Avto
258 ogledov

Plezalec za zmerno ceno

Fiat sedici
1/19
Gregor Prebil
Italijanski kompaktni urbani terenec fiat sedici, sicer tehnološki dvojček suzukijevemu modelu SX4, v več ali manj nespremenjeni obliki že dolgo vztraja na cestah, zdaj pa so ga posodobili z novo opremo.

Sedici je v kombinaciji pogona 4x4 znan kot dober "plezalec“ in kot primeren za ljudi in družine, ki živijo v višje ležečih krajih, ki jih prej pobeli sneg, kot tiste v dolini.

 


Fiat si je namreč sedici zamislil kot vozilo s pogonom na vsa štiri kolesa s ciljem omogočiti zabavno in varno vožnjo, ki je dostopna pri različicah s 4x4 pogonom in je dobra alternativa avtomobilom C razreda, kot tudi terenskim vozilom.

Oblikovno sicer ne sledi dobrim voznim lastnostim, zato emocij značilnih za Italijane ne vzbuja. Jih je pa po novem nekaj več ob vstopu v vozilo, kjer lahko voznika za dodatnih 590 evrov pričaka multifunkcijski sistem z ekranom občutljivim na dotik, ki poleg poslušanja radia združuje še uporabo mp3 predvajalnika, USB priključka, brezžične povezave in navigacije s priloženimi zemljevidi. Sistem se je na testu med vnašanjem krajem izkazal za nekoliko počasnega, a nas je vedno pravilno in najhitreje popeljal do cilja. Slabša se nam je zdela tudi grafika ekrana.

4x4 pogon med aduti

Fiat sedici | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Sicer pa je bil sedici v primeru testnika (oprema Emotion) standarno dovolj bogato varnostno opremljen. Sistem ESP deluje nevtralno, pohvalno se ga da izklopiti, kar se bo ob speljevanju v klanec za dobro izkazalo že ob prvem snegu. Dober pregled nudi visoko sedenje, prostora je v vse strani dovolj, tudi prtljažnik zadovolji večini potreb, zato bi moral biti všeč tudi starejšim, ki bodo lahko imeli nekaj težav le z volanskim obročem, ki je nastavljiv le po višini. Doplačati je treba tudi paket stikal na volanskem obroču in samodejno klimatsko napravo (340 evrov), kovinsko barvo karoserije (480 evrov) in za dodatnih 340 evrov še sistem za zagon vozila easy go (ključ je vgrajen v ključavnico vozila), zato ima lahko voznik ključ za odklepanje vozila tudi med vožnjo v žepu. Zmotila nas je postavitev gumba za upravljanje s potovalnim računalnikom, saj se je treba stegovati proti merilnikom.

Adut je pogon 4x4, ki sedicija uvršča med mehke terence. Italijan ima navor v osnovi speljan na prednji kolesni par, voznik pa s pritiskom na gumb sproži delovanje elektronskega krmiljenja sklopke, ki potem glede na situacijo razmejuje navor med obe osi. Možno se je odločiti tudi za fiksno razmerje navora med obema premama. Med testom smo imeli večino časa vključen način pogona na vsa štiri kolesa. Avto je v tem režimu vožnje veliko stabilnejši na cesti. Pri njem prideta do izraza manjša teža in velikost avtomobila, kar na terenu nedvomno šteje. Spolzki tereni mu ne delajo nikakršnih težav, pri večjih "hribolazenjih" pa ga najbolj omejujejo manjše, "le“ 16-palčne  pnevmatike (so pa zato stroški ob nakupu novih nižji).

Na asfaltu slabše kot na terenu

Fiat sedici | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Slabše se vozilo obnaša na asfaltu. Določene zna zmotiti trdo blaženje, ki pa v ovinkih kljub temu prinese določeno mero nagibanja karoserije. To gre na račun višje oddaljenosti od tal. 1,6-litrski bencinski motor je kombiniran z šeststopenjskim ročnim menjalnikom. S poskočnostjo zadovolji v mestih, na avtocesti pa mu hitro zmanjka sape in ga je treba priganjati v visoke vrtljaje. Najvišjo moč – 88 kilovatov, tako doseže pri visokih 6.000 vrtljajih, temu primerna pa je poraba. Na avtocesti smo izmerili okoli osem litrov, v mestih še za pol litra višjo, medtem, ko smo se v povprečju zadovoljili s 6,5 litri bencina na 100 prevoženih kilometrov.

Testnik ob vseh dodatkih krepko preseže ceno 20 tisočakov (21.350 evrov), a pri Fiatu nudijo dodatnih 5.000 evrov popusta, s čimer je to eden najbolj dostopnih in uporabnih vozil s pogonom na vsa štiri kolesa.  Enakovredno opremljen dizel je dražji za 4.500 evrov, tudi zaradi višjih stroškov vzdrževanja pa je bencinar boljša izbira.

Podatki o vozilu: (Fiat sedici 1.6 16v 4x4 Emotion)
Motor: štirivaljni, bencinski, 1.586 ccm
Moč: 88 kW (120 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 156 Nm pri 4.400 vrt./min
Zmogljivosti: 175 km/h, 11,5 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba: 6,5 l/100 km (kombinirano)
Mere D x Š x V (v mm): 4.230 x 1.755 x 1.620, medosna razdalja. 2.500
Prtljažnik: 270/670 litrov
Cena: 17.690 evrov (osnovna)/25.440 evrov (testni)

Komentarjev 2
  • allstarr111 18:56 31.oktober 2012.

    Čist btw. ko dobite avto na test ga poslikajte ne pol zadnjih 5 minut ko ga je treba vrnit, ker na zunaj je dokaj OK. notri pa zadnje čase opažam precej umazanije-prahu ker sigurno ni v prid povečanju prodaje, čemur ...prikaži več nenazadnje naj bi tale članek služil. LP