Univerza Loughborough iz Leicestershirea v Angliji, ena najbolj uglednih ustanov na področju športnih znanosti, in proizvajalec športnih avtomobilov Abarth sta izvedla raziskavo, ki je pokazala, da vožnja avtomobila po dirkališču ljudi hitreje spravi v dobro voljo kot fitnes v telovadnici.
Pozitivni učinki telesne vadbe na dobro počutje so dobro znani, manj pa je dokumentiran psihološki učinek vožnje na dirkališču. To je bil tudi razlog za oblikovanje testa »Circuit Training Mood Test« (test počutja med treningom na dirkališču), s katerim so raziskali različne čustvene odzive ljudi med treningom v telovadnici in vožnjo avtomobila na dirkališču.
Vožnja prevlada
Izkazalo se je, da so ljudje med vožnjo abartha 595 na dirkališču 59-odstotno bolj zadovoljni kot med treningom v telovadnici. Ko so fitnes še bolj natančno razdelili na vaje, se je izkazalo, da je bilo lahko zadovoljstvo med vožnjo avtomobila na dirkališču celo 116 odstotkov večje od treninga v telovadnici.
Ena od izjem je bilo dviganje uteži. V tem primeru je bila razlika le 4 odstotke. Ko so vaje z utežmi združili z vajami za srce, se je razlika v zadovoljstvu zvišala na 20 odstotkov, v primerjavi zgolj z vajami za srce, pa so bili ljudje med vožnjo avtomobila celo 63-odstotno bolj zadovoljni.
Raziskovalci so preučili, kako na počutje ljudi vpliva vožnja med hitrim krogom na sopotnikovem sedežu. Pokazalo se je, da so bili potniki, ki so med vožnjo sedeli poleg profesionalnega dirkača, bili celo 77-odstotno bolj zadovoljni kot med kombinirano vajo z utežmi in vajami za srce. V primerjavi z vajami za srce, je bilo zadovoljstvo večje kar za 141 odstotkov, v primerjavi z vajami z utežmi pa za 16 odstotkov. Študija je pokazala tudi, da na dobro počutje ljudi očitno bolje vplivajo vaje z utežmi kot vaje za srce. V tem primeru je bila razlika 108 odstotkov.
Enodnevni test
Preskus je trajal en dan. Udeleženci testa so najprej na dirkališču Mallory Park Race Circuit naprej prevozili nekaj krogov z abarthi F595, 595 esseesse n 595 competizione, potem pa jih je profesionalni voznik odpeljal še na hitri krog. Potem so v telovadnicah univerze izvedli še vaje za srce in z dviganjem uteži.
Da so lahko strokovnjaki določili počutje udeležencev testa, so uporabili vrsto različnih meritev in tehnologij. Med drugim so v avtomobile in telovadnice namestili natančne naprave za prepoznavanje obrazov, s katerimi so sledili spreminjanju izrazov na obrazu, uporabili so tudi merilnike srčnega utripa in medicinsko odobrene ročne ure za merjenje fizioloških učinkov. Udeleženci so poleg tega izpolnili še vprašalnik, v katerem so ocenili svoje izkušnje.
Različni občutki
Kombinacija psiholoških in fizioloških meritev je univerzitetnim raziskovalcem omogočila natančno zaznavanje občutkov udeležencev testa med posameznimi dejavnostmi. Med njimi so bili občutki sreče, presenečenja, razburjenja, vzburjenja, jeze in žalosti.
Raziskovalci ugotavljajo, da je že dolgo splošno znano, kako pomembno telesna dejavnost vpliva ne le na dobro počutje ljudi, ampak tudi na njihovo čustveno stanje. Manj znano pa je, kako lahko na razpoloženje ljudi vpliva vožnja, predvsem na dirkališču. Preliminarni podatki kažejo, da obe dejavnosti pozitivno vplivata na počutje, vendar je v tem primeru svoje odigralo tudi razburjenje med vožnjo, ki je pri udeležencih dvignilo stopnjo zadovoljstva.