Državljani smo dočakali javni odziv in pojasnila pristojnih državnih organov, potem ko so 22 dni oziroma vse od 20. septembra tamkaj zaposleni dajali medijem in potrošniškim organizacijam vedeti, da afera Dieselgate in posledično prizadeti davkoplačevalci niso nekaj, na kar bi država lahko imela kakšen konkreten komentar oziroma vzvode za posredovanje, saj da je vse v rokah nemškega homologacijskega organa KBA in koncerna Volkswagen.
Dejstvo je namreč, da so na Ministrstvu za infrastrukturo že 25. 9. prejeli dopis s strani KBA, v katerih jih je slednji uradno informiral z razsežnostjo afere in prizadetimi tipi motorjev.
Ups, Dieselgate morda reš škodi zdravju
V besedilu s "celovito informacijo", objavljenem na vladnih straneh, Ministrstvo za okolje in prostor (MOP), ki ga vodi Irena Majcen skupaj z Ministrstvom za infrastrukturo (MZI) (minister Peter Gašperšič) in Javno agencijo Republike Slovenije za varnost prometa (AVP) (direktor Igor Velov) pojasnjuje ozadje Volkswagnove "prevare pri merjenju emisij onesnaževal iz dizelskih vozil."
"Višje emisije onesnaževal zunanjega zraka iz dizelskih vozil dodatno poslabšujejo kakovost zraka v Sloveniji," ugotavljajo pisci. "Slaba kakovost zraka pomembno vpliva na naše zdravje, blaginjo in okolje."
Sporna vozila niso bila homologirana v Sloveniji, je pojasnjeno, saj pri nas velja tudi homologacija, ki jo je izdal pristojni homologacijski organ oziroma laboratorij v eni izmed držav EU, v tem primeru nemški KBA.
V nadaljevanju izpostavljajo, da "slovenski potrošniki, ki so kupili vozila z neustreznimi emisijami onesnaževal, ne bodo nosili posledic. Proizvajalec omenjenih vozil zagotavlja, da so vozila tehnično varna in primerna za vožnjo. O morebitnih vpoklicih vozil oz. nadgradnji vozil bodo lastniki vozil obveščeni s strani proizvajalca." Torej Volkswagna, Audija, Škode in Seata.
Ministrico bo zanimalo, kako izenačiti dizle in bencinarje
Vladni uradniki ugotavljajo, da je "odkritje prevare pri merjenju emisij onesnaževal iz dizelskih vozil priložnost, da se končno vzpostavi sistem homologacij, ki bo preprečil podobne prevare, in da se čimprej sprejme nova metodologija za merjenje dejanskih emisij vozil."
Potem ko smo v minulih dneh tudi na Žurnalu24 zaman spraševali po ukrepih, ki jih bodo podvzeli pristojni, bo ministrica Majcnova očitno nastopila zelo odločno v obrambo slovenskih potrošnikov, saj bo na naslednjem sestanku Sveta EU za okolje skupaj z nekaterimi kolegi iz vrst članic med drugim zahtevala od Evropske komisije seznam vseh ukrepov, s katerimi bo pojasnjen obseg manipulativnih dejanj glede ponarejanja emisij onesnaževal iz vozil, pa tudi pregled stanja glede sprejemanja predpisov o realnih emisijah emisijah, ki bi zmanjšali razkorak z laboratorijskimi testi.
Med drugim bo Majcnovo zanimala še informacija, ali je mogoče zmanjšanje "dizelskih NOx emisijskih standardov na raven standardov bencinskih motorjev."
Okoljsko ministrstvo še priznava, da zaostritev emisijskih standardov NOx za dizelska vozila v preteklosti glede na zbrane podatke ni prinesel dejanskega zmanjšanja emisij.
Pri zastopniku še marsičesa ne vedo
Pri uradnem zastopniku za vozila Volkswagen še vedno nimajo natančnejših podatkov iz Wolfsburga, kaj bodo na vozilih morali opraviti med vpoklicem, ki naj bi se po napovedih za avte z 2,0 TDI euro5 motorjem pričel januarja 2016, za tiste z 1,6 TDI pa šele septembra.
Tako tudi ne morejo komentirati, kaj bo predvsem s tistimi 1,6 TDI vozili, pri katerih bo vrednost servisa zaradi zahtevnejšega postopka odprave goljufive tehnologije morda dosegala (pre)visok odstotek same vrednosti vozila. Bodo pa vse lastnike na različne načine pozivali, naj se odzovejo na vpoklic.
Kot še dodajajo pri Porsche Slovenija, uvozniku za vse štiri prizadete znamke, so vzpostavili posebni klicni center, prek katerega lahko lastniki prizadetih vozill dobijo vse informacije v zvezi z nadaljnimi postopki v zvezi z vpoklicem.
andrej.leban@zurnal24.si
Točn tko. Zarad višjih izpustov je bilo več zdravstvenih težav pa verjetno tudi več smrti. to pa ni zanemarljiv.Ko so se naši odzval naprej da bojo počakal koncern pa nič rekl o posledicah glede izpustov sm si reku..pismo no..a… ...prikaži več smo država al je korporacija država? Zdej so končno te politiki ipd smeškoti ugotovil da se ne gre samo za to da vozilo deluje brez posledic na kvaliteti uporabe ampak da se gre tle tud za to da se je to povečano onesnaženje spuščalo v okolje in med ljudi. Res je bilo patetično opazovat kako dolgo so naši rabl da so pogruntal da ko se plačuje davk glede na emisije da gre za zaščito okolja. In da če nekdo goljufa pri emisijah goljufa okolje in onesnažuje in povečuje tveganja za uničevanje zdravja. Oni so pa najprej govoril ..ja ja ne se sekirat avto bo ravno tako dobro delal..mislm ..halo?
Kaj je to: "prevare pri merjenju emisij ??onesnaževal?? iz dizelskih vozil."? Onesnaževal?
Tudi inzenirji Volkwagna ne bi smeli odgovarjati. Bi pa morala določena garnitura v koncernu in v politiki. Vsi so vedeli. Koliko ljudi je umrlo zaradi NOx v Evropi? 500 000? več?