To pove tudi samo ime. H1st Vision je namreč okrajšava za "Human First Vision«, Torej viziojo avtomobila, v katerem je na prvem mestu človek. Hkrati predstavljajo tudi vrsto novih tehnologij, ki jih opisujejo kot "otipljivo vizijo mobilne izkušnje prihodnosti ".
Pri projektu sodeluje konzorcij Software Republique, ki so ga leta 2021 zasnovala podjetja Dassault Systemes, Atos, Thales, STMicroelectronics, Orange in Renault. Konzorcij naj bi se usmerjal izven same avtomobilske industrije in naj bi v prihodnosti lansiral deset novih storitev in produktov ter pri zagonu dejavnosti pomagal več kot 50 zagonskim podjetjem, storitve pa naj bi do leta 2025 ponujal na več kot 50 trgih po vsem svetu.
Biometrični dostop
Študija H1st vision, ki kot svojo vizijo prihodnosti predstavlja 20 operativnih inovacij, oblikovno spominja na lansko Renaultovo študijo scenic vision. Najbolj izpostavljena nova funkcija je "biometrični nadzor dostopa", ki avtomobil odklene s pomočjo shranjenih podatkov o lastnikovem obrazu, imenu, telesni višini in navadah pri hoji. S tem bo odpadla potreba po klasičnem ključu.
Kamere lahko lastnika, ki se približuje avtomobilu, prepoznajo na razdalji šestih metrov. Potem se na avtomobilu pojavi pozdravni avatar, ki lahko odklene avto, omogoči vžig in sedež samodejno nastavi voznikovim željam. Avtomobilov uporabniški vmesnik lahko podatke o vozniku shrani tudi v "digitalno ID denarnico", ki olajša uporabo avtomobila v okviru delitvenih shem in družb za izposojo avtomobilov.
Druga stvar so lokalizirani zvočni opozorilniki, ki lahko voznika opozorijo na intervencijska vozila na nujni vožnji, ki se mu približujejo in jih sistem predvaja s pomočjo dveh majhnih zvočnikov v vzglavniku. Sistem lahko določi tudi, s katere strani se približuje intervencijsko vozilo in ustrezno opozori voznika.
Zagotovljena zasebnost
Po zaslugi sistema Kardome so možni tudi zasebni telefonski pogovori, saj sistem lahko izolira zvok, ki ga predvajajo zvočniki v vzglavniku, in mu omogoči zasebni prostor. V njegovem okviru lahko zvočniki predvajajo tudi glasbo. V primeru študije sta to dve melodiji skladatelja Jeana-Michela Jarra.
Sistem lahko nadzoruje tudi voznikovo zdravje. Tipala namreč beležijo utrip srca in ritem dihanja in v primeru nepravilnosti podatke o voznikovem stanju pošlje reševalcem in celo vzpostavi neposredni pogovor z zdravnikom. Po drugi strani avtomobil vozniku posreduje realne informacije o prometu in vremenu, pri čemer upošteva tudi pešce, kolesarje in druga vozila.
Seveda gre za električno vozilo, ki ga lahko polnimo preko mobilnega polnilnika z močjo 7, 11 ali 22 kilovatov, ki ga lahko voznik upravlja tudi preko aplikacije. Poleg tega lahko avtomobil elektriko tudi vrača v omrežje in komunicira z omrežjem, da polnjenje baterij poteka v času cenejšega toka.
kaj pa so do seda imeli v ospredju . delfine ? aja profit ! in ko berem tale opis teh bedastih pogruntavščin.. opozorila na vozila na nujnivožni.. leta 1993 sem si omislil nov avto radio z funkcijami RDS , TA… ...prikaži večTA , TI . in sem se peljal po cesti na avstrijskem koroškem in prekine radio glasbo iz kasete in pove da je zaprta ta in ta ceta zaradi nesreče in je obvoz tam in tam, čez 10 sekund se za mano zaslišijo sirene in me prehitijo reševalci. e.. leta 1993 ! zdej leta 2023 pa krop izumljate.
dragi avtor....ali lahko razložite nam neukim pomen besede : viziojo...prašam za prjatla
Ali voznik sedi na haubi?!