Avto
4021 ogledov

Octavia na slovenskih cestah že krajša razmak do superba

Škoda octavia
1/15
Andrej Leban
Tudi uradno je zapeljal na naše ceste najpomembnejši model Škode - četrta generacija octavije. Znana je cena za predvidoma najbolj prodajano karavansko različico.

Octavia je avto, ki je Škodo konec 90. let prejšnjega stoletja ne le vrnil na zemljevid najbolj zanimivih evropskih avtomobilskih znamk po kriteriju vloženo/dobljeno, temveč je v naslednjih 20 letih in še dveh naslednjih generacijah vedno znala dopolnjevati položaj zelo prostornega in tehnično dovršenega družinskega ter poslovnega avtomobila. Zadnji dosegljivi podatki kažejo, da je v Sloveniji registriranih okoli 59 tisoč avtov znamke Škoda, od tega je octavij več kot 25.300. Skoraj vsaka druga slovenska škoda je octavia! Nedvomno, octavija je zelo blizu tistega, kar Slovencem pomenita VW golf ali renault clio. 

Moderna potrošniška ljubezen do križancev gor ali dol, octavia namerava kot limuzina in karavan ostati tako popularna še naprej. Za to ima zelo dobre možnosti, saj so se Čehi pri četrti generaciji zelo potrudili, o čemer smo se lahko pri Žurnalu24 prepričali že na svetovni premieri novembra lani v Mladi Boleslavi. V nadaljevanju na kratko ponovimo, kakšen avto po novem čaka slovenske kupce. 

Škoda octavia Ž24 na premieri Avto Takšna je nova škoda octavia in vse to ima!

Nova generacija, tako kot novi VW golf narejena na podaljšani in posodobljeni MQB platformi, je po merah daljša (zdaj obe karoserijski različici poravnani na 4,69 metra) in širša, hkrati pa bolj mehko zaobljena, saj je količnik upora pri limuzini še pred nekaj leti za serijski avto težko predstavljivih 0,24, pri karavanu le dve stotinki več.

Oblikovno octavija sledi zadnji generaciji Škodinega dizajna, ki je prinesel evolucijo prečiščene kombinacije navidezno ravnih linij in s črtami poudarjenih prehodov. Tudi maska in prednja ter zadnja svetila delujejo zelo znano, prednji žarometi so (juhu!) spet postali celota in so lahko po novem celo matrični. Zadnji smerniki lahko utripajo sekvenčno, kot se to že nekaj let bahajo pri Audiju in Volkswagnu. Naš namig: sivo barvo prepustite podjetniškim voznim parkom, lepše so octavije v beli, črni … Vseh barv je dvanajst, zunanjost popestri tudi nova generacija platišč, vse do 19 palcev.

Škoda octavia | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Superba skoraj ujela po prostoru ...

Ne le več prostora v potniški kabini za prednje in zadnje potnike, še večji je tudi prtljažnik - v petvratni "limuzini" kar 600 litrov, v karavanu, za katerega se bo po predvidevanjih znova odločila znatna večina kupcev, pa kar 640 litrov osnove. To je le še 20 litrov za karavanskim superbom.

Udobje lahko med drugim povečajo ergonomski sedeži z masažno funkcijo in zračenjem, klimatska naprava je lahko v octaviji po novem tripodročna. Pri obliki notranjosti se vidi sorodnost z golfom pri digitalizaciji armaturne plošče, pri kateri veliko ukazov, na primer klimatizacijo opravimo le še na ekranu. Spet drugi bodo najprej opazili povratek v čas dvokrakih volanov (opcija je nakup športnega trikrakega), gotovo pa bodo vsi pohvalili ličen mali vzvod DSG menjalnika, ki tako kot pri golfu, zdaj pretika "po žici". Octavia je prvič dobila tudi elektronsko ročno zavoro.

škoda, škoda octavia, škoda fabia, škoda scala, vw golf Avto Prvi test nove škode octavie!

... po asistenčnih sistemih superba prehitela

Voznik ima pred seboj v najbogatejši opremi digitalni 10,25-palčni prilagodljivi zaslon. Pri prvih dveh opremah je sredinski zaslon serijsko osempalčni, pri opremi style pa serijsko 10-palčen. A razlika med opremami ni le v zaslonih, temveč je v dodatni ponudbi tudi več po zmogljivostih različnih infotainment sistemov. Za hitro upravljanje glasnosti služi kar drsnik od zaslonom, če uporabi dva prsta, pa z drsanjem lastnik povečuje ali zmanjšuje zemljevid navigacije. 

Nabor asistenčnih sistemov je precej razširjen, nekaj je takšnih, ki jih Škoda pri octaviji ponujenih sploh prvič. Med njimi so asistenca za izogibanje oviram, ki v primeru nevarnosti trka v pešca, kolesarja ali drugi avtomobil vozniku pomaga pri sukanju volana. Ali pa sistem za pomoč pri zavijanju levo, ki voznika opozori, če je zaradi izsiljevanja prednosti velika nevarnost trka z nasproti vozečim vozilom. Ali pa opozorilnik pri izstopanju, ki voznika in potnike ob izstopanju iz parkiranega avta opozori, če se mu od zadaj približuje recimo kolesar ali tekač. Octavia je tudi sploh prva škoda doslej z možnostjo prikazovanja podatkov na vetrobranskem steklu. 

Škoda octavia | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Kombinacij pogonov manj, prihajajo hibridi

Za pogon skrbi večinoma že dobro znana paleta koncernskih turbobencinskih in turbodizelskih motorjev, novost pa bosta čez nekaj mesecev dva priključna hibrida z močjo 150 ali 180 kilovatov, pri katerih elektromotor sodeluje z 1,4 TSI motorjem. V Sloveniji bodo vsaj poskusili tržiti tudi različico na zemeljski plin G-tec. Vseeno pa bo velika večina octavij bržkone prodanih z eno od treh različic izboljšanega 2,0 TDI, nekaj tudi z 1,5 TSI motorjem. Trenutno razpon moči motorjev sega med 81 (1,0 TSI za opremo active) pa do 147 kilovatov. Še letos bo sledila različica scout z dvignjenim podvozjem in tudi v verziji z le prednjim kolesnim pogonom, nadejamo se lahko tudi športne RS, ki bo priključni hibrid s skupaj 180 kW.

Škoda RS Octavia RS Avto Octavia RS bo imela 1,4 motor

Se bodo pa morali kupci privaditi, da bo možnosti kombinacije motorjev, menjalnikov in tipa pogona v skladu z varčevalno politiko koncerna manj kot nekoč. 

Škoda bi presenetila, če ne bi tudi v octaviji predstavila različnih "clever" uporabnih rešitev. Med svežimi je na primer USB priključek v vzvratnem ogledalu za napajanje kamere, telefona-navigacije ali česarkoli že. Ali pa poseben vzglavnik za zadnje potnike, ki med spanjem drži vrat pokonci. 

Škoda octavia | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Opremski paketi bodo na začetku trije s tradicionalnimi imeni active, ambition in style. Prvi bo na voljo le z 81-kilovatnim TSI ali 88-kilovatnim TDI motorjem, začetna cena je 17.746 evrov za limuzino, karavan je po ceniku za dobrih 500 evrov dražji. Za ta denar kupec dobi med opremo LED žaromete, zadnje LED luči, zagon brez ključa, ohranjevalnik smeri, AEB sistem, ki prepoznava pešce in kolesarje …

Active oprema je bogatejša za serijska alu platišča, dvoobmočni klimo, "smart link" povezljivost s telefoni, parkirnimi senzorji zadaj, tempomat …

Opema style doda še več udobja in digitalizacije, še veliko pa ostane tudi na seznamu možnih doplačil. Karavanska octavia s 110-kilovatnim TDI motorjem (DSG serijski), ki bo gotovo med najbolj iskanimi, stane 24.609 evrov. Takšna s style opremo je še slaba dva tisočaka dražja, active z 88-kilovatnim dizlom in ročnim menjalnikom pa cenejša za tri tisočake.

Že vrsto let doslej so pri uvozniku slovenskim fizičnim kupcem predali ključe kar okoli 2.500 octavij. Kljub splošnemu upadu prodaje avtomobilov zaradi trenutnih razmer v svetu, ali pa deloma tudi zaradi njih, ne vidijo razloga, da bi bilo z novo octavijo v prihodnje kaj drugače - še vedno bo ostala eden najbolj prodajanih avtov pri nas. Po novem pa si nekoliko večji delež v razmerju s karavanom obetajo tudi od bolj elegantne petvratne limuzinske različice.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 2
  • Avatar cvekalo
    cvekalo 15:45 01.julij 2020.

    A se po dveh letih težav motorju 1,5 TSI že kaj manj kolca?