Avto
181 ogledov

Po meri mestne družine

Citroën C3 picasso
1/21
Gregor Prebil
Če zanemarimo podrobnosti, C3 picasso po prenovi ni videti bistveno drugače kot pred petimi leti. Ostaja zabaven avtomobil, ki je s poskočnim turbodizelskim agregatom, hitrim ročnim menjalnikom in prilagodljivim prtljažnikom, pisan na kožo mestnih družin.

Francozi so pri prenovi menili, da bo nekaj šminke dovolj, in tudi je. C3 picasso z malenkostnimi spremembami, kot je nov sprednji odbijač, LED dnevne luči in meglenke, ki svetijo v ovinek, znotraj pa prstom in očem prijetnejši materiali za kupce, ostaja všečen avtomobil, ki nagovarja kupce, ki iščejo pregledno vozilo z višjim sedenjem in ustreza meram za premikanje ter parkiranje v mestih, hkrati pa je znotraj in v prtljažniku dovolj prostora tudi za vožnjo na dopust.

V prtljažniku bolje od konkurence

Citroën C3 picasso | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Slednje gre pripisati pametni zasnovi notranjosti. Zadnja klop je vzdolžno pomična za 15 centimetrov, kar pomeni prilagajanje prostora za prtljago od 385 do 500 litrov. S tem prekaša konkurente, kot so fiat 500L, kjer lahko zadnjo klop vzdolžno pomaknete za 12 centimetrov (400 – 453 litrov prtljažnika), opel meriva (400 litrov) ali ford B-max (304 litre). Ko v ravno dno podremo zadnjo klop pa dobimo za 1.506 litrov prostora, kar je dovolj tudi za prevoz koles ali pohištva, kaj šele otroške opreme. Le pregibna zadnja polica je moteča za snemanje in ponovno natikanje.

Uporaben je skrit predal pod sovoznikovim sedežem, v prtljažniku je lučka, ki se lahko uporablja tudi kot svetilka, priročni in praktični sta zložljivi plastični mizici za otroke v hrbtiščih prednjih sedežev ter zavesici na zadnjih steklih. Za 500 evrov doplačila si lahko, odvisno od želja, omislite veliko panoramsko streho, ki ob sončnih dneh preveč obsije samostoječ ekran, ki je zato slabše berljiv.

Kljub le 410 centimetrom dolžine, postavljen je na izboljšano platformo modela C3 in peugeot 207, je prostora zadaj dovolj za glavo in kolena, manj za ramena, sedeža spredaj pa nista citroënovsko udobna.

Manj estetske rešitve

Citroën C3 picasso | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Del opreme testnika z opremo exclusive sta bili v paketu kamera za pomoč pri vzvratni vožnji in navigacija, ki ju pri Citroënu cenijo na 1.300 evrov. Sicer pa tisti, ki želijo udobje, kar morejo poseči po opremi exclusive, saj prinaša tempomat in samodejno klimatsko napravo, parkirne senzorje zadaj, … Grajo si zasluži osnovna različica, no pravzaprav kar Citroën, ki ESP ponuja le za doplačilo.

Voznikov prostor je pregleden, z multimedijskim sistemom se upravlja z obvolanskimi stikali, osrednji ekran (ni občutljiv na dotik) je dovolj velik in pregleden, zastarel deluje audio sistem z majhnimi tipkami, ki se oblikovno ne skladajo s podobo avtomobila in spominjajo na avtoradie, ki so po večini izginili iz novih avtomobilov.

Poskočen turbodizel

Najbolj zmogljiv dizel v ponudbi ima 82 kilovati moči (112 KM). V praksi ima voznik občutek, da vozi zmogljivejši motor, ki je hkrati kultiviran. Pri pospeševanju mu je v pomoč šeststopenjski ročni menjalnik, ki mu omogoča hitro vožnjo tudi po avtocesti. Takrat je nekoliko moteč le piš vetra, ki se prebije v potovalni prostor. Povprečna poraba na testu je bila 6,5 litra.

V ovinkih se boste zibali

Citroën C3 picasso | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Slabše od vse zgoraj naštete konkurence se obnese v krožiščih in hitrih ovinkih, kjer je zaradi mehkega podvozja nagibanja občutno preveč, kar ne bo všeč otrokom v zadnjih sedežih. Hkrati je volan prevelik in preveč položen, voznik pa ne najde najboljših občutkov pod prsti. Zato pa toliko bolj udobno pobira luknje in neravnine.

Zob časa se kaže pri asistenčnih varnostnih sistemih, ki jih novejši mestni enoprostorci že imajo. Fiat 500L in ford B-max s svojima sistemoma avtonomno zavirata pri nizkih hitrostih.

Podatki o vozilu: (Citroën C3 picasso Hdi 115 exclusive)
Motor: 1.560 cm3, turbo dizelski
Najvišja moč: 82 kW (112 KM) pri 3.600 vrt.
Navor: 270 Nm pri 1.750 vrtljajih
Poraba na testu: 6,5 litra/100 km (mešani cikel), izpust 125 g CO2/km
Mere (v mm) (D x Š x V): 4.101 × 1.766 × 1.631, medosna razdalja 2.540
Prtljažnik: 385-500-1506
Zmogljivosti: 184 km/h, 10,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena (v evrih): 21.610/24.675 evrov (testni z dodatno opremo)

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.