Škoda je namreč octavio izdelovala že v preteklosti. Šlo je za majhen družinski avtomobil, ki so ga leta 1959 predstavili kot naslednika modela škoda 440/445. Limuzinske različice so izdelovali do leta 1964, ko jih je nasledila škoda MB1000/1100 z motorjem v zadku. Leta 1961 so predstavili tudi kombijevsko različico, ki je v proizvodnji ostala do leta 1971. Octavia je potem dobra tri desetletja ostala zgodovinski model, vse dokler novembra 1996 niso v posodobljeni tovarni v Mladi Boleslavi predstavili prve octavie nove dobe. Odtlej je minilo poldrugo desetletje in po treh generacijah modela, ki je Škodo kot kombilimuzina in kombi vedno ključno zastopal v spodnjem srednjem razredu, je tu povsem nova četrta generacija škode octavie.
Ugoden količnik zračnega upora
Karoserijske spremembe so precejšnje, saj se v četrti generaciji octavia kot kombilimuzina pohvali s količnikom zračnega upora 0,24, kot kombi pa z 0,26. Spredaj izstopajo nova maska in spodnji del odbijača, predvsem pa ostro začrtani novi žarometi, ki lahko svetijo v tehnologiji led, kar velja tudi za zadnje luči. Žarometi so lahko tudi matrični, voznika pa pozdravijo tudi s funkcijo "Coming/Leaving Home", zadnje luči pa so prvič na škodi octavii opremljene tudi z dinamičnimi smerniki. Elegantno silhueto pri kombiju poudarjajo še ploski strešni nosilci, pri obeh različicah pa nova do 19-palčna lita platišča.
Škodin predsednik uprave Bernhard Maier pravi: "Za znamko Škoda je octavia izjemnega pomena, zato smo avtomobil razvili popolnoma na novo. Rezultat je najboljša octavia vseh časov – še prostornejša, bolj praktična in varnejša kot doslej. Ravno ob njenem šestdesetem rojstnem dnevu z novo generacijo stopamo velik korak naprej. V preteklih šestih desetletjih je octavia prispevala k izjemno pozitivnemu razvoju podjetja in znamke. Prepričan sem, da bo tudi nova generacija prispevala svoj delež k ohranjanju tega pozitivnega razvoja."
Octavia je kot kombilimuzina za 19 milimetrov, kot kombi pa za 22 milimetrov zrasla na skupno dolžino 4,689 metra, v širino pa za 15 milimetrov na 1,829 metra, medosna razdalja pa znaša 2,686 metra, kar se med drugim odraža tudi v 78 milimetrih prostora za kolena potnikov na zadnji klopi in nasploh bolj prostornem potniškem prostoru. Večji je tudi prtljažnik, ki je v kombilimuzini narasel na osnovnih 600, v kombiju pa na 640 litrov. Udobje lahko med drugim povečajo tudi ergonomski sedeži z masažno funkcijo in zračenjem, prav tako pa tudi tripodročna klimatska naprava, ki ločeno ogreva obe sprednji četrtini in zadnjo polovico potniškega prostora.
Dvokraki volanski obroč
V voznikovem delovnem prostoru sicer najbolj izstopa nov dvokraki volanski obroč, ki so ga okrasili s kromirano letvijo, preoblikovana pa so tudi sredinska konzola, obloge vrat in armaturna plošča, ki po eni strani spominja na scalino, po drugi pa na golfovo, saj so osrednjemu zaslonu dodali tudi drsne ploščice, ki omogočajo vnašanje ukazov s pomočjo enega ali dveh prstov in smo jih spoznali že v novih volkswagnih golfu in ID.3. Z enim prstom torej uravnavamo temperaturo v kabini ali glasnost radia, z dvema pa zumiramo navigacijsko napravo, ki se zrcali tudi pred voznikom. Octavia je postala tudi prva škoda z možnostjo projekcijskega zaslona, ki pomembne podatke projicira neposredno na vetrobransko steklo, infozabavnemu sistemu pa so dodali precej novih uporabnih funkcij. Izboljšan je tudi virtualni cockpit s štirimi različnimi prikazi, ki sodeluje z večfunkcijskimi stikali na volanskem obroču, na katerem je mogoče izvesti več kot 14 funkcij. Omenimo še pet vtičnic najnovejšega tipa USB-C, na voljo pa bo tudi 230-voltna električna vtičnica.
V vseh šestdesetih letih je na ceste zapeljalo več kot 6,5 milijonov octavij, samo v tretji generaciji pa je s 400 tisoč prodanimi primerki predstavljala kar tretjino Škodine prodaje po vsem svetu. Trenutno je octavia najbolje prodajani avtomobil na Češkem in Finskem ter v Avstriji, Švici, Madžarski, Poljski, Srbiji in Belorusiji. Kar dve tretjini modela zastopa octavia combi.
V novi octavii je precej povečan tudi nabor asistenčnih sistemov, ki jih je nekaj v škodi nasploh prvič na voljo. Med njimi so aisistenca za izogibanje oviram, ki v primeru nevarnosti trka v pešca, kolesarja ali drugi avtomobil vozniku pomaga pri sukanju volana. Sistem voznika ob izstopanju tudi opozori, če se mu kdo približuje, z zaznavanjem rok na volanu pa sistem preverja, če se ga voznik dotika in v primeru, da dotikov ne zazna, tudi zasilno ustavi avtomobil.
Dva priključna hibrida
Pod motornim pokrovom bodo na voljo sodobni turbobencinski in turbodizelski motorji z močmi med 91 in 147 kilovati, ki jih poznamo iz drugih koncernskih modelov. 81-kilovatni trivaljnik 1,0 TSI in 110-kilovatni štirivaljnik 1,5 TSI bosta v kombinaciji z menjalnikom DSG lahko opremljena tudi z 48-voltnim blagim hibridom z jermenskim prenosom in možnostjo "jadranja" ter funkcije "boost", 140-kilovatni štirivaljnik 2,0 TSI pa bo na voljo s štirikolesnim pogonom in menjalnikom DSG. Dizelski motorji bodo trije z delovno prostornino 2,0 litra, na voljo pa bodo tudi s štirikolesnim pogonom. Na voljo bodo tudi pogon na plin CNG in priključno-hibridna pogona v octavii iV z močmi 150 ali 180 kilovatov, pri katerih bo, tako kot pri drugih koncernskih priključnih hibridih, za osnovni pogon poskrbel 1,4-litrski motor TSI. Izpostaviti velja, da so menjalniku DSG namenili električno izbiranje voznih programov "shift-by-wire" z zelo majhno izbirno ročico v kabini.
Kako je octavia dobila svoje ime? Razlaga je preprosta, pravijo pri Škodi. Ko so jo leta 1959 prvič predstavili, je bila octavia namreč Škodin osmi povojni model in njeno ime so oblikovali kar iz latinskega izraza za "osem" oziroma "osmi". Lahko pa je imelo kaj tudi z rimskim cesarjem Oktavijem Avgustom?
Poleg standardnega bo octavia, ki je nastala na platformi MQB, na voljo tudi z možnostjo 15 milimetrov nižjega športnega in 15 milimetrov višjega slabši podlagi naklonjenega podvozja, za doplačilo pa bo na voljo tudi dinamično uravnavanje podvozja DCC.
Omenimo še nekaj priročnih rešitev. Takšen bo paket elementov za spanje s povečanima vzglavnikoma in odejo na zadnji klopi, prav tako je povečan tudi nabor mrež v prtljažniku, v pokrov posode za tekočino za čiščenje vetrobranskega stekla je integriran priročni lij, prav tako pa poleg drugega ostaja tudi dežnik, ki se mu je v voznikovih vratih pridružila še uporabna metlica.