Kranjski prometni policisti so prejšnji teden na avtocesti v Podbrezjah pri Kranju obravnavali dva mlajša pešca, ki sta s štopanjem poskušala ustaviti mimo vozeča vozila.
"Danes se mladi za prevoz zmenijo kar prek spleta. Število avtoštoparjev je upadlo tudi zato, ker gre večina vozil na avtocesto, tam pa je štopanje prepovedano,“ meni Vodja društva Sezam – združenje staršev in otrok Nada Kirn Špolar.
Štopanje na avtocesti ni samo nevarno, temveč tudi kaznivo, pravijo policisti, ki so v torek na avtocesti v Podbrezjah pri Kranju obravnavali dva mlajša pešca, ki sta s štopanjem poskušala ustaviti mimo vozeča vozila.
150 evrov, če vas dobijo na avtocesti
Policisti opozarjajo, da so takšna ravnanja ne samo nevarna, temveč tudi ogrožajo druge udeležence v prometu, saj vozniki na avtocesti pešcev praviloma ne pričakujejo, ker po zakonu o pravilih cestnega prometa ti sploh ne smejo stopiti na avtocesto in hitro cesto ali hoditi po njej. S takšnim ravnanjem se pešci tudi po nepotrebnem izpostavljajo nevarnostim, ki jim zaradi višjih omejitev hitrosti grozijo na avtocestah. Za prekršek se pešec kaznuje z globo 150 evrov.
"Pred leti smo v Sezamu začeli s projektom, ureditev štoparskega mesta, in sicer tik pred avtocesto na Dolgem mostu. To so mesta, kjer se lahko štopa in vozniki štoparjem varno ustavijo. Na avtocesti sami pa se ne sme. Štoparje srečujemo le na avtocestnih počivališčih,“ pojasnjuje Nataša Kirm Špolar in dodaja, da, čeprav je štoparjev iz leta v leto manj, je deljenje prevoznih sredstev vse bolj popularno.
Povezujejo se tudi starejši
"V Sloveniji se mladi, ki nimajo svojih prevoznih sredstev, organizirajo preko virtualnega štoparskega mesta. Večina študentov si tako zmanjšuje stroške za premikanje sem in tja,“ pojasnjuje vodja Sezama in dodaja, da je dober primer nov projekt Prostofer. Ta deluje s pomočjo komunikacijskega centra, v katerem uporabniku posredujejo kontaktne podatke ustreznih voznikov s seznama registriranih prostovoljnih "šoferjev" oziroma prostoferjev, namenjen pa je varnejšemu prevozu starejših oseb, ki potrebujejo prevoz, pa ne morejo ali nočejo obremenjevati sorodnikov ali uporabljati plačljivih prevozov.
Javno-zaseben prevoz
Kirn Špolarjeva dodaja še prakso iz Švice, kjer imajo potniki, ki jim je odpeljal avtobus in morajo na naslednjega čakati pol ure ali več, možnost, da jim ustavi voznik avtomobila in jim v zameno za ceno prevoza z avtobusom ponudi prevoz. „Če se nekomu mudi in vidi, da bi moral na avtobus čakati veliko časa, je to priročna rešitev. Gre za kombinacijo javnega in zasebnega prevoza,“ pojasnjuje sogovornica.
Nekaj nasvetov za varen avtoštop:
- ne štopajte na avtocesti;
- najboljša mesta za avtoštop poznajo domačini;
- štopajte tam, kjer se lahko avtomobil varno ustavi;
- vedno štopajte v paru, tako je varneje;
- bodite urejeni. V rokah ne imejte cigareta ali pločevinke s pijačo;
- staršem ali prijateljem zaupajte, da boste potovali prek avtoštopa. Zapomnite si registrsko številko avtomobila, ki vam ustavi, in jo po SMS-sporočilu pošljite staršem;
- štopajte podnevi;
- vredne predmete skrijte, prtljago imejte ob sebi, ne v prtljažniku.
tukaj se gre za voznike tovornik vozil...in kdo je kriv za taka štopanja??? Minimalna plača in neplačevanje potnih stroškov...oz nezakonito delovanje državnih služb ali same države!! Če pa bi ti vozniki uporabljali javne prevoze bi to minimalno plačo porabili že… ...prikaži več v 14 ih dneh. Vozniki danes štopajo recimo iz munchena do krškega ali še dle...(petek ali sobota) v ponedeljek pa morajo biti že v vozilu v munchenu ali še dlje!Ne moreš pričakovati iz nezakonitega posega v plače države malim ljudem in mali ljudje da se držijo vsake vejice v zakonu?? To je samo v Sloveniji...avstrijci ne poznajo štopov ali drugo mučenje državljanov samo zato ker so mali in pošteni ter zato ker se trudijo preživeti !!