Zadnje čase je nekaj sladko kislega v tem, kako gospodje, kot so Adrian Hallmark, Mate Rimac ali Stephan Winkelmann govorijo o motorni ponudbi svojih znamk. Šefi Bentleya, Bugattija in Lamborghinija po eni strani govorijo o zmogljivostih, ki jih dosegajo njihovi novi motorji, po drugi strani pa svoje kupce že navajajo na dejstvo, da se bodo kmalu poslovili.
Bistvo teh znamk so razkošje, prestiž in predvsem silovito močni motorji z zasnovami, ki kmalu ne bodo več obstajale. Njihovi avtomobili so namreč opremljeni z velikovolumenskimi motorji z do 12 ali celo 16 valji. V luči prihajajoče elektrifikacije pa je vsem jasno, kako se tem motorjem izteka čas.
Dolgoletni trend
Thomas Schuster iz strokovnega združenja KÜS pravi, da je zmanjševanje motorjev že leta trend, s katerim poskušajo proizvajalci zmanjšati porabo in emisije. Velja načelo, da manjši motorji porabijo manj goriva. Manj valjev povzroča manj izgub zaradi trenja med gibljivimi deli, v manjši delovni prostornini pa zgori manj goriva. Manjši motor je tudi lažji, zato avtomobil premika manj lastne mase. Zmanjšane zmogljivosti zaradi manjše delovne prostornine deloma kompenzirata turbo polnilnik in pomožni elektromotor.
Ožje ko je območje izpustov ogljikovega dioksida, ki mu morajo proizvajalci ustreči, težje ostajajo zvesti velikim motorjem. Majhni in kompaktni avtomobili so zato danes večinoma opremljeni s trivaljniki. Celo marsikatera znamka iz premijskega segmenta se zadovolji s šestvaljniki in celo tovarniški tunerji, kakršen je denimo AMG, se počasi odpovedujejo motorjem V8.
Labodji spev
Bugattijev šef Mate Rimac je pred kratkim izjavil, da bodo v novi model zadnjič vgradili motor W16. S tem je imel v mislih 8-litrski motor, ki razvija moč 1.176 kilovatov in je v sodobnem svetu serijskih avtomobilov nekaj posebnega. Z njim bodo opremili roadster bugatti mistral. Tudi Bentleyev šef Hallmark pravi, da po baturju, v katerega bodo vgradili 544-kilovatni šestlitrski dvanajstvaljnik, ne bodo več imeli podobnega modela. Lamborghinijev šef Winkelmann pa temu dodaja, da se bodo z aventadorjem LP 780-4 poslovili od atmosferskega motorja V12.
Čeprav se jim izteka čas, torej avtomobili z dvanajstvaljnimi motorji še obstajajo. Zgornji trije so sicer najbolj izpostavljeni, vendar pa jih v svoji ponudbi še vedno imajo tudi Ferrari, Aston Martin, Rolls-Royce, Maybach in denimo Pagani. Iz ponudbe pa jih je že umaknil BMW, Daimler pa ga ponuja le v vrhunski Maybachovi verziji razreda S. Vendar pa jim nihče ne obeta obstoja na dolgi rok, kar je denimo Rolls-Royce pokazal s predstavitvijo električnega modela spectre.
Tragična izguba za civilizacijo
Profesor oblikovanja in filozof Paolo Tumminelli pravi, da je zaradi majhnega števila vpliv velikih motorjev na okolje zanemarljiv, vendar pa se njihova doba izteka, saj so elektromotorji lažji in močnejši. Dodaja pa, da se motorji z notranjim zgorevanjem uvrščajo med najbolj zapletene sisteme, ki si jih je človek zamislil, zato lahko govorimo o umetnosti. Bolj kompleksen je motor, večji umetniški izdelek je. Tumminelli zaključi, da je zmanjševanje mogoče dobro za okolje, vendar pa bo ukinitev večvaljnikov kot ultimativnega spomenika domiselnosti industrijske dobe tragična izguba za našo civilizacijo.
Frank Wilke, direktor agencije za tržne raziskave Classic Analytics, pravi, da bo večina teh motorjev še dolgo preživela v starodobnih in klasičnih avtomobilih. Njihova privlačnost namreč izvira predvsem iz značilnega zvoka, ki je neponovljiv in podkrepi fascinacijo s starodobniki Ti motorji poleg tega vzbujajo občutke razkošja, zmogljivosti in določene individualnosti. Poleg tega se jim, z izjemo šestnajstvaljnikov, cene v prihodnosti ne bodo korenito zviševale, saj jih je bilo izdelanih razmeroma veliko, njihovih lastnikov pa ne bodo šokirali niti stroški lastništva. Kdor se spusti v nakup takšnega avtomobila, pač ve, kaj ga čaka, in je to pripravljen sprejeti.