Avto
142 ogledov

Preverjanje uporabe pasu tudi na avtobusih

nesreca gorenjska avtocesta otroci avtobus Žurnal24 main
Vsak drugi umrli voznik ali potnik v avtomobilu ni bil pripet z varnostnim pasom, ugotavljajo v agenciji za varnost prometa. V primerjavi z lanskim letom se je uporaba varnostnega pasu vseeno povečala.

Preventivna akcija Pripnite se in doživite, ki jo vodi Javna agencija RS za varnost prometa, spodbuja uporabo varnostnega pasu med vozniki ter potniki v osebnih avtomobilih, tovornih vozilih in avtobusih. Akcija se začenja danes in bo trajala do konca tedna.

V Sloveniji je uporaba varnostnega pasu obvezna, sam varnostni pas pa je še danes eden od največjih izumov za zaščito potnikov v vozilih, predvsem kadar govorimo o zaščiti otrok, poudarja Vesna Marinko iz Javne agencije RS za varnost prometa.

 

Poudarek pripenjanju na zadnjih sedežih

Akciji se je poleg agencije med drugim pridružila tudi Inšpekcija za cestni promet. Ta bo v tem tednu na celotnem območju države preverjala, ali so potniki v avtobusih, kjer so nameščeni sedeži z varnostnimi pasovi, obveščeni o zahtevi po uporabi varnostnih pasov. Med udeleženci akcije so tudi občinska redarstva, ki bodo vzpostavila nadzor nad pripenjanjem otrok in ostalih udeležencev v vozilih s posebnim poudarkom na udeležencih na zadnjih sedežih. Policisti pa bodo med drugim na mejnih prehodih opozarjali voznike na uporabo varnostnih pasov ob vstopu v državo.

Po raziskavi Javne agencije RS za varnost prometa, ki je v letu 2011 izvedla sistematično opazovanja uporabe varnostnih pasov na vzorcu 85 tisoč vozil, varnostni pas v Sloveniji uporablja 93 odstotkov voznikov. V primerjavi z raziskavo iz leta 2010 se je uporaba pasov povečala za 1,5 odstotka. Varnostni pas sicer uporablja še približno 94,5 odstotka sopotnikov na sprednjem sedežu vozila, na zadnjih sedežih osebnih vozil pa 81 odstotkov potnikov.

 

Brez varnostnega pasu pri 50 km/h kot padec z 10 metrov

Najmanj varnostne pasove uporabljajo v mestnih središčih, saj ljudje pogosto zmotno mislijo, da varnostni pas pri nižjih hitrostih ni pomemben. Policisti pri tem opozarjajo, da lahko odrasel človek z močjo rok in nog zadrži težo telesa le do hitrosti sedem kilometrov na uro. Pri trku vozila, ki vozi 50 kilometrov na uro, na človekovo telo deluje enaka sila, kot če bi padel deset metrov globoko, pri večji hitrosti pa ta sila hitro narašča. Pri Volvu so nam dodatno pojasnili, zakaj je varnostni pas resnično vez z življenjem. V primeru trka v oviro s hitrostjo okoli 50 km/h na nepripetega človeka, ki tehta 75 kilogramov, pritisne sila 150 G. To je kar 150-kratnik človekove teže oziroma okoli 12 ton. Ni človeka, ki bi se lahko uprl takšnim silam.

Komentarjev 3
  • ttrubadur 16:27 30.maj 2012.

    Me zanima, kako bodo rešili pripenjanje na "trolah".Naši troli bodo kmalu uvedli; čelado za hojo, želvo (zaščito za hrbet) ko se bo hodilo ob cesti, obvezno uporabo čelade na kolesu (aja, to so že, ... nekaj časa nazaj se ...prikaži več je to slišalo smešno).

  • Skippy 00:14 29.maj 2012.

    Slovenija, edina država v EU, kjer moraš tudi na avtobusu biti pripeti. Koliko ljudi je v zadnjih 10 letih umrlo na busih, ker niso bili pripeti?