Avto
75 ogledov

Neuporaba enaka padcu z 10 metrov

Prometna nesreča Gasilsko društvo Radlje ob Dravi
Policisti bodo do nedelje poostreno nadzirali uporabo varnostnih pasov pri voznikih in sopotnikih v motornih vozilih. Policisti opozarjajo, da so posledice nesreč bistveno blažje, če bi vozniki in potniki bolj dosledno uporabljali varnostne pasove.

Na policiji ugotavljajo, da je še vedno veliko ljudi pripravljenih tvegati svoje življenje, ker vozijo nepripeti. S tem ogrožajo lastno varnost in najpogosteje tudi varnost svojih najbližjih, so zapisali na Policijski upravi Nova Gorica in dodali, da je globa zaradi neuporabe varnostnega pasu med vožnjo po zakonu o pravilih cestnega prometa 120 evrov.

Neuporaba enaka padcu z 10 metrov

Najmanj varnostne pasove uporabljajo v mestnih središčih, saj ljudje pogosto zmotno mislijo, da varnostni pas pri nižjih hitrostih ni pomemben. Policisti pri tem opozarjajo, da lahko odrasel človek z močjo rok in nog zadrži težo telesa le do hitrosti 7 kilometrov na uro. Pri trku vozila, ki vozi 50 kilometrov na uro, na človekovo telo deluje enaka sila, kot če bi padel 10 metrov globoko, pri večji hitrosti pa ta sila hitro narašča. Pri Volvu so nam dodatno pojasnili, zakaj je varnostni pas resnično vez z življenjem. V primeru trka v oviro s hitrostjo okoli 50 km/h na nepripetega človeka, ki tehta 75 kilogramov, pritisne sila 150 G. To je kar 150-kratnik človekove teže oziroma okoli 12 ton. Ni človeka, ki bi se lahko uprl takšnim silam.

Tudi na pripasanega človeka deluje sila do 2,4 tone, a je to še vedno neprimerljivo manj. Prav tako ni umestno zanašanje na zračne blazine, opozarjajo pri švedskem proizvajalcu Volvo, ki ima dolgo in uspešno zgodovino pri razvoju varnostnih elementov ter enega najsodobnejših centrov za preizkušanje varnosti na svetu. Pri nepripasanem človeku namreč nevarnost poškodb v primeru sprožitve blazine ni nič manjša.

S policije so sporočili tudi, da mednarodne izkušnje kažejo, da v primeru prometnih nesreč uporaba varnostnih pasov število smrtnih žrtev in hudo telesno poškodovanih oseb zmanjša za 40 odstotkov. V času nadzora bodo policisti pogosteje preverjali tudi, če vozniki med vožnjo uporabljajo naprave ali opremo, ki zmanjšujejo njihovo slušno zaznavanje ali vplivajo na zmožnost obvladovanja vozila.

Izpoved Ameriške patologinje Jan Garavaglia o izkušnjah z (ne)uporabo varnostnega pasu:

- Veliko ljudi se ne zaveda, kaj lahko huda nesreča povzroči človeškemu telesu, sama pa to vidim skoraj vsak dan. Nekatere nesreče so resnično brutalne, prizori trupel pa spominjajo na kakšno slabo grozljivko.

- Številni bi še danes živeli, če bi uporabljali varnostne pasove. Notranjost avtomobila je veliko varnejše okolje kot zunanjost. Če vas v nesreči vrže iz avtomobila, so posledice zelo hude.

- Zelo pomembna je pravilna uporaba varnostnega pasu. Videla sem ljudi, skorajda presekane na pol, ker pasu niso uporabljali prek ramen. Preveč spuščeno naslonjalo sedeža bistveno zmanjša uporabnost varnostnega pasu.

Komentarjev 3
  • Žurnalček 13:05 25.april 2012.

    A do tega pa še niste prišli, da je v avtomobilih z zračnimi blazinami uporaba pasov , ki preprečujejo potnikov nalet na njih OBVEZNA! Zakaj ? Ker v slučaju , da nisi pripet , priletiš na blazino z tako silo, ...prikaži več, da te njeno napihovanje izstreli nazaj z enako silo , kot si ti priletel na njo in greš s naslonjalom vred nazaj . Ta dvojni ruker , ti pa zlomi tilnik .Sem povedal zadosti razumljivo. Zračne blazine na katere priletimo ob trku naprej, so smrtno nevarne , če nisi privezan. Tako je anketa, ste ali niste privezani v takih avtomobilih, vprašanje samo za idiote !

  • reider 17:27 12.marec 2012.

    Previdnost je mati modrosti.

  • zdrej 14:24 12.marec 2012.

    citati: "Pri nepripasanem človeku namreč nevarnost poškodb v primeru sprožitve blazine ni nič manjša."Že pred leti sem v dokumentarcu o airbagu zasledil, da so ga američani uvedli potem zaradi POVEČANJA smrtnih žrtev ukinili. Pri preiskovanju so ugotvili, da neuporaba ...prikaži več pasu poveča število smrtnih žrtev, če se ne motim se poveča število zlomov tilnika.