Avto
11 ogledov

Prodajni mejnik za prius

1/46
Žurnal24 main
Po svetu je Toyota prodala že dva milijona primerkov hibridnega modela prius, ki je Japonskem na prodaj od leta trgu 1997, na ostalih trgih pa od leta 2000.

Toyota je od začetka prodaje leta 2009 in 2010 že dvakrat prenovila model, katerega priljubljenost je narasla v obdobju pred finančno in gospodarsko krizo, ko so se močno dvignile cene nafte, obenem pa je razlog zanjo tudi vse večja javna ozaveščenost o podnebnih spremembah in njihovih potencialno katastrofalnih posledicah.

O vse večji priljubljenosti priusa in drugih hibridov priča podatek, da se je prodaja priusov z 285.700 vozil leta 2008 lani povečala na 404.200. V tem letu pa je Toyota doslej prodala 401.300 vozil z značilno, nekoliko škatlasto obliko, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

V zadnjih letih je sicer Toyota na trg dala še precej drugih hibridnih modelov. V Evropi se tako že prodaja hibridna različica priljubljenega modela nižjega srednjega razreda auris, več hibridov ponuja tudi Toyotina prestižna znamka Lexus, prav tako pa so na voljo že tudi hibridne različice dveh Toyotinih priljubljenih modelov v ZDA − camryja in highlanderja.

Poleg tega so v Toyoti do leta 2012 najavili še šest povsem novih hibridnih modelov, obenem pa razvijajo tudi manjši električni avtomobil za mestno rabo ter električno različico cestnega terenca RAV4.

Priljubljenosti priusov in ostalih hibridov ni škodila niti serija odpoklicev tovrstnih vozil v zadnjem času. Ti so bili zgolj del več kot deset milijonov vozil, ki jih je morala Toyota zaradi tehničnih napak odpoklicati od začetka leta. Kljub tem črnim mesecem, ko je kazalo, da bo nekdaj skoraj brezmadežen ugled proizvajalca iz Nagoje dolgoročno prizadet, pa se prodaja Toyotinih vozil ni zmanjšala, temveč celo povečala.

Toyota in drugi japonski proizvajalci sicer v drugem polletju pričakujejo upad zelo dobre prodaje v prvih šestih mesecih leta, saj se bodo v večini držav dokončno iztekle subvencijske sheme za nakup novega, okolju prijaznega avtomobila, ki so avtomobilsko industrijo obvarovale pred še hujšo krizo.

Kljub temu se konkurenca na področju hibridov krepi. Honda je tako ta teden na Japonskem začela prodajati hibridno različico priljubljenega modela fit (v Evropi znanega kot jazz), ki je poleg že prisotnega hibridnega modela insight tudi med najcenejšimi hibridi na trgu.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.