V predoru Jasovnik na avtocesti pod Trojanami je v smeri proti Ljubljani davi zagorel tovornjak, naložen s pšenico. Nastala je ogromna škoda, saj je uničilo del napeljav v predoru. Ta je tudi konstrukcijsko poškodovan. K sreči ni bil nihče poškodovan.
Zaradi popravila predora bo avtocesta v smeri Ljubljane na tem odseku še več dni zaprta, kar bo povzročalo veliko gospodarsko škodo zaradi zamud.
Prve ugotovitve policije kažejo, da je nesrečo povzročila "okvara turbine na tovornem vozilu."
Kako lahko majcena turbina povzroči takšno škodo?
"Ravno običajen takšen scenarij, da bi zaradi odpovedi turbine nastal požar, ni, ni pa tudi nemogoče," nam je pojasnil Franci Mrzel iz podjetja Prigo, kjer se ukvarjajo s servisiranjem tovornjakov. "Če pri okvari olje iz turbine zaide v vroč izpuh, lahko pride do ognja, a se to največkrat ne zgodi," pojasnjuje.
Mrzel izpostavlja, da je okvara na turbini zelo nepredvidljiv dogodek, za katerega je voznika težko kakorkoli okriviti. Prav tako tik pred odpovedjo ni nekih znakov, da se ji bliža konec. "Je pa res, da pride do takšne okvare veliko prej pri že dodobra obrabljenih tovornjakih."
Boštjan Paušer, urednik revije Kamion&Bus, dodaja, da je potrebno v primeru, ko vozniku (tudi avtomobila) odpove turbina, čimprej varno ustaviti in ugasniti motor vozila. S tem preprečimo, da bi se morebitni ogenj še bolj razplamtel. Največkrat je sicer ob eksploziji turbine prisotnega samo veliko dima.
Nekaj sto evrov vložka prepreči milijonske škode
Paušer dodaja, da je na trgu že rešitev za preprečevanje požara pri gospodarskih vozilih, ki pa se je v industriji še premalo poslužujejo. Pri proizvajalcih avtobusov so tako pričeli v motorni predel vgrajevati senzorje, ki prepoznavajo nevarnost pojava ognja in na to opozorijo voznika.
Še bolj napreden sistem pa že ima tudi gasilne aparate, ki ob pritisku voznika na tipko prično samodejno gasiti požar na motorju in s tem preprečijo večjo škodo.
Po besedah Paušarja so realni proizvodni stroški takšne rešitve le nekaj sto evrov, vendar pa je za zdaj predvsem zaradi precej strožjih kriterijev pri varovanju potnikov na voljo le pri avtobusih, medtem ko je za kamione ni ponudil še noben od proizvajalcev.
Ker pa gre za zdaj le za dodatno opremo, je v zasledovanju politike rezanja "nepotrebnih" stroškov pri prevozniških podjetjih ne bo nihče uporabljal, dokler bo le prostovoljne narave, se boji Paušer.
andrej.leban@zurnal24.si
ja, raje mal več preberi in boš ugotovil, mogoče, da je bil slovenski tovornjak, ne pa tujec!!!In nemogoče je vedno mogoče!!!
Ne razumem! Zakaj na tujih, če je pa zagorel tovornjak MB registerskih tablic. Mene zanima posnetek, da vidim, če je šofer zopet strahopetno zbežal s kraja, ali vsaj uporabil gasilni aparat in poskušal pogasiti na hitro.
A dajte no, "Ravno običajen takšen scenarij, da bi zaradi odpovedi turbine nastal požar, ni, ni pa tudi nemogoče". ergo, "nije g...o, nego se pas posr'o". Zgodilo se je, PIKA! Bolj smotrno bi bilo , da pooostrijo kontrolo tujih tovornjakarjev… ...prikaži več (RO, BL, itn, itn) ki divjajo po cestah z pomanjkljivo opremo.