Testni IQ je imel pripono "na tretjo potenco", skratka na kubik. To pomeni, da ga je poganjal najbolj zmogljivi 1,33 VVT motor z 72 kW. Sicer smo od mestnega vozilca te sorte pričakovali, da bo opremljeno s sistemom Stop&start, podobno kot večji yaris z istim motorjem, a smo se morali zaradi samodejnega brezstopenjskega menjalnika CVT zadovoljiti s priklopljivim programom Eco. Tovrstni menjalnik je malce nenavadna rešitev za takšen avtomobil. Všeč bo vsem, ki prisegajo na udobno vožnjo, za bolj zahtevne pa premore tudi program sport, ki motor za hitrejšo vožnjo drži na višjih, a zato tudi bolj slišnih vrtljajih. Možnosti ročnega pretikanja med delegiranimi prestavami, kot ga poznamo iz večjih Toyot, žal ni.
Zanimivo je dejstvo, da je avtomatika za dve desetinki hitrejša v pospeševanju od ročnega menjalnika. Pa bi zato priporočil vložek 1.200 evrov v multidrive menjalnik? Le najbolj lenim, poleg omenjenega hrupa (predstavljajte si delovanje skuterja) nas ni prepričal tudi zaradi porabe, ki se ob nekoliko težji nogi hitro približala osmim litrom.
Z ali brez, avtomobil je po zaslugi motorja poskočen tako pred semaforjem kot na štiripasovnici, na katerih je občutek stabilnosti dober tudi, ko se igla merilnika hitrosti približuje visokim 170 km/h.
V ovinkih se poznajo ozke mere sicer 16-palčnih pnevmatik, a stabilnost je glede na namembnost še vedno več kot le dobra. Je pa zato avtomobil zelo okreten na ozkem prostoru, saj ga je mogoče obrniti skorajda na mestu, tudi luknje za parkiranje so lahko zgolj luknjice. Upajmo, da bomo lahko kmalu vozili električno različico, saj bi bila po našem mnenju avtomobilu pisana na kožo.
Malček je bil nadgrajen še z zmogljivo avdio-navigacijsko napravo, gretjem sedežev in brezkontaktnim vstopom in zagonom, motili pa so nas neodzivne obvolanske tipke in dostopanje do potovalnega računalnika prek majhnih izrastkov. Vnovič nas je avtomobil prepričal s pametno razporeditvijo prostora, zaradi katerih zadnja dva sedeža nista le za okras, temveč sta povsem uporabna. Pri tem imamo še posebej v mislih tistega za sovoznikom, saj ima ta zaradi posebne oblike armaturke razmeroma dovolj prostora za kolena tudi, ko želi biti uvideven do zadaj sedečih. Ob zlaganju zadnje klopi in pridobljenih 292 litrih prtljažnika je dovolj prostora tudi za tedenski obisk trgovine z živili.
IQ je zelo racionalen avtomobil, kjer je vsak centimeter pomemben. Čeprav slovenski kupec s svojimi specifičnimi pogledi na prevozno sredstvo verjetno ni ravno njegova ciljna publika, pa z najmočnejšim motorjem in bogato opremo snubi vse, ki se sicer čutijo meščane, a se radi zapeljejo tudi izven mest. Cena testnega IQ-ja z dodatno opremo je znašala konkretnih 20.390 evrov. Da, za ta denar je na voljo pestra ponudba precej večjih konfekcijskih številk. A vsi avtomobili niso tako pametni.
PODATKI O VOZILU (Toyota IQ³ CVT navi)
Motor: štirivaljni, bencinski, 1.329 ccm
Moč in navor: 72 kW (98 KM) pri 6000 vrt/min; 123 Nm pri 4400 vrt/min
Zmogljivosti: 170 km/h, 11,6 sek od 0 do 100 km/h
Poraba: 7,2 litra (kombinirano)
Mere (D x Š x V) (v mm): 2985 x 1680 x 1500; med. razd.: 2000
Varnost: ***** (91 %)
Cena: 17.300 evrov (osnovna)/20.390 evrov (testni)