Premalo dnevnih kilometrov za dizla, previsoka poraba za bencinarja, zgolj baterijski pogon pa bi bil predrag. Potem pa so tu še stalno prisotne želje podjetij po čim manjših operativnih stroških ter zahteve županov, ki vse bolj vztrajno preganjajo klasične avte iz središč.
Peugeot dilemo, kaj nabaviti, odpravlja s priključnimi hibridi. Trend nastopa priključnih hibridov je v velikem porastu, v številnih znamkah to vrsto vozil vpeljujejo kot most do polno elektrificiranih modelov. Ni skrivnost, da tovarne v to silijo tudi pragmatični razlogi, kako zmanjšati skupne emisije in kako zagotoviti, da se bodo njihovi avti še vedno lahko vozili po mestnih središčih.
Peugeot oziroma celoten koncern PSA na področju elektrifikacije vozil ni nikakršen novinec. Nenazadnje je Peugeot svoj prvi povsem električni avtomobil(ček) imel že leta 1941, sredi 80.-ih je izdelal električnega 205, pred desetletjem je poskusil z dizelskimi hibridi tako v modelu 508 kot 3008.
Zdaj so začeli s prodajo svoje druge generacije hibridnih vozil in to prav tako pri modelih 508 in 3008. Novo je pravzaprav vse, razen imena modelov.
Hibridni 508 je na razpolago tako v karavanski kot limuzinski različici. Pri Peugeotu ne skrivajo, da z njim ciljajo predvsem na poslovne kupce oziroma flote, saj so jim njegovi podatki pri obračunavanju stroškov pisani na kožo.
Pod motornim pokrovom je znani 1,6-litrski bencinski motor, ki ima 133 kilovatov moči in 300 Nm navora. Na njega pa je povezan 81-kilovatni električni motor, ki ima 320 Nm navora. Skupna sistemska moč pogonskega sklopa je 165 kW (225 KM) in 360 Nm navora. Osemstopenjski avtomatski menjalnik iz klasičnih peugeotov je nadgrajen na način, da zmore izkoriščati pogonsko moč bencinskega motorja, elektromotorja ali obeh hkrati.
11,6 kWh baterija za pogon elektromotorja je shranjena pod zadnjimi sedeži poleg nekoliko zožanega bencinskega rezervoarja in zato v ničemer ne krni prtljažnika, tako kot je bil to problem v starem dizelskem hibridu 508 RXH. To pomeni, da imata tako limuzina kot karavan na razpolago radodarnih 487 oziroma 530 litrov osnovnega prostora, zlaganje naslonjal za povečanje prtljažnika poteka povsem običajno.
Peugeot 508 HYbrid in 508 SW HYbrid
Za koga? Voznike, ki želijo avto D segmenta, prijaznega do dacarjev, poslovne uporabe, stroškov goriva in nenazadanje okolja.
Kaj nudita? Skupaj 165 kW moči, ki ju kombinirata bencinski in elektromotor. Pogon speljan na prednji kolesni par.
Kako uporabna sta? Nič manj kot klasični 508, saj je prtljažnik povsem enak.
Prvi vtis? Dobrodošla alternativa zmogljivemu dizelskemu pogonu za tiste, ki delajo manj kilometrov, a jim kompromis z manjšim avtom ne pride ne misel.
Malenkosti so tiste, ki hibridnega 508 od zunaj ločijo od klasičnega. Na levi zadnji strani je dodana identična loputa kot na desni, le da pod njo ni priklopa za bencinsko ročko, temveč priključek tipa mode 2/3. Poleg neizstopajočih napisov HYbrid je mogoče hibrida prepoznati še po eni zanimivi posebnosti - na zunanji strani vzvratnega ogledala, torej tako, da jo vidijo drugi udeleženci, med vožnjo sveti modra luč.
Priključnega hibrida je mogoče priklopiti na električni vir in s tem napolniti baterijo pred vsako vožnjo. Na klasični šuko vtičnici (230 V) in klasični amperaži 8 A od izpraznitve do popolne napolnitve traja do sedem ur. Ob možnosti večje tokovne obremenitve (14 A) se čas prepolovi. Na klasični hitri polnilnici (6,6 kW, 32 A) pa se prek kabla mode 3 baterija napolni že v prej kot dveh urah. Ob pomoči aplikacije za telefon je mogoče imeti nadzor na daljavo, kakšno je stanje avtomobila in tudi predprogramirati ogrevanje ali ohlajanje.
Vožnja s 508 se začne v tišini, saj je ob zagonu avtomatsko izbran električni način vožnje. Elektromotor je sposoben avto poganjati celo do hitrosti 135 km/h, torej tudi po avtocesti. Še en dokaz, kako je tehnologija napredovala od prve generacije. Speljevanje je lahko tudi zelo odločno, takrat sodelujeta oba motorja, do 100 km/h pa avto potegne prej kot v osmih sekundah. Prek izbirnega gumba med sedežema je mogoče nastavljati med različnimi programi vožnje - od športnega do brezemisijskega. Zanimiva in hitro dosegljiva funkcija znotraj menijev je možnost ohranjanja nivoja baterije za 5 ali 10 kilometrov poti.
Preklapljanje med motorjema in njuno sodelovanje lahko po prvi vožnji opišem kot mehkobno, praktično brezčutno. 508 sem pognal po avtocesti v okolici Barcelone ter po gričevnatem zaledju z nekaj slikovitami cestami. Na digitalnem merilniku je dodan poseben merilnik preostale elektrike v bateriji, ki pa je kar hitro plahnel. Od napovedanih do 55 kilometrov vožnje na baterijo, kaj šele od 64 kilometrov, ki jih obljublja stari merilni cikel NEDC, sem se v mislih poslovil že na startu. Tudi nato pa je doseg baterije med zmerno vožnjo z več vzponi hitro upadel na manj kot 10 kilometrov.
Klasični motor ne zmore sam poganjati elektromotorja, da bi ta deloval kot generator. Baterijo je tako mogoče med vožnjo polniti le z regeneracijo zavorne energije. Menjalnik ima dodano funkcijo B, z izbiro katere se aktivira polna regeneracija vsakič, ko povsem spustimo plin. Sila pojemka je tako močna, tako se pravih zavor skoraj ne dotikamo več. Vožnja v hibridnem peugeotu je bila neprimerno tišja kot bi bila v dizelski različici, kar se je še posebej izkazalo v mestni gneči.
Po prihodu na izhodišče je bila poraba bencinskega motorja dobre štiri litre bencina in še 9,4 kWh električne energije na 100 kilometrov.
Hibridni 508 bo od poletja na razpolago v Sloveniji v različnih tipih opreme, razen vstopne. Tako bo mogoče kombinirati številne pakete notranjosti in pomagal, kot smo vajeni pri klasičnem 508. Cene za Slovenijo še niso znane, v Nemčiji pa se oprema allure pri limuzinskem hibridnem 508 začnejo pri dobrih 30 tisočakih. V Sloveniji se je mogoče še vedno zanesti na državno subvencijo v višini 2.000 evrov.
V hibridnem 3008 vgrajen še dodatni motor
Peugeot 3008 HYbrid4 v marsičem ponovi doživljanje zgodbe s 508 in 508 SW, a z nekaterimi pomembnimi posebnostmi. Najprej, ker gre za križanca, in drugič, ker je precej močnejši ter s tem že cilja na nivo močnih nemških suvov.
Tista štirica v peugotovem imenu namreč nakazuje, da ima hibrid vgrajen ne enega, temveč dva elektromotorja. Drugi je nameščen na v ta namen posebej prilagojeni zadnji osi in jo tudi poganja - avto je torej 4x4.
Druga posebnost pri hibridnem križancu pa je njegova skupna moč. 1,6-litrski motor ima 147 kW, vsak od elektromotorjev pa po 80. Skupna sistemska moč avta je 222 kW (300 KM) ob 520 Nm navora. Vam deluje znano? Res je, ta pogon smo že srečali v modelu DS 7 crossback.
Peugeot 3008 GT HYbrid4
Za koga? Za takšne, ki si želijo nadpovprečno zmogljivega, a glede stroškov uporabe prizemljenega suva s velikim pridihom premium vsebine.
Kaj nudi? Skupaj kar 222 kW (300 KM) moči, pri katerih sodelujejo en bencinski in dva elektromotorja. Odličen pospešek in udobno križarjenje. Prijazen v mestni gneči.
Kako uporaben je? Razen nekoliko manjšega prtljažnika je prostorsko enak. Njegov plus pa je 4x4 pogon, ki skrbi za boljšo stabilnost na cesti in samozavest izven nje.
Prvi vtis? Najmočnejši, najbolj zmogljiv in najdražji 3008. Dvoživka med vsakodnevnim prevoznikom in avtom za uživanje.
Baterija v 3008 je nekoliko večja kot v 508 in ima 13,2 kWh. Nekoliko je okrnjen prtljažnik, saj ga je namesto 510 litrov, kot v običajnih dizelskih in bencinskih različicah, tukaj le 395 litrov. Trije motorji morajo še bolj intenzivno sodelovati kot dva in to v tem avtu delujejo zares zgledno.
3008 je lahko odvisno od izbranega programa vse od tihega brezemisijskega vozila do hitrega atleta, ki ob pogonu vseh treh motorjev hkrati pospeši do 100 km/h v pičlih 5,9 sekunde. To je mimogrede le za desetinko počasneje, kot zmore zadnja generacija megana RS.
Običajna vožnja v 3008 Hybrid4 mineva nenaporno. Pri podvozju se sicer nekoliko pozna, da je avto za okoli 300 kilogramov težji, a vseeno ohranja dobro lego, ki krasi že izvirnika. To sem preizkusil tudi skozi gričevnate zavoje v zaledju katalonske obale.
Zelo udobno se je mogoče peljati v tišini vse do avtocestnih omejitev in to tudi ob vključenem hibridnem načinu, ko sistem ob dovolj napolnjeni bateriji izklopi bencinski motor.
Posebnost pri 3008 pa je dodani program za off-road vožnjo. Saj ne da bi se avto izven poti počutil tako domače kot pravi terenci, a krajša demonstracija na poligonu je dokazala, da se zaradi 4x4 pogona in asistenta za spust zlepa ne ustraši strmega vzpona ali spusta.
Grmenje starodavnih dirkalnikov še vedno odzvanja
Peugeot nam je ob predstavitvi pripravil posebno presenečenje: smeli smo se zapeljati po dvokilometrski betonski pisti nekdanjega Autodrome Terramar v Sitgesu, ki ga krasita dva dolga ovala pod kotom 60 stopinj.
Oba je pred leti v audiju R8 preizkusil tudi slavni Carlos Sainz in (seveda) postavil rekord proge. Žal pa je sto let staro dirkališče uradno obratovalo le nekaj prvih let, od tedaj pa žalostno ždi med nasadi agrumov, vinske trte in propadle piščančje farme.
Zgodba z izkoriščanjem baterije se ponovi iz modela 508 - zanašanje, da se bo avto brez emisij vozil peljal 50 in več kilometrov daleč, je zelo optimistično. Na krajših dnevnih razdaljah ali celo med mestno vožnjo pa bi znal biti avto res prepričljiv.
Energijo je v 3008 enako kot pri 508 mogoče vračati v baterijo prek regeneracije in jo del nje konzervirati za kasnejše potrebe. Polnjenje prek kabla pa poteka približno enako hitro in na iste tri načine, kot pri 508. Ob povratku na izhodišče je avto s 300 "konji" pokazal porabo 5,9 litra bencina in 6,8 kWh elektrike.
Peugeot 3008 HYbrid4 je na razpolago le v bogati športni opremi GT. Cena v Nemčiji je okoli 40 tisoč evrov, na nekaj podobnega lahko računamo tudi v Sloveniji.
So mi pa sogovorniki iz Peugeota zagotovili, da bo imel 3008 tudi cenejšo hibridno različico z zgolj enim elektromotorjem, torej s tehnologijo iz modela 508.
Vsa ta teža in navlaka,poraba goriva pa primerljiva malo bolj varčnim motorjem z notranjim izgorevanjem....