Iz PU Celje so sporočili, da je 55-letni pešec prečkal vozišče na Ulici Miloša Zidanška v trenutku, ko je iz smeri Šentjurja z osebnim vozilom pripeljala 40-letna voznica osebnega vozila, ki je zaradi neprilagojene vožnje glede na vremenske razmere trčila v pešca, ki je obležal na vozišču.
Medtem je, prav tako iz smeri centra Šentjurja, pripeljala še 19-letna voznica, ki ji ni uspelo pravočasno zaustaviti svojega vozila, čeprav ji je 40-letna voznica, ki je bila ob pešcu z rokami nakazovala, naj ustavi. Devetnajstletna voznica je pešcu zapeljala čez nogi. Hudo poškodovani pešec se zdravi v celjski bolnišnici.
Pešci najbolj ogroženi
Prav danes se na območju celotne Slovenije začenja akcija policije pod sloganom "Dajmo pešcem prednost" za večjo varnost pešcev, v kateri bodo med 1. in 7. oktobrom izvajali poostrene nadzore, ki bodo pogostejši v temnejšem delu dneva, pozornost pa bodo namenili predvsem izsiljevanju pešcev na zaznamovanih prehodih za pešce. Ob slabši vidljivosti in v nočnem času bodo pozorni tudi na vidnost pešcev in nošenje odsevnih teles, v preostalem dnevnem času pa na spoštovanje cestnoprometnih predpisov, tako s strani pešcev kot voznikov motornih vozil.
ŽURNALOV TEST: Mamici z vozičkom polovica ni želela ustaviti
Večina nesreč na prehodih za pešce
Pešci so ena izmed najbolj ogroženih skupin udeležencev v prometu, saj spadajo med šibkejše udeležence. Letos so samo na območju celjske policijske uprave v prometnih nesrečah umrli že trije pešci, in sicer dva na prehodu za pešce, eden pa na avtocesti.
Policisti ugotavljajo, da so se prometne nesreče, v katerih so bili udeleženi pešci, najpogosteje zgodile zaradi neupoštevanja pravil o prednosti in da je šlo v večini za prometne nesreče na prehodih za pešce. Večina teh prometnih nesreč se je zgodila v naseljih.
Samo na Gorenjskem jih je 19 hodilo po avtocesti
Gorenjski policisti so v letošnjem letu obravnavali 1.727 prometnih nesreč. V 34 prometnih nesrečah so bili udeleženi pešci. Trideset nesreč z udeležbo pešca se je zgodilo na cestah v naselju, štiri pa zunaj njega. Umrla sta dva pešca, pet je bilo huje, še 23 pa lažje telesno poškodovanih. Pešci so bili povzročitelji nesreč v devetih primerih. Poleg tega so bili pešci zaradi kršitve prometnih pravil obravnavani v 242 primerih. Zaradi hoje po avtocesti je bilo obravnavanih 19 pešcev, 18 jih ni uporabljajo prometne površine za pešce, deset jih je nenadoma stopilo na vozišče, štirje niso hodili ob levem robu vozišča, 158 jih je nepravilno prečkalo vozišče, 33 pešcev pa ni bilo pravilno osvetljenih oziroma označenih.
V 35 primerih pa so gorenjski policisti ukrepali proti voznikom, ki pešcem niso omogočili varnega prečkanja vozišča, ko so bili ti že na prehodu ali so stopali nanj. Za ta prekršek se voznik kaznuje z globo 300 evrov in s petimi kazenskimi točkami.
Torej bo po tvoje kriv voznik, ki pripelje do prehoda, pešec pa mu enostavno stopi pred avto. Nima pešec absolutne prednosti na prehodu, kar pravi tudi zakon. vsekakor se mora tudi pešec prepričati, če lahko varno stopi na prehod.<br… ...prikaži več />Nikoli tudi ne vidim, opozorila in obvestila pešcem, kako varno prečkati cesto. Kakor vem, bi moral pešec dvigniti roko in obvestiti voznika, da želi prečkati cesto. Opažam tudi, da celo mnogi starši s svojimi otroki enostavno stopijo na prehod, brez da bi se prepričali če je varno.Strinjam se, da mora imeti voznik vse te možne primere venomer v glavi. Toda prepričan sem tudi, da pristojni organi premalo ozaveščajo pešče, kako smejo in morajo postopati pri prečkanju cestišča.
kaj si pa ti - jodlar ali žabar?????
ne seri!