Avto
6180 ogledov

Prevoz otrok v šolo tempirana bomba

Šolski avtobus
1/9
PPP Novo mesto
Torbe na ramenih, otroci pa nepripasani

* - Fotografija je simbolna.

Statistika pri prevozu otrok v šolo sicer ni črna, pravijo na policiji, kjer pa so vseeno samo lani glede uporabe zadrževalnih sistemov pri prevozu otrok ugotovili približno 5400 kršitev.

Strokovnjak na področju varnost v prometu Andrej Brglez, je v sklopu Televizijske oddaje Avtomobilnost izvedel preventivno akcijo, kjer je skušal opozoriti na slabo stanje prevoza otrok v šole. "Nas je v to akcijo spodbudilo dejstvo, da v Sloveniji velja visok standard na osnovnih šolah. Občine pokrijejo prevoz otrok v šolo, veliko ljudi pa živi v ruralnem otoku, kar pomeni, da se veliko otrok v šolo prevaža s šolskimi kombiji ali avtobusi."

Prevoz otrok v šolskih kombijih | Avtor: Zavarovalnica Triglav Zavarovalnica Triglav

Žurnalov in Fiatov dan anketa Avto Ne kazni, varna vožnja je v glavi Otrok v avtu Zatečeno stanje Avto Nevarna praksa. Starši, ne dopustite je!

Torbe na ramenih, otroci pa nepripasani

Pri svoji raziskavi so opazili, da ti prevozi niso varni iz več razlogov. Prav čudno je, da se do zdaj še ni zgodila kakšna večja katastrofa. "Otroci v kombijih niso pripeti, mlajši ne uporabljajo niti jahačev, niti v kombijih. V sodelovanju s policijo nismo našli niti enega primera pri prevozu otrok v šolo s šolskimi kombiji, da bi v kombiju imeli jahače," pojasnjuje Brglez, ki poudarja, da ravnatelji pogosto sploh ne vedo, kako majhen strošek so jahači. "V šoli učijo "red je vedno pas pripet," ko pa se otrok usede v šolski kombi pa ni pripasan in ne sedi pravilno. Otroci se v kombijih celo prevažajo s šolskimi torbami na ramenih," na tempirano bombo opozarja Brglez.

Varna vožnja s šolskim avtobusom | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Telefoniranje voznika na LPP Slovenija Nevarna vožnja z LPP

Pogosto se starši, otroci in tudi prevozniki ne zavedajo pomena pravilnega zlaganja in zaščite tovora. Če so šolske torbe, dežniki in podobno nezavarovani, bodo ob nenadnem zaviranju poleteli po avtobusu in lahko poškodujejo potnike.

Jahači so poceni

Akcijo bodo v Avtomobilnosti nadaljevali, saj so videli, da sporočilo ni doseglo vseh. Želijo opozoriti, da morajo biti otroci pripasani tako v kombiju, kot v avtobusu, predvsem pa apelirajo na šole, da namenijo denar za nakup jahačev. "Nakup šestih jahačev stane manj kot 100 evrov, za dva kombija je strošek okoli 150 evrov," poudarja Brglez.

Varna vožnja s šolskim avtobusom | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Pred začetkom šolskega leta sta na pozornost pri prevozu otrok v šolo skupaj opozorila tudi AMZS in policija. "Ocenjujemo, da se tej temi doslej ni posvečalo veliko pozornosti, opažanja v praksi pa kažejo, da je pri vožnji potnikov v avtobusih z vidika varnosti še mogoč napredek, začenši z uporabo varnostnih pasov," pravi mag. Jure Kostanjšek, vodja področja varna mobilnost pri Avto-moto zvezi Slovenije, in dodaja, da sta osnovna pogoja za varno vožnjo tudi tehnična brezhibnost vozil in ustrezno psihofizično stanje voznikov. Izpostavil je še, da je pri prevozih otrok z avtobusi spremljevalec tisti, ki je odgovoren, da so otroci pripeti z varnostnim pasom.

Program varne vožnje s tovornjakom Odziv AMZS Avto AMZS: Varna vožnja za tovornjake ni novost

Na tečajih varne vožnje skušajo voznike v varnem okolju poligona ozavestiti, kaj pomeni zdrs vozila, ko »odnese« zadek vozila, ko je treba zavirati v sili, kaj pomenita teža vozila in pet kilometrov na uro večja hitrost pri zavorni poti … Vaje izvajajo na podlagah, ki simulirajo zahtevne vozne razmere, kot je na primer zvožen sneg.

Varna vožnja s šolskim avtobusom | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Pazite pri izstopanju otrok iz vozila

Zagotavljanje varnosti otrok je v prvih septembrskih dneh ena najpomembnejših nalog, pravijo pri policiji, kjer v skladu z usmeritvami na področju varnosti cestnega prometa policisti nadzor izvajajo vse leto. Se pa intenziteta teh ukrepov pred začetkom šolskega leta poveča. Boštjan Smolej iz Sektorja prometne policije pri Generalni policijski upravi pravi, da bodo letos posebno pozornost namenili vstopanju in izstopanju otrok iz šolskih avtobusov. "Vozniki se glede tega namreč ne zavedajo svojih dolžnosti. Če je avtobus, označen s tablo za prevoz otrok, ustavljen na avtobusnem postajališču, mora voznik mimo njega voziti posebej previdno in zmanjšati hitrost," pravi Smolej in dodaja, da se lahko namreč zgodi, da bo otrok stekel na cesto izpred avtobusa, voznik ga ne bo ali pa ga bo prepozno opazil. Posledice take prometne nesreče so lahko zelo hude. Če pa je avtobus označen in ustavljen na vozišču, kar se dogaja v naseljih, kjer ni avtobusnih postajališč, se morajo vozniki ustaviti in počakati za avtobusom, ne smejo peljati mimo njega. "Otroke bomo opozarjali, naj počakajo, da avtobus odpelje, torej naj ne prečkajo vozišča pred ali za avtobusom," še dodaja Smolej.

Vožnja skozi dim Dramatično Svet Nevarna vožnja skozi dim po hrvaški avtocesti

Tehnična brezhibnost vozila in ustrezno psihofizično stanje voznika sta osnova za varno vožnjo. Jeziček na tehtnici, ali bo voznik uspešno rešil kritično situacijo, v kateri se znajde, pa so marsikdaj njegove izkušnje. Te lahko na tečaju varne vožnje v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem pridobivajo tudi profesionalni vozniki, kar so na tiskovni konferenci pred začetkom novega šolskega leta predstavili na Vranskem. AMZS je namreč letos ob začetku šolskega leta ob podpori Zavarovalnice Sava organiziral brezplačen tečaj za voznike avtobusov.

šolski avtobus | Avtor: Profimedias Profimedias

466 glob zaradi kajenja

Pri policiji pojasnjujejo, da ni veliko situacij, ko zaznavajo, da vozilo ni tehnično brezhibno ali da voznikovo psihofizično stanje ni primerno za prevoz otrok, vseeno pa bi radi izključili vse take primere. Največ kršitev je na področju uporabe varnostnih pasov, tako v osebnih vozilih kot v avtobusih in organiziranih prevozih s kombiji. Ugotovljenih je bilo tudi 34 kršitev glede odgovornosti spremljevalcev in 32 kršitev v povezavi z vozniki, ki so opravljali organiziran prevoz. 

Glede prepovedi kajenja so policisti lani izdali globe v 466 primerih, letos (do 21. avgusta) pa v 279 primerih, je podatke predstavil Smolej. Ob tem pa izpostavil, da vsa odgovornost za prometno varnost najmlajših ni na (državnih) institucijah: "Starši so prvi, ki so odgovorni, da otroke opozorijo na primerno ravnanje v prometu. Starši naj gredo z otroki po šolski poti in jim jo predstavijo, prav tako nevarnosti, v katerih se lahko znajdejo. Otroke morajo podučiti, da je treba tudi v avtobusu uporabiti varnostni pas. Predvsem pa morajo biti starši otrokom zgled."

http://<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/c_INsGYegk8" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>

Komentarjev 3
  • komentator50 16:18 25.avgust 2018.

    Če je to res,bi ta še svojih otrok ne smel voziti.Vozniško vzeti,prej pa preveriti,če ga ni kupil.

  • McClain 08:24 25.avgust 2018.

    res nora sreča da se ni. V Šmartnem ob Paki s kombijem polnim šolarjev, šofer konstantno vozi čez železniške tire ob že utripajočih lučeh. Nezaslišano. Sploh, ker se je že zgodilo, da so ostale zapornice dvignjene ko je pripeljal vlak. ...prikaži več Imam fotografijo za neverne...