Ko je Volkswagen jeseni 2019 predstavil novi golf osme generacije, ga je napovedoval tudi kot softversko revolucijo v upravljanju avtomobila. Vendar pa mu je prav ta revolucija povzročila veliko težav, ki so jih zdaj očitno popravili. Pri Volkswagnu so se namreč odzvali na kritike uporabnikov in jim prisluhnili.
Spomnimo, da je golf osme generacije že na trg prišel z večmesečno zamudo, za kar so bile krive prav težave s softverom, ki je bil ena njegovih največjih pridobitev. Testni vozniki so že med preskusi poročali o resnih odpovedih sistema in stvar je šla tako daleč, da so nekatere funkcije zgodnjim kupcem aktivirali šele naknadno. Zamenjali so tudi Christiana Sengerja, vodjo razvoja na področju digitalizacije, in razvoj softvera za celotno skupino zaupali Audiju.
Vendar pa kritike Volkswagnovega infozabavnega sistema niso pojenjale niti po odpravi začetnih napak na sistemu tekom leta 2020. Uporabnike je motilo neprestano »zamrzovanje« sistema, prav tako pa tudi to, da so s haptičnimi stikali na zaslonu zamenjali večino fizičnih regulatorjev in stikal za upravljanje klimatske naprave in drugih sistemov.
Prenova digitalizacije
Pomanjkljivosti naj bi odpravil prenovljeni infozabavni sistem MIB 3.0. V njegovem osrčju so novi štiri jedrni procesor, nova grafična kartica in nov signalni procesor zvoka. Računsko moč sistema so tako povečali za 25 odstotkov, zmogljivosti grafike pa celo za 300 odstotkov, zato naj bi se za dotik občutljivi zaslon odzival veliko hitreje, najbolj očitno pa se bo poznalo pri upravljanju navigacijske naprave ali premikanju ikon na zaslonu.
Pozornost so posvetili tudi kapacitivnemu drsniku pod zaslonom za nastavljanje temperature klimatske naprave in glasnosti radia. Tudi ta drsnik je bil namreč deležen hudih kritik, saj se je večkrat zgodilo, da je nenadoma brez ukaza povečal glasnost radia ali temperaturo gretja. Drsna ploščica se po novem deaktivira, ko se ji približate z roko, ko se e dotaknete, pa se na zaslonu aktivirajo navidezna stikala, ki jih lahko uporabite za upravljanje funkcij. Drsniki so sicer obdržali kapacitivno funkcijo, vendar se jih po novem upravlja z gestami z razdalje nekaj centimetrov, za kar poskrbi dodano infrardeče tipalo.
Glasovno upravljanje
Novost je tudi napredno glasovno upravljanje, ki ga aktiviramo z ukazom »Hello Volkswagen«. Sistem naj bi prepoznal pogovorni jezik in proste fraze, kakršni sta: »Zebe me« ali »Kje v Berlinu lahko najdem japonsko restavracijo?«. Digitalni mikrofoni zaznajo tudi, če govori voznik ali sovoznik. Sistem lahko postavlja tudi dodatna vprašanja. Govorno bo sicer možno upravljati predvsem razvedrilne vsebine, navigacijo in klimatsko napravo, sistem pa naj bi razumel kar do 95 odstotkov vseh ukazov.
Odgovore in predloge potnikom bo glasovni sistem sicer črpal iz dveh virov. Prvi bo spletni oblak, drugi pa bodo podatki, ki bodo shranjeni na trden disku sistema. Kombinacija obeh virov bo sicer povečala stopnjo razumevanja in kakovost odziva, vendar pa bo sistem lahko omejeno deloval tudi brez mobilnega omrežja. V vsakem primeru naj bi bili njegovi odzivi zelo hitri.
Novi softver naj bi bil v novih golfih na voljo že v nekaj tednih. Pri Volkswagnu pa obljubljajo, da bo izboljšal tudi sisteme v že prodanih golfih, saj optimizacijo softvera pripravljajo tudi za njih. Nadgradnja bo seveda brezplačna. Domnevamo lahko tudi, da izboljšave ne bodo omejene zgolj na golfa, ampak jih bodo sčasoma namenili tudi sorodnikom škodi octavii, seatu leonu in cupri formentorju.
odkar ni več vurst v menzi , gre vse samo dol... kdo bo pa delal z tisto svinjarijo , ki jo zdej delijo za jest.. kako so rekli v Crveni zastavi, kavka plata, takva vrata.
VW je do sedaj imel eno najlepših armaturk, sedaj so pa začeli delati to spako s štrlečim zaslonom.
Das jajca!