa je brez senčila, saj se lahko na zahtevo (glas ali gumb) v animaciji samozatemni in to lahko ločeno za prednji in zadnji del avta. Gre za prvi velikoserijski avto s tovrstno tehnologijo.

Najbolj športno deluje oprema Esprit Alpine s športnimi sedeži in številnimi dodanimi detajli ter opremo v duhu Renaultove zmogljive športne podznamke. Med drugim ob prihodu voznika začne utripati Alpine emblem v hrbtišču sedežev. Prtljažnik meri 530 litrov. 

Novi Renault Rafale E-Tech full hybrid 200 bo naprodaj od pomladi 2024, zato cene zanj še niso znane. Izdelovali ga bodo v tovarni Palencia v Španiji, kjer izdelujejo že tudi australa in espaca.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 1
  • 4krogci 09:27 19.junij 2023.

    Zaradi kota in posevnosti zadnjega stekla ne rabi brisalca zadaj…em ja OK..ampak en problem…nad to sipo so nalimal “spojler”, ki vse to iznici 😂😂